سرمقاله

آیا دلار نافرمان است یا مشکل جای دیگری است؟ ‪/‬ پیمان مولوی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • رئیس اتاق ایران و عراق: توسعه برات الکترونیک و ابزارهای نوین تامین مالی، هزینه تولید را کاهش می‌دهد
  • همکاری همراه اول و شرکت انتقال گاز ایران باهدف بهبود خدمات مخابراتی و هوشمندسازی زنجیره ارزش
  • آغاز دور جدید حراج شماره‌های رند همراه اول
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 9457  |  صفحه ۷ | ایران زمین  |  تاریخ: 02 خرداد 1402
    مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس در دیدار با فرمانده سپاه ناحیه احمد ابن موسی (ع) شیراز
    تامین مسکن محرومان در استان فارس با همراهی و همکاری سپاه و نهادهای جهادی امکان پذیر است
    سید علیرضا حمیدی مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس در دیداربا سرهنگ جعفری فرمانده سپاه ناحیه احمد ابن موسی (ع) شیراز بر لزوم هم افزایی نهادهای جهادی و انقلابی تاکید کرد و گفت : تامین مسکن محرومان در استان فارس با همراهی و همکاری سپاه و نهادهای جهادی امکان پذیر است .
    به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن استان فارس ، حمیدی مدیرکل بنیاد مسکن فارس در این نشست که با حضور حجه الاسلام سید علی نجفی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن استان فارس ترتیب یافت در راستای انجام همکاری بیشتر دو نهاد انقلابی در سال جاری اعلام آمادگی کرد.
    مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس با اشاره به اینکه دولت سیزدهم از ابتدای روی کار آمدن ، سیاست محرومیت زدایی از روستاها و مناطق محروم را به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار قرار داده است اضافه کرد : عزم جدی مدیران هم بر این است که با توانمندسازی روستاها علاوه بر توقف روند مهاجرت روستائیان به شهرها، زمینه مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها را نیز فراهم کند.
    حمیدی ابراز داشت : طبق آخرین سرشماری جمعیت روستایی استان فارس، حدود یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفر یعنی معادل ۳۰ درصد جمعیت استان و تعداد روستاهای دارای سکنه این استان نیز افزون بر چهار هزار روستا است. محرومیت زدایی احداث مسکن برای قشر روستایی با مشارکت و همراهی سپاه موضوعی است که با اولویت بیشتری دنبال می گردد.
    مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس ، با ااشاره به اینکه آیت الله رئیسی هدف گذاری شعار «روستای مولد دانش پایه» را راه حل مشکلات در مناطق روستایی دانسته است افزود: تجمیع سبک زندگی ارزشمند عشایر و روستاییان با علم و دانش روز، زنجیره تولید کاملی را شکل می دهد که به ارتقای تولیدات دانش‌بنیان، افزایش بهره‌وری و ارزش افزوده بیشتر منجر خواهد شد و وقتی ارزش محصول افزایش یافت و سود آن عاید کشاورزان شد، مهاجرت معکوس روستاییان را بدنبال خواهد داشت.
    حمیدی ادامه داد : همین رویکرد موجب شده است که بنیاد مسکن استان فارس به معضل حاشیه نشینی در حاشیه شهرها و محرومیت در روستاها ورودی جدی تر داشته باشد و با حضور موثر در مناطق روستایی نهضت کار و تلاش و محرومیت زدایی ررا در روستاهای استان فارس کلید زده است.
    سرهنگ جعفری فرمانده سپاه ناحیه احمد ابن موسی (ع) شیراز هم ضمن تقدیر از حسن اعتماد مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس ضمن اعلام آمادگی برای مشارکت در اجرای برنامه های جهادی و محرومیت زدایی بر لزوم استفاد فراگیر از فرصت ها دراین عرصه تاکید کرد