سرمقاله

تغییر معادلات در انتخابات ترکیه ‪/‬ محمدرضا ستاری

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام عیدی ایرانسل برای نوروز ۱۴۰۳
  • رونمایی از هدیه ویژه همراه اول برای سفرهای نوروزی دور دنیا
  • آغاز جشنواره نوروزی لنز ایرانسل با جوایز ویژه
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 9568  |  صفحه ۲ | سیاست روز  |  تاریخ: 04 خرداد 1402
    نماینده اصفهان در مجلس مطرح کرد
    رئیسی باید ابتدا معاون اول خود را تغییر می داد
    نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: با گذشت دو سال از شروع به کار دولت بر همگان روشن شده است که آقای مخبر توان فرماندهی اقتصادی دولت در شرایط جنگ اقتصادی را ندارد.
    حسین میرزایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در پاسخ به این سوال که طی هفته‌های گذشته زمزمه‌هایی از انتقادات نسبت به عملکرد اقتصادی آقای مخبر به عنوان فرمانده تیم اقتصادی دولت شنیده شد اما مجلس امکان نظارت بر معاون اول را ندارد، حتی از برخی نمایندگان مخالف استیضاح فاطمی امین شنیده می‌شد که از تعابیری همچون «امروز استیضاح مخبر بود نه فاطمی امین» یا «فاطمی امین، قربانی عملکرد مخبر شد» استفاده می‌کردند، آیا این انتقاد را وارد می‌دانید؟، گفت: تقریبا چند ماه از آغاز به کار دولت گذشته بود و با مشاهده عملکرد اقتصادی دولت و ترکیب تیم اقتصادی و سوابق آقای مخبر، در آن زمان یک توییت را نوشتم (البته الان دیگر در توییتر چیزی نمی‌نویسم و در ویراستی فعالیت دارم) با این مضمون که: «آقای رئیسی! اگر فرمانده اقتصادی دولت آقای مخبر است، شکست شما در حوزه اقتصاد قطعی است.» الان بیش از یکسال و چند ماه از آن حرف گذشته و بر همگان واضح شده است که آقای مخبر توان فرماندهی اقتصادی دولت را در این شرایط جنگ اقتصادی که ما داریم، ندارد.
    به گزارش ایلنا، وی ادامه داد: هر روز یک گوشه‌ای از این بازارهای ما، سیاست‌های پولی مالی، بازار مسکن، بازار خودرو، نهاده‌های دامی و کالاهای اساسی دچار یک نوسان و تنش‌هایی می‌شود که علی‌القاعده لنگرگاه تمام فضای اقتصادی ما برمی‌گردد به تیم اقتصادی دولت و آن هم باز‌می‌گردد به فرمانده‌شان.
    عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه عنوان کرد: من نمی‌دانم تا چه مقدار ما باید حوصله کنیم برای ضرر و زیان‌هایی که احیاناً این فرماندهی نامناسب بخواهد اولا به مجموعه کشور و مردم عزیزمان که واقعا شرمنده‌شان‌ هستیم و یک وقت‌هایی نمی‌توانیم به صورت‌شان نگاه کنیم و از سوی دیگر به دولت و مجموعه نیروهای انقلابی و حزب‌اللهی وارد کند.
    وی تاکید کرد: به نظرم آقای رئیسی باید پیش از اینکه دست به تغییر و تحول در میان وزرا و بخش‌های دیگر می‌زد، در مورد ایشان تدبیری می‌کرد.
    میرزایی همچنین در پاسخ به این سوال که «الان دولت در آستانه اتمام دو سالگی است و نیمی از عمر دولت سپری شده است، به نظر شما این مساله تغییر همچنان نیاز است یا دیگر زمان از دست رفته؟ آیا دولت گزینه توانمندی دارد که بتواند جایگزین کند؟»، ابراز داشت: ببینید معاون اول باید فردی باشد که با آقای رئیس‌جمهور بتواند کار کند، بنابراین ما نمی‌توانیم برای آقای رئیس‌جمهور خط مشی تعیین کنیم که چه کار کنید یا چه کار نکنید، اما این ضرورت درخصوص تغییر را حس می‌کنیم. ما دوستدار موفقیت نظام، دولت و کشور عزیزمان هستیم و فرقی هم ندارد که کدام جناح باشد، موفقیت کشور خواست همه است.
    وی تصریح کرد: ما می‌توانیم بگوییم که آقا با این معاون اولی که دارید و عملکردی هم که طی دو سال گذشته داشته است، شما کار خاصی نخواهید کرد. اینکه جایگزینش چه کسی باشد، خودشان باید تدبیر کنند.