سرمقاله

نشانه‌گیری‌های اروپا علیه تهران ‪/‬ جلال خوش‌چهره

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • فراخوان ایرانسل برای حمایت از طرح‌های پژوهشی دانشگاهی
  • برگزاری دوازدهمین كارگاه بین‌المللی تئوری اطلاعات و مخابرات با حمایت همراه اول
  • اعلام تعرفه‌های تخفیفی ایرانسل ویژه حج
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 9556  |  صفحه ۱۱ | ایران و جهان  |  تاریخ: 03 خرداد 1402
    بازگشت 300 خانواده داعشی به عراق
    یک مقام عراقی از بازگشت قریب الوقوع ۳۰۰ خانواده داعشی از اردوگاه «الهول» سوریه به عراق خبر داد. به گزارش ایرنا، یک منبع بلندپایه امنیتی در استان الانبار عراق در گفت وگو با پایگاه خبری المعلومه اعلام کرد که مجموعه جدیدی از خانواده های تروریست های داعشی بزودی از اردوگاه «الهول» سوریه به اردوگاه «الجدعه» در استان موصل عراق منتقل خواهند شد.
    وی گفت که طرف‌های امنیتی عراقی با هماهنگی طرف سوری آماده استقبال از بزرگ ترین مجموعه خانواده تروریست های داعشی است و این خانواده ها بعد از رسیدن به اردوگاه الجدعه به استان الانبار و دیگر مناطق منتقل خواهند شد.
    این مقام امنیتی عراقی تاکید کرد که ۳۰۰ خانواده داعشی به عراق منتقل خواهند شد که بیشتر آن ها از خانواده سرکرده های داعش هستند و به دلیل ارتکاب جنایت های وحشیانه علیه نیروهای امنیتی و مردم عادی عراق تحت تعقیب قضایی و همچنین عشایر این کشور هستند.
    وی همچنین گفت که بازگشت این خانواده ها همانند بمب ساعتی خواهد بود که ممکن است به دلیل انتقام عشایر از آنها در هر لحظه منفجر شود.
    به گفته این مقام عراقی، پرونده بازگشت خانواده‌های سرکرده‌های داعش به طور صحیح بررسی نشده و تحت فشار منطقه‌ای علیه دولت مرکزی عراق این روند انجام شده است.
    پیش از این نیز یک مسئول عراقی از وجود فشارهای بین المللی علیه دولت مرکزی بغداد برای بازگشت تمام خانواده‌های داعشی از اردوگاه الهول سوریه به مناطق زندگی آن ها در عراق خبر داده بود.
    سال گذشته نیزدولت عراق به رغم مخالفت مقامات محلی و ساکنان استان نینوا در چند نوبت ده‌ها خانواده عراقی را که مردانشان از عناصرداعش هستند، از اردوگاه الهول در سوریه به اردوگاه الجدعه در نینوا منتقل کرده بود.