سرمقاله

نشانه‌گیری‌های اروپا علیه تهران ‪/‬ جلال خوش‌چهره

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • فراخوان ایرانسل برای حمایت از طرح‌های پژوهشی دانشگاهی
  • برگزاری دوازدهمین كارگاه بین‌المللی تئوری اطلاعات و مخابرات با حمایت همراه اول
  • اعلام تعرفه‌های تخفیفی ایرانسل ویژه حج
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 9555  |  صفحه ۱۱ | ایران و جهان  |  تاریخ: 03 خرداد 1402
    مشاور امنیت ملی عراق در راه تهران
    یک رسانه عربی از سفر قریب الوقوع مشاور امنیت ملی عراق به تهران و گفت‌وگو درمورد کنترل مرزها خبر داد. به گزارش ایسنا، یک منبع در دستگاه امنیت ملی عراق در گفت وگو با پایگاه خبری العربی الجدید اعلام کرد که قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق طی روزهای آتی به تهران سفر خواهد کرد و درخصوص کنترل مرزهای مشترک و مقابله با فعالیت گروه‌های مخالف ایران (تروریست‌ها) با مسئولان ایرانی تبادل نظر خواهد کرد.
    این منبع اعلام کرد که شخص محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق به همراه مقامات اقلیم کردستان تحرکات گسترده ای در راستای دور کردن مجموعه‌های مسلح مخالف ایران از مرزها و استقرار یگان های امنیتی در نوار مرزی انجام می دهد.
    این مسئول عراقی در ادامه گفت که الاعرجی در سفرش به تهران اقدامات دولت عراق در زمینه کنترل مرزها را به مسئولان ایرانی ارائه خواهد کرد و تلاش می کند که حملات دوباره ایران در مناطق مرزی علیه مواضع تروریست ها ممانعت کند.
    یک مسئول کردی نیز اعلام کرد که مسئولانی از اربیل نیز به همراه الاعرجی به تهران خواهند رفت.
    در این گزارش آمده است که برخی مسئولان ایرانی اخیرا اعلام کردند که اگر گروه های تروریستی موجود در اقلیم کردستان عراق تجاوزهای خود را متوقف نکنند، ایران بار دیگر مواضع آن ها را مورد هدف قرار خواهد داد.
    قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق صبح  روز چهارشنبه گذشته نیز به دستور محمد شیاع السودانی، نخست وزیر این کشور در راس هیاتی از دستگاه های امنیتی و وزارت خارجه به اربیل سفر کرد و ریبر احمد، وزیر امور داخلی اقلیم کردستان و روسای دستگاه های امنیتی اربیل و سلیمانیه از وی استقبال کردند.