سرمقاله

حمله به یمن و توسعه درگیری / سیف الرضا شهابی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آغاز ثبت‌نام دهمین دوره کارآموزی همراه اول
  • امضای قرارداد توسعه زیرساخت شهر هوشمند بین ایرانسل و شهرداری قائمشهر
  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل به مناسبت عید فطر
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 22420  |  صفحه ۶ | حوادث  |  تاریخ: 27 دی 1402
    جزییاتی از ششمین جلسه بزرگ‌ترین دادگاه منافقین
    محاکمه قاتل آیت الله قدوسی
    ششمین جلسه بزرگ‌ترین دادگاه منافقین دیروز صبح برگزار شد. دیروز جلسه در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود.
    این دادگاه در دادگستری استان تهران در مجتمع قضائی امام خمینی و شعبه ۱۱ دادگاه کیفری برگزار و قاضی دادگاه حجت‌الاسلام والمسلمین دهقان و مستشاران دادگاه مرتضی تورک و امین ناصری است. در این دادگاه به اتهامات ۱۰۴ متهم حقیقی و یک متهم حقوقی از منافقین رسیدگی می‌شود. همچنین کیفرخواست این پرونده در بیش از ۷۰۰ صفحه تنظیم شده است و این دادگاه با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران برگزار می‌شود.
    در جلسه دیروز زهرا حاجی هاشم دختر شهید غلامعلی حاجی هاشم، رحیمه سیفی دختر شهید سیفی از شهدای مناطق جنگی، خانواده شهید حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد آقامیری، زهرا سادات میری خواهر شهید سید حسین میری، خدیجه ابراهیمی همسر شهید مهدی ابراهیمی، رقیه سادات و فریده سادات موسوی ابربکوه خواهر شهید سید رسول موسوی ابربکوه، کبری قنبری مادر شهید داود ارجمندی، جانباز محمد مهدی چیذری، محمد شفیعی برادر شهید احمد شفیعی و دختر شهید محمد فرشی مقدم حضور دارند.
    دادگاه دیروز با ذکر آیه ۱۸ سوره آل عمران توسط رئیس دادگاه آغاز شد و کیفر خواست متهمان توسط نماینده دادستان قرائت شد. که جزئیات آن به شرح ذیل است.
    نماینده شورای تروریستی منافقین در آلمان محاکمه شد
    معصومه بلورچی متهم ردیف ۴۳ دادگاه رسیدگی به پرونده گروهک تروریستی منافقین است. نامبرده پس از پیروزی انقلاب اسلامی به هواداری از منافقین پرداخته و در راستای اهداف این گروهک، اقدامات زیادی را در حوزه نشریه نفاق، شرکت در نشست‌ها، فعالیت‌های مجرمانه خیابانی و … به انجام می‌رساند.
    معصومه بلورچی در حال حاضر به عنوان نماینده شورای تروریستی موسوم به ملی مقاومت در آلمان فعالیت دارد.
    ضمناً نامبرده تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به شماره A-۴۲۸/۶-۲۰۰۲ است.
    یاسر جهان نژادی، هادی تیم‌های ترور منافقین
    یاسر جهان نژادی متهم ردیف ۴۴ پرونده است وی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، با منافقین آشنا و جذب گروهک شده و پس از انقلاب، با فعالیت در تشکیلات نفاق، نهایتاً در سال ۱۳۶۴ به همراه همسرش از کشور خارج و به مقر منافقین در عراق ملحق می‌شود.
    از جمله فعالیت‌ها و مسوولیت‌های او شامل مسؤول تشکیلات نفاق در استان لرستان در دهه‌ی ۶۰، هادی تیم‌های ترور منافقین، شرکت در عملیات‌های تروریستی- نظامی فروغ جاویدان، چلچراغ، آفتاب و مروارید است.
    وی در حال حاضر مستقر در کشور آلبانی بوده و هدایت مرتبطان گروهک در شبکه‌های اجتماعی را برعهده دارد. ضمناً نامبرده تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به شماره A-۵۲۲/۶-۲