سرمقاله

بازگشت به گذشته ممکن نیست ‪/‬ جلال خوش‌چهره

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل به مناسبت عید فطر
  • پخش تازه‌ترین تاک‌شوی تولیدی ویستامدیا در شبکه نمایش خانگی
  • اعلام جوایز سومین جشنواره رساله برتر مهندسی برق با حمایت ایرانسل
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 22350  |  صفحه ۷ | ایران زمین  |  تاریخ: 26 دی 1402
    معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کرج :
    توسعه فیبر بسترساز شهر هوشمند در کمالشهر خواهد بود
    معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کرج اجرای طرح ملی اینترنت پرسرعت بر بستر توسعه فیبرنوری را زمینه ساز ایجاد شهری هوشمند دانست و گفت: ارائه خدمات الکترونیکی و رونق کسب و کارهای اینترنتی با مدیریت و برنامه ریزی شهری مسئولان زمینه ساز ایجاد شهری هوشمند خواهد بود. فراهم ساختن زیرساخت های فیبرنوری در سایر شهرها برای انتخابات الکترونیکی پیش رو بخشی از محورهای مورد اشاره در صحبت های فرماندار کرج بود.
    یحیی رمضانی در آیین اجرای طرح ملی اینترنت پرسرعت بر بستر فیبرنوری در کمالشهر گفت: ما مسلما باید به سمت هوشمند سازی شهرها حرکت کنیم و امروزه سخت افزار ها و نرم افزارها جزو ابزارهای شهری هستند و خلا بسیاری از شهرها عدم‌ توجه به فن آوری های نوین در این زمینه است.
    یحیی رمضانی اظهار کرد: اگر تصمیم سازی بر اساس ابزارهای علمی و فناورانه باشد بسیار کارگشا تر خواهد بود و زمینه بازدهی بنگاه‌های اقتصادی را فراهم خواهد کرد.
    وی بیان کرد: کسب و کارهای اینترنتی از جمله ابزارها در این زمینه هستند و در مدیریت برنامه ریزی شهری باید مسوولان سواد این امر را داشته و بکار گیرند. این مسئول تاکید کرد: زمینه توانمندسازی در شهر با ابزارهای روز باید بکار گرفته شود.
    فرماندار ویژه شهرستان کرج تصریح کرد: باید سواد دیجیتال در بین جامعه شهروندی توسعه یابد و اگر کار، خدمت و فعالیتی بدون استفاده از این زمینه برنامه ریزی شود فقط هزینه خواهد بود. وی همچنین با بیان این که باید زمینه استفاده شهروندان کمالشهری از هوشمندسازی شهر فراهم شود گفت: شهروندان ‌ما باید از این موارد مطلع شوند تا بتوانند امور و فعالیت های خود را بر این اساس برنامه ریزی نمایند.
    رمضانی ادامه داد: توزیع عادلانه ای در این زمینه در جهت رفاه و استفاده شهروندان در تمامی مناطق کمالشهر بوجود آید تا مردم با سهولت بیشتری در مسیر رقابت های کسب و کار در این عرصه قرار بگیرند.
    وی در ادامه با اظهار این مطلب که مقدمات کار برای هوشمندسازی شهر فراهم شود افزود:متناسب با زیرساخت امروز امکانات جدید برای شهرداری فراهم و پیش بینی شود و مدیریت مدرن در تمامی فعالیت ها و برنامه ریزی ها مورد توجه قرار گرفته و شهرداری و شورا از فضای سنتی خارج و با مدیریت دانش و استفاده از فناوری های بروز در پارلمان شهری فعالیت های خود را ادامه دهند.
    فرماندار کرج انتخابات را پایان بخش محورهای سخنان خود قرار داد و گفت: با توجه به اینکه امسال در برخی حوزه ها انتخابات الکترونیک است؛ در همین بستر روند انتخابات نیز انجام ‌می شود و باید بر این اساس باید نقاط ضعف شناسایی و مرتفع شود.