سرمقاله

اقتصاد یا فرهنگ مسئله این است / آرین احمدی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام تعرفه‌های تخفیفی ایرانسل ویژه حج
  • آغاز نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل
  • گام بلند برای جهش تولید با برات الکترونیک/ سککوک ابزار موثر زنجیره تامین مالی
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 998  |  صفحه ۷ | ایران و جهان  |  تاریخ: 17 آذر 1401
    احتمال حضور ایران و ترکیه در نشست امان خبر داد
    وزیر خارجه عراق در اظهاراتی با اشاره به اینکه نسخه دوم نشست بغداد در پایتخت اردن برگزار خواهد شد تاکید کرد که انتظار می رود ایران و ترکیه نیز در این نشست مشارکت کنند. به گزارش ایسنا به نقل از العربیه، فواد حسین، وزیر خارجه عراق روز گذشته در نشست خبری مشترک با سامح شکری و ایمن الصفدی، وزرای خارجه مصر و اردن گفت که یک نشست منطقه ای دیگر در خصوص عراق در تاریخ ۲۰ دسامبر جاری در امان پایتخت اردن برگزار خواهد شد و انتظار می رود که ایران و ترکیه نیز در این نشست شرکت کنند.
    وی تاکید کرد: نسخه دوم نشست بغداد در بیستم ماه جاری در امان برگزار می شود، در نشست اول ایران و ترکیه حضور داشتند و انتظار داریم که این دو کشور در نشست آتی نیز شرکت کنند.
    فواد حسین با اشاره به اینکه این نشست اساسا در راستای حمایت از عراق برگزار شد تاکید کرد که کشورش با چالش هایی مواجه است و برای عبور از این چالش ها نیازمند برقراری روابط منطقه ای و بین المللی است.
    وزیر خارجه عراق در ادامه گفت که کشورش از دخالت ها و مشکلات متعددی رنج می برد که برخی از این مشکلات به گذشته بازمی گردد و برخی دیگر به دلیل وجود سازمان های سیاسی از این کشورها در خاک عراق است.
    وی گفت: ما تعهداتی داریم که به قانون اساسی مرتبط هستند و اجازه نمی دهیم که هیچ سازمانی از خاک عراق برای حمله به کشورهای همسایه استفاده کند و همزمان نمی پذیریم که هیچ یک از کشورهای همسایه به خاک عراق حمله داشته باشد.
    فواد حسین گفت که  بغداد با تهران و آنکارا تماس های مداوم دارد تا راه حل هایی برای حفظ حاکمیت عراق پیدا کند و از حمله برخی گروه ها به کشورهای همجوار ممانعت کند.