سرمقاله

نسخه‌های خیالی و اقتصاد بر آب حجت اله اکبرآبادی / حجت اله اکبرآبادی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آغاز عملیات اجرایی پروژه فیبرنوری ایرانسل در شهرهای اردکان، شوش و بندر دیلم
  • فینال بزرگ با دو سبک متفاوت/ با تلویزیون اینترنتی آرپا، هیجان را قاب کنید
  • طوفان یامال، باد دماغ امباپه را خواباند!/ تا فینال با تلویزیون اینترنتی آرپا
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 9817  |  صفحه ۷ | ایران زمین  |  تاریخ: 08 خرداد 1402
    گام بزرگ شیراز به سمت جذب توریست
    عملیات اجرایی پروژه آکواریوم بزرگ شیراز آغاز شد
    محمدحسن اسدی در آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه بزرگ آکواریوم کلان‌شهر شیراز در حاشیه رویداد بزرگ «دومین همایش سالانه توسعه سرمایه‌گذاری در شیراز» با تقدیر از سرمایه‌گذار خارجی این پروژه اظهار کرد: بوستان دراک ۱۲ سال قبل توسط عده‌ای تصرف شده بود و گندم و جو کشت می‌کردند تا مالکیت خود را ثابت کنند، بنابراین اینجا به آسانی به دست ما نرسیده است.
    او با بیان اینکه اینجا را به نام بوستان دراک نامگذاری کردیم که با توجه موقوفه برف‌فروشان در این منطقه تفاهم‌نامه‌هایی در این زمینه امضا شده است، اعلام کرد: در این مکان شاهد آغاز عملیات اجرایی آکواریوم هستیم که پروژه‌ای متفاوت و گردشگری و تفریحی است. شهردار شیراز بیان کرد: در شمال این پروژه قرارداد پارک آبی را منعقد کرده‌ایم و تفاهم‌نامه ساخت تله کابین نیز امضا شده است. اسدی ادامه داد: ساختمان این پروژه توسط شهرداری ساخته می‌شود و اقلام موردنیاز این پروژه توسط شریک سرمایه‌گذار تأمین می‌شود.
    این مقام ارشد مدیریت شهری کلان‌شهر شیراز اعلام کرد که باغ پرندگان در بولوار چمران طراحی شده و به‌زودی قرارداد ساخت و راه‌اندازی آن منعقد می‌شود تا مسافران، گردشگران و زائرانی که وارد شهر شیراز می‌شوند خاطره خوشی از این شهر داشته باشند.
    علیرضا اسکندری رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه شرایط این کلان‌شهر به گونه‌ای است که آمادگی جذب سرمایه‌گذاری خارجی را داریم، اظهار کرد: امروز با آغاز عملیات اجرایی پروژه آکواریوم توسط سرمایه‌گذار ترک شاهد اثبات این موضوع هستیم.
    شهردار شیراز قبل از این مراسم در همایش بین المللی سرمایه گذاری در شیراز نیز با بیان اینکه اجرای فرمایش رهبر معظم انقلاب ازجمله اهداف دومین همایش بین‌‌المللی سرمایه‌گذاری در این کلان‌شهراست، گفت: شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی است و با داشتن حافظ، سعدی، شیخ روزبهان، باغ‌های قصردشت، باغ ارم و دلگشا، عفیف‌آباد و جهان‌نما، هنرهای میناکاری، قلم‌زنی، اختصاص عنوان شهر جهانی صنایع دستی، قطب پرشکی و گردشگری خود ظرفیت بی‌بدیلی را رقم زده است.
    محمدحسن اسدی در رویداد بزرگ "دومین همایش سالانه توسعه سرمایه‌گذاری در شیراز" با تبریک سالروز آزادی خرمشهر روز فخر ایران اسلامی در عملیات بیت‌المقدس، بیان کرد: همایش ملی توسعه سرمایه‌گذاری با رویکرد بین‌المللی به میزبانی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز برای دومین سال متوالی در دستور برگزاری قرار گرفت.
    او با خوشامدگویی به حضور سرمایه‌گذارانی از کشورهای عمان، چین و ترکیه، شهردار بغداد، شهرداران کلانشهرها و رؤسای شوراهای کلان‌شهرهای ایران و رؤسای کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای کلان‌شهرها و معاونین مالی و اقتصادی و رؤسای سازمان‌های سرمایه‌گذاری کلان‌شهرهای کشورمان عنوان کرد: شعار امسال رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال جاری مبنی بر "مهار تورم و رشد تولید" مطرح شد که پیش‌نیازهایی برای مهار تورم و رشد تولید از جمله سرمایه‌گذاری و بخش خصوصی را مطرح کردند تا تورم افسارگسیخته امروز کنترل و تولید افزایش یابد.
