سرمقاله

فرصت کوتاه توسعه ‪/‬ ژوبین صفاری

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آغاز ثبت‌نام دهمین دوره کارآموزی همراه اول
  • امضای قرارداد توسعه زیرساخت شهر هوشمند بین ایرانسل و شهرداری قائمشهر
  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل به مناسبت عید فطر
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 16433  |  صفحه ۵ | جهان ورزش  |  تاریخ: 16 مهر 1402
    طوفان کشتی آزاد با سه مدال طلا
    آسیا مات شطرنج ایران
    ورزش ایران امیدوار است در چهاردهمین روز از نوزدهمین دوره بازیهای آسیایی با کسب چند مدال طلا به وضعیتش در جدول رده بندی توزیع مدال ها سروسامان بهتری دهد. هر چند کار سختی پیش رو دارد.
    به گزارش مهر، کاروان ورزش ایران که با ۲۸۹ ورزشکار در ۳۴ رشته ورزشی و با نام «شهید حججی» و شعار «ایمان - ایران - افتخار» در نوزدهمین دوره از بازی‌های آسیایی شرکت کرده، در چهاردهمین روز به دنبال افزایش تعداد مدال های طلای خود است تا در جدول رده بندی شرایط بهتری پیدا کند.
    نتایج ورزشکاران ایران در روز چهاردهم به شرح زیر است:
    امیرحسین زارع طلایی شد
    در وزن ۱۲۵ کیلوگرم امیرحسین زارع در دور اول با نتیجه ۱۰ بر صفر زمان انور از پاکستان را مغلوب کرد. وی‌ در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر بوهیردون از چین را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۱۱ بر صفر یوسوپ باتیرمورزایف از قزاقستان را از پیش رو برداشت و به دیدار فینال راه یافت. زارع در این دیدار با لخاگواگرل مونختور از مغولستان مبارزه کرد و با شکست وی به مدال طلا دست پیدا کرد.
    گلیج به مدال نقره رسید
    در وزن ۹۷ کیلوگرم مجتبی گلیج در دور اول با نتیجه ۱۳ بر ۷ مقابل ماگومد ابراگیموف از ازبکستان به پیروزی رسید. وی در دور بعد با نتیجه ۴ بر ۲ گانخویاگ گانباتار از مغولستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۳ بر ۱ از سد علیشیر یرگالی از قزاقستان گذشت و به دیدار فینال راه یافت اما برای رسیدن به مدال طلا مغلوب حریف بحرینی شد و به مدال نقره رسید.
    حسن یزدانی به مدال طلا رسید
    در وزن ۸۶ کیلوگرم حسن یزدانی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر موخامد عبداله یف از قرقیزستان را از پیش رو برداشت. وی در دور بعد با نتیجه ۱۰ بر صفر دولت میرات اورازگیلیوف از ترکمنستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. یزدانی در این دیدار با نتیجه ۱۰ بر صفر بیامباسورن بات اردن از مغولستان را شکست داد و در فینال هم حریف هندی خود را ۱۰ بر صفر شکست داد و طلایی شد.
    شطرنج ایران به مدال طلای آسیا رسید
    تیم ملی شطرنج ایران با درخشش تاریخی خود در رقابت‌های تیمی شطرنج بازی‌های آسیایی هانگژو ۲۰۲۲ توانست مقتدرانه ضمن کسب عنوان قهرمانی این رقابت‌ها، مدال خوش رنگ و ارزشمند طلا را بدست آورد. ملی پوشان شطرنج ایران در این رقابت‌ها توانستند با کنار زدن رقبای سرسخت و دارای جایگاهی چون هند، چین و ازبکستان مقتدرانه در آسیا آقایی کنند.
    یونس امامی اولین طلایی کشتی آزاد
    در وزن ۷۴ کیلوگرم یونس امامی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۷ بر ۲ اوروزو بک توکتومامبتوف از قرقیزستان را شکست داد. وی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر ۲ لیو فنگ از چین را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۹ بر ۳ ماگومت اولویف از تاجیکستان را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. او در دیدار فینال حریف ژاپنی را شکست داد و به مدال طلا رسید.
    شکست تیم ملی کبدی ایران برابر هند
    تیم ملی کبدی ایران در دیدار فینال این رشته در بازیهای آسیایی به مصاف تیم ملی هند رفت و در شرایطی که این دیدار به دلیل اعتراض طرفین به قضاوت داوری حدود ۴۵ دقیقه متوقف شده بود، در نهایت با نفوذی که هندی ها در کنفدراسیون آسیا داشتند با وجود حضور اورسجی رئیس فدراسیون ایران که رئیس آسیا هم هست، در نهایت این مسابقه با برتری هندی ها به پایان رسید و تیم ایران نایب قهرمان شد.
    مهدیزاده مدال برنز را از دست داد
    امیر مهدی‌زاده در وزن ۶۷- کیلوگرم کاراته در نخستین مبارزه خود برابر المصطفی از اردن قرار گرفت و با نتیجه ۷ بر صفر شکست خورد. مهدی‌زاده در شانس مجدد برابر شاراپوف تاجیکستانی قرار گرفت و با نتیجه یک بر صفر به پیروزی رسید و در ادامه برای کسب مدال برنز به حریف قرقیزستانی ۴ بر ۲ باخت و نتوانست به مدال برنز برسد.
    حذف اکبرپور از مسابقات جوجیتسو
    در مسابقات جوجیتسو علی اکبرپور در وزن ۸۵- کیلوگرم به مصاف رقبا رفت و در مسابقه اول «الرشید» از اردن را شکست داد و راهی یک هشتم شد. او در این مرحله برابر «صادق‌اف» دارنده عنوان قهرمانی جهان از قرقیزستان قرار گرفت اما در نهایت با نتیجه چهار بر صفر شکست خورد و از گردونه رقابت‌ها حذف شد.
    الناز رکابی فینالیست شد
    الناز رکابی ملی پوش کشورمان به فینال مسابقات سنگ نوردی بازیهای آسیایی هانگژو صعود کرد. او با کسب ۳۹/۶ امتیاز راهی فینال شد. در مرحله نیمه نهایی یائو تنگ ژانگ از چین با ۷۴/۸ امتیاز به عنوان نفر اول به دور بعدی صعود کرد.
    فاطمه سعادتی به مدال برنز رسید
    در ادامه مسابقات کاراته فاطمه سعادتی در وزن ۵۵- کیلوگرم در اولین مبارزه خود «وانگ» از ماکائو را شکست داد. وی در مرحله بعد برابر تسوی پینگ کیو دارنده مدال طلا و نقره آسیا و طلای بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ از چین تایپه ۴ بر صفر مغلوب شدو با حضور او در فینال به جدول شانس مجدد راه یافت. سعادتی برای کسب نشان برنز «تای مای تام هوانگ» از ویتنام را ۷ بر صفر شکست داد. سعادتی با پیروزی در دیدار رده بندی به مدال برنز این بازیها دست پیدا کرد.