سرمقاله

مسکن نیازمند برنامه‌های عملیاتی ‪/‬ نیما غلامرضایی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آغاز ثبت‌نام دهمین دوره کارآموزی همراه اول
  • امضای قرارداد توسعه زیرساخت شهر هوشمند بین ایرانسل و شهرداری قائمشهر
  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل به مناسبت عید فطر
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 14787  |  صفحه ۳ | جامعه  |  تاریخ: 07 شهریور 1402
    پتروشیمی میانکاله هیچ‌گونه مجوز محیط‌زیستی ندارد
    رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با تاکید بر این که پتروشیمی میانکاله هیچ‌گونه مجوز محیط‌زیستی ندارد، گفت: درباره مسیر انتقال آب از سد خرسان به فلات مرکزی در محدوده‌هایی به‌ویژه در منطقه زاگرس که یک زون زمین‌شناسی است و جنس سنگ‌های حساسی دارد و جنگل‌های مهمی در آن وجود دارد، دقت نظر لازم انجام می‌شود که مسیر به گونه‌ای تعیین شود کمترین خسارت محیط‌زیستی را داشته باشد.
    به گزارش ایلنا، علی سلاجقه در نشست خبری امروز با اصحاب رسانه که به مناسبت «هفته دولت» و در حاشیه بازدید وی از نمایشگاه «روایت خدمت» برگزار شد، ضمن تاکید بر این که پتروشیمی میانکاله هیچ‌گونه مجوز محیط‌زیستی ندارد، گفت: این بحث دامنه‌دار شده است، ولی ما از اول مواضع خودمان را اعلام کردیم و قرار نیست هر پروژه‌ای به صرف این که در هیات وزیران مصوب شده است، مجوز بگیرد، چون ارزیابی محیط‌زیستی این پروژه به سازمان محیط‌زیست واگذار شده و ما هیچ‌گاه به این پروژه مجوز نداده‌ایم.
    سلاجقه در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع پسروی دریای خزر اشاره کرد و گفت: دریای خزر از لحاظ تراز ارتفاعی، کاهش یافته است و بر اساس گزارش مجله نیچر وضعیت آب خزر روند نوسانی متعدد دارد و برخی مواقع افزایش و برخی مواقع کاهش داشته، اما روند کلی به سمت پسروی آب دریای خزر است.
    وی افزود: هر ۵ کشور حاشیه دریای خزر در بحث کاهش ارتفاع آب این دریاچه نقش داشته‌اند، البته هیچ کشوری مقصر نیست و همه آماده‌اند در قالب برنامه جامع اقداماتی را انجام دهند. سلاجقه در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان این که فصل محیط‌زیست به متن برنامه هفتم توسعه اضافه شد، عنوان کرد: در ابتدا فصل جداگانه‌ای تحت عنوان محیط‌زیست در برنامه هفتم وجود نداشت، ولی با رایزنی‌های که با کمیسیون تلفیق داشتیم فصل ویژه‌ای با مفاد خوبی به این برنامه اضافه شد که امیدواریم در صحن علنی مجلس تصویب شود.
    سلاجقه در پاسخ به پرسش دیگری درباره آخرین وضعیت دریاچه ارومیه گفت: اخیرا جلسه ستاد ملی احیای دریاچه ارومیه با حضور همه دستگاه‌های ذی‌ربط برگزار شد و بررسی‌ها نشان می‌دهد که اکنون ۷۰۰ میلیون متر مکعب آب در دریاچه وجود دارد.