سرمقاله

نسخه‌های خیالی و اقتصاد بر آب حجت اله اکبرآبادی / حجت اله اکبرآبادی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آمادگی ایرانسل برای همکاری با استارتاپ‌ها در حوزه هوش مصنوعی
  • برگزاری رویداد ایران‌هلث با حمایت همراه اول نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث با حمایت همراه اول به عنوان نخستین اپراتور سلامت کشور، برگزار می‌شود.
  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل ویژه روز جهانی ارتباطات
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 9785  |  صفحه ۱  |  تاریخ: 08 خرداد 1402
    زیر سرمقاله
    تصمیم درباره حریم ساختمان مجلس با شورای امنیت است
    اعضای شورای شهر تهران نظرات خود را در خصوص منطقه ۱۲ ارائه کرده و خواستار حل مشکلات منطقه شدند.
    به گزارش ایسنا، محمد آخوندی صبح دیروز با ارائه گزارشی از وضعیت منطقه ۱۲ که در قالب بازدید از محلات منطقه انجام شده بود، گفت: بررسی‌ها نشان داد که از ۵۴ پروژه توسعه محله‌ای در منطقه ۱۲، ۴۶ پروژه اجرا شده است و اجرای مابقی پروژه‌ها در دستور کار قرار دارد.
    وی با بیان اینکه یکی از موضوعات در منطقه ۱۲ بازگشایی محور شمالی میدان امام خمینی(ره) است که اجرای کامل این طرح نیاز به نقدینگی دارد، گفت: اگر این نقدینگی تخصیص پیدا نکند با یک معضل روبرو خواهیم شد و من با شهرداری صحبت کردم و به آنها تأکید شد که نقدینگی باید تأمین شود تا این محور بازگشایی شود.
    مهدی چمران در واکنش به گزارش آخوندی از بازدیدش از یکی از محلات منطقه ۱۲ گفت: من نیز حرف شما را می پذیرم. وقتی که یک مدیر در یک بخش خوب کار می کند نباید او را جابجا کنیم که کارهای خوب او در آن بخش باقی بماند و در مورد ساختمان میدان امام خمینی (ساختمان معروف به بلدیه) نیز باید متذکر شویم که کار ساختمانی با وجود هزینه های زیادی که انجام شده هنوز نیمه کاره است و لازم است که تکمیل شود. چرا که برای این ساختمان (ساختمان معروف به بلدیه) کاربری موزه و فضای فرهنگی پیش بینی شده است و هر چقدر سریعتر این پروژه تکمیل شود به افزایش سرانه ها کمک می کند.
    مهدی بابایی عضو دیگر شورای شهر نیز با بیان اینکه در رفیوژ میانی خیابان ۱۷ شهریور نباید درخت کاشت و آبیاری قطره ای را باید در دستور کار قرار داد گفت: با آبیاری قطره ای دیگر نیازی به حضور کارگران نیست.
    وی در خصوص محدودیت ارتفاع در ساختمان های اطراف مجلس بیان کرد: مراکز حیاتی ۱۵۰ متر حریم دارند، برای ساختمان مجلس ۶۵۰ متر حریم در نظر گرفته شده است که این عدد بسیار زیاد است و ما و مجلس با این موضوع موافق نیستیم اما شورای امنیت باید در این خصوص تصمیم بگیرد.
    یزدی در مورد ایمنی بازار نیز گفت: مسئله عمده بازار ایمنی شبکه برق و فاضلاب است که باید دستگاه‌های دولتی در این خصوص وارد شوند.