سرمقاله

فرصت کوتاه توسعه ‪/‬ ژوبین صفاری

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام عیدی ایرانسل برای نوروز ۱۴۰۳
  • رونمایی از هدیه ویژه همراه اول برای سفرهای نوروزی دور دنیا
  • آغاز جشنواره نوروزی لنز ایرانسل با جوایز ویژه
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 16435  |  صفحه ۵ | جهان ورزش  |  تاریخ: 16 مهر 1402
    مربی پرسپولیس:
    خوشحالم که هواداران را برای اولین بار در کنارمان داریم
    اوسمار ویرا مربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره بازی با تیم گل گهر در لیگ برتر فوتبال توضیحاتی را بیان کرد.
    اوسمار ویرا مربی برزیلی تیم فوتبال پرسپولیس که به جای یحیی گل محمدی در نشست خبری قبل از بازی با تیم گل گهر سیرجان شرکت کرده بود درباره این بازی اظهار کرد: خوشحالم که دوباره اینجا هستم و این اولین بار است که در فصل جدید در خدمت شما هستم. امیدوارم بتوانیم مثل فصل گذشته موفق باشیم. در این فصل، درگیر سه جام مهم هستیم و اکنون باید ذهنیت‌مان را تغییر بدهیم و به سمت بازی‌های لیگ برتر بیاوریم. خیلی خوشحالم که فردا برای اولین بار در فصل جاری هواداران‌مان را در کنار خودمان داریم و این خیلی برایمان مهم است. می‌دانیم که بازی‌های لیگ برتر بسیار سخت است. گل‌گهر تیم خوبی است؛ ما بازی‌های این تیم را نگاه کرده‌ایم و می‌دانیم بازی سختی داریم. باید متوجه باشیم مسابقات، متفاوت هستند. بازی خیلی خوبی مقابل الدحیل داشتیم، اما این یک بازی متفاوت است و باید چیز جدیدتری داشته باشیم.
    او درباره تفاوت بازی با النصر و الدحیل گفت: هر بازی شرایط خودش را دارد. آن‌ها النصر بودند و بازیکنان النصر، بازیکنان الدحیل نیستند. تیم‌ها با هم متفاوت هستند و در بازی با النصر شرایط آنطور که می‌خواستیم پیش نرفت و شاید مشکلات ناخواسته و اتفاقات فوتبالی باعث شد مقابل النصر آنطور که باید، نباشیم. درباره بازی با الدحیل، این تیم را آنالیز کردیم و شناخت خوبی داشتیم و کیفیت خوب زمین چمن روی بازی پرسپولیس تاثیر می‌گذارد. کیفیت زمین چمنی که در قطر بود، یکی از دلایلی بود که بتوانیم عملکرد بهتری در زمین داشته باشیم، اما بازیکنان هم در هر ۲ بازی کاملا متوجه بودند که چه می‌خواهیم و خدا را شکر در بازی دوم به ثمر نشست.
    ویرا گفت: سخت است تحلیل کردن این موضوع با فصل گذشته. فصل متفاوتی داریم. ما فصل گذشته زمان بیشتری برای آماده کردن تیم داشتیم، شاید یکی از دلایل این باشد. البته ما روی این مسائل کار خواهیم کرد. ما زمان کمتری برای کار داشتیم و برای همین فشار تمرینات را بالا بردیم و این ریسک مصدومیت را بالا می‌برد. اگر بازیکنان بیشتری داشتیم، شاید شرایط بهتری داشتیم، اما سازمان لیگ دست ما را بسته و باید به این وضعیت خودمان را وفق بدهیم.
    او درباره ناآمادگی نبیل باهویی و نارضایتی کادرفنی گفت: من دوست دارم فقط در مورد وضعیت او صحبت کنم نه شایعات. من دیروز به صورت اختصاصی با او کار کردم و چیزی که کاملا مشخص است این است که هنوز در شرایط کامل بدنی و اینکه یک بازی کامل انجام بدهد نیست و این را خودش می‌داند. شاید دقایقی در بازی بعدی به ما کمک کند، اما چیزی که مطمئنم این است که می‌تواند به ما کمک کند.
    ویرا درباره تعطیلات کنونی لیگ برتر را تاکنون تجربه کرده‌اید؟ در سال‌های گذشته برای فیفادی، لیگ برزیل را تعطیل نمی‌کردند، اما اکنون لیگ تعطیل می‌شود تا تیم ملی به اردو برود. اما اینجا شرایط سخت‌تر است، چون ما لیگ قهرمانان را داریم و به هر حال باید شرایط را وفق بدهیم.
    مربی پرسپولیس درباره شرایط مصدومیت مهدی ترابی گفت: در بازی با النصر برای او مشکل پیش آمد و ما سعی کردیم مقابل الدحیل او را کنارمان داشته باشیم، اما نشد. او اکنون در اختیار کادرپزشکی است و امیدواریم به بازی‌های بعدی برسد. هفته پیش بعد از بازی الدحیل با ما تمرین نکرد. امروز یک تمرین داریم و مشخص می‌شود که فردا می‌تواند روی نیمکت باشد یا خیر.