سرمقاله

عبور از آزمون و خطا در اقتصاد ‪/‬ ژوبین صفاری

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام عیدی ایرانسل برای نوروز ۱۴۰۳
  • رونمایی از هدیه ویژه همراه اول برای سفرهای نوروزی دور دنیا
  • آغاز جشنواره نوروزی لنز ایرانسل با جوایز ویژه
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 21785  |  صفحه ۵ | جهان ورزش  |  تاریخ: 17 دی 1402
    پایان نازنین ملایی؟
    دختر قایقران ایران تنها یک فرصت دیگر پیش رو دارد تا تیم ملی رویینگ و المپیک پاریس را از دست ندهد. به گزارش ایسنا، دومین مسابقه انتخابی تیم ملی قایقرانی رویینگ یکشنبه هفته آینده برگزار می‌شود و نفراتی که در دومین انتخابی هم اول شوند، در ترکیب تیم ملی اعزامی به انتخابی المپیک قرار می‌گیرند.
    نازنین ملایی با وجود اینکه تصمیم گرفته بود در انتخابی اول شرکت کند و حتی ماده خود را هم انتخاب کرده بود اما ناگهان در دقیقه ۹۰ تصمیم خود را تغییر داد و به رییس فدراسیون اعلام کرد می‌خواهد خداحافظی کند!
    با وجود اینکه ملایی خداحافظی خود را اعلام کرده است با این حال فدراسیون و افشین فرزام سرمربی تیم ملی اعلام کردند او می‌تواند در دومین مسابقه انتخابی هم شرکت کند و در صورتی که فاطمه مجلل را شکست دهد باید در انتخابی سوم برای عضویت در تیم ملی تلاش کند.
    تغییر ۱۸۰درجه‌ای یک تصمیم
    ملایی تنها یک فرصت دیگر دارد تا بتواند برای حضور در المپیک پاریس تلاش کند در غیر این صورت هم تیم ملی و هم المپیک را از دست خواهد داد. البته هنوز علت اصلی تصمیم ناگهانی ملایی مشخص نیست چرا که بارها اعلام کرده بود نه تنها برای المپیک پاریس بلکه حتی برای المپیک ۲۰۲۸ هم برنامه دارد و شاید کمتر کسی تصور می‌کرد که روزهای قهرمانی ملایی به این شکل به پایان برسد.
    ملایی بعد از بازی های آسیایی هانگژو به ایسنا گفت: “از همان روز که مسابقه رویینگ سبک وزن دو نفره تمام شد، همه چیز را به فراموشی سپردم و انگیزه‌ام را برای انتخابی المپیک حفظ کردم. سهمیه المپیک پاریس در راه است. هدف اصلی من المپیک ۲۰۲۸ لس‌آنجلس است. اگر عمری باشد و شرایطش پیش بیاید و حضور داشته باشم، قطعا برای بهترین نتیجه تاریخی که قایقرانی ندیده و شاید هم نخواهد دید، تلاش می‌کنم. امیدوارم بتوانم به آن برسم.”
    ملایی از المپیک توکیو تا قبل از بازی‌های آسیایی هانگژو نتایج خوبی به دست آورد اما در هانگژو در حد انتظار ظاهر نشد. او پس از بازی‌های آسیایی هانگژو در ابتدا تصمیم گرفت راه خود را جدا کند و به کمپ تمرینی یونان رفت تا تمریناتش را آنجا دنبال کند. او هنوز هم در مورد علت اصلی این اتفاق صحبتی نکرده است اما هر چیزی هست به نظر نمی‌رسد ارتباطی به برگزاری مسابقه انتخابی داشته باشد.
    دستورالعملی که حاشیه‌ها را پایان داد
    فدراسیون برای المپیک پاریس تصمیم گرفت ورزشکاران براساس دستورالعمل مشخص عضو تیم ملی شوند و برای گرفتن سهمیه المپیک بجنگند. تدوین و ابلاغ این دستورالعمل به همه ورزشکاران تصمیم هوشمندانه‌ای بود که باعث شد از حواشی و حرف و حدیث‌های احتمالی جلوگیری کند.
    براساس این دستورالعمل همه ورزشکاران از نوع و زمان برگزاری مسابقه انتخابی تیم ملی اطلاع داشتند و حتی امضا هم کرده بودند. از همین الان هم مشخص است در صورتی که چند قایق از ایران سهمیه گرفت، اولویت اعزام با کدام قایق‌ها است.
    شانس بالای سه دختر برای رفتن به المپیک
    فدراسیون قایقرانی به دنبال این است که برای اولین بار بتواند سهمیه رویینگ دونفره را بگیرد و امید زیادی دارد که مهسا جاور و زینب نوروزی در رویینگ دونفره زنان به سهمیه برسد. با توجه به کناره‌گیری نازنین ملایی و در صورتی که از آخرین فرصت خود برای ملی‌پوش شدن هم استفاده نکند، فاطمه مجلل هم در رویینگ یک نفره از امیدهای فدراسیون برای گرفتن سهمیه المپیک پاریس است.