    شهردار شیراز ادامه داد: از جمله اهدافی که در این همایش مدنظر داریم، اجرای فرمایش رهبر معظم انقلاب است؛ چرا که شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی است و با داشتن حافظ، سعدی، شیخ روزبهان، باغ‌های قصردشت، باغ ارم و دلگشا، عفیف‌آباد و جهان‌نما، هنرهای میناکاری، قلم‌زنی، اختصاص عنوان شهر جهانی صنایع دستی، قطب پزشکی و گردشگری خود ظرفیت بی‌بدیلی را رقم زده است. اسدی با بیان اینکه کلان‌شهر شیراز با داشتن اساتید، نخبگان و فرهیختگانی که تلاش کردند و ماندند، موجب شده تا شیراز قطب فرهنگی هم شود، تصریح کرد: ما به دنبال فرصتی مجدد برای عرضه و شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری هستیم. این مقام ارشد مدیریت شهری کلان‌شهر شیراز تأکید کرد: امروز موضوع اصلی و اساسی، حضور بخش خصوصی برای مدیریت شهری در کلان‌شهر شیراز است.
    او با ابراز خورسندی گفت: در دولت سیزدهم و پس از ٢٠ سال قانون درآمدهای پایدار تصویب شد که ماده یک آن به بخش سرمایه‌گذاری و فراهم کردن شرایطی برای بخش خصوصی اختصاص داده شده تا با آرامش خاطر ورود کنند و سود ببرند.
    شهردار شیراز با اظهار امیدواری از اینکه قانون درآمدهای پایدار که توسط مجلس و دولت نهایی و مردادماه سال گذشته ابلاغ شده، فرصت خوبی برای جذب بخش خصوصی است، گفت: سال گذشته نخستین همایش توسعه سرمایه‌گذاری طی دو روز برگزار شد که نتایج و دستاوردهای مطلوبی هم به همراه داشت.
    او همچنین پنجره واحد سرمایه‌گذاری را دغدغه امروز شورای اسلامی شهر شیراز و شهرداری این کلانشهر عنوان کرد و گفت: بیش از یکسال است که این پنجره واحد در شیراز نهایی شده است.
    شهردار شیراز در بخش پایانی سخنان خود خواستار همکاری و ورود همه فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران شد و گفت: یکی از پررنگ‌ترین موضوعات و اولویت‌های ما سرمایه‌گذاری است و مدیران شهرداری بر اساس این عملکرد ارزیابی می‌شوند. معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز نیز با تقدیر از پیمانکار پروژه شرکت اقیانوس ایران گفت: این چهارمین آکواریوم است و از کف شروع شده و به سقف و دیواره‌ها می رسد و آبزیان متفاوتی نسبت به دیگر آکواریوم دارد و بزرگ ترین تونل آکواریوم در ایران خواهد بود.
    حمیدرضا اسماعیلی با اشاره به اینکه ۳۲ آکواریوم توسط این شرکت در دنیا ساخته شده است، افزود: عملیات اجرایی پروژه آکواریوم بزرگ شیراز به مساحت ۶ هزار متر مربع در ساختمانی دو طبقه با پوشش سازه سوله‌ای به ارتفاع ۸ متر و زیربنای ۴۱۰۰ متر مربع در بوستان کوهستانی دراک آغاز شد.
    به گفته معاون شهردار شیراز؛ این پروژه دارای ۴۳ آکواریوم و تراریوم، تونل دریایی به طول ۴۰ متر، کافی شاپ، فضاهای بازی و گالری عکس، گونه‌های جانوری شامل ۶ هزار جانور از ۱۲۰ گونه مختلف از جمله آبزیان آب‌های شور و شیرین، انواع کوسه، ماهی، لاک‌پشت و دیگر آبزیان منحصر بفرد است.
    او بیان کرد: حجم آب ۱۵۰۰ تن و مدل و حجم سرمایه‌گذاری به صورت BOST (احداث، بهره‌برداری، تسهیم در سود و انتقال پروژه به شهرداری توسط شرکت اقیانوس ایرانیان کیش) است. سرمایه‌گذار ترک نیز با اشاره به سرمایه‌گذاری در این پروژه با همکاری شهرداری شیراز ادامه داد: بیش از ۳۰ سال تجربه در ساخته آکواریوم داریم و در سرتاسر دنیا آکواریوم ساختیم و آکواریوم شیراز به لحاظ زیبایی و بزرگی حاصل تجربه ۳۰ ساله خواهد بود. او گفت: در این آکواریوم ضمن اینکه بازدید کننده اوقات مفرحی خواهند گذراند مکانی برای بازدید علمی برای دانش‌آموزان و علاقمندان خواهد بود.