سرمقاله

هشدارها را جدی بگیرید ‪/‬ ژوبین صفاری

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • نخستین برات الکترونیک تضمین شده توسط شبکه بانکی صادر شد
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • کیوسک‌های دیجیتال نخستین اپراتور سلامت کشور رونمایی و نصب شد
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 14701  |  صفحه ۵ | جهان ورزش  |  تاریخ: 06 شهریور 1402
    چند ساعت بعد از ناکامی بزرگ
    تصمیم‌ نهایی درباره کادر فنی تیم‌ ملی‌ والیبال
    تصمیم نهایی فدراسیون والیبال ایران درمورد کادر فنی تیم ملی والیبال ایران مشخص شد.
    به گزارش ورزش سه، والیبال ایران یک ناکامی بزرگ دیگر را تجربه کرد. جایی که در فاصله دو ماه، یک بار دیگر با نتیجه سه به صفر مقابل ژاپن شکست خوردیم. تلخی این باخت یک طرف اما این نوع شکست که ژاپن توانست مثل آب خوردن ایران را آن هم مقابل هزاران هوادار خودی از پیش رو بردارد، فاجعه‌ترین بخش ماجرا بود.
    تیم ملی والیبال ایران که در بازی‌های ماقبل فینال حریفان نه چندان قدرتمند خود را از پیش رو برداشته بود، باید کار اصلی را مقابل ژاپن انجام می‌داد اما شاگردان بهروز عطایی هیچ حرفی برابر حریف قدرتمند خود برای گفتن نداشتند تا ارومیه ٢٠٢٣ به یکی از تلخ‌ترین تورنمنت‌های تاریخ والیبال ایران تبدیل شود.
    بعد از این ناکامی و با توجه به از دست دادن امتیاز بالای این مسابقات در رنکینگ، طبیعتاً شانس تیم ملی والیبال ایران برای رفتن به المپیک پاریس کاهش یافته است. حالا بعد از این جز بازی‌های آسیایی که شاید فقط مدالش اهمیت دارد، مسابقات انتخابی المپیک پیش روی تیم ملی ایران است که با توجه به گروه سختمان و البته وضعیت تیم خیلی بعید به نظر می‌رسد که بتوانیم از این طریق جواز حضور در المپیک را کسب کنیم.
    با این حال حتی فکر کردن به اینکه یک درصد این نسل والیبال ایران بخواهد المپیک را از دست بدهد نیز مثل کابوس است و دوست نداریم اصلا چنین چیزی به مخیلاتمان هم نفوذ کند. در این بین برخی معتقد هستند که تغییر در کادر فنی تیم ملی تنها راه چاره است و فدراسیون باید تا فرصت از دست نرفته یک تصمیم مهم بگیرد.
    از طرف دیگر بعد ناکامی تیم ملی این مطالبه برای تغییرات کادر فنی افزایش یافته است. با این وجود پیگیری‌های ما حکایت از آن دارد که فدراسیون والیبال هیچ برنامه‌ای برای ایجاد تغییرات ندارد. در واقع به ما خبر رسیده که فدراسیون لیست کادر فنی خود را برای بازی‌های آسیایی اعلام کرده و امکان تغییر آن وجود ندارد. از طرف دیگر خود مدیران فدراسیون والیبال و در راس آن‌ها محمدرضا داورزنی معتقد هستند که هنوز هم فرصت خوبی برای تغییرات گسترده نیست و باید فعلا به همین کادر زمان داد.
    هرچه که هست امیدواریم هر تصمیمی که گرفته می‌شود به نفع والیبال ایران باشد. ورزشی که توانسته در یک دهه اخیر محبوبیت عجیب و غریبی در ایران پیدا کند و تنه به تنه غول های والیبال دنیا بزند. به امید رقم خوردن بهترین اتفاقات برای الماس ورزش گروهی ایران که در بین ١٠ قدرت برتر دنیا قرار دارد و مردم حالا به آن دل بسته‌اند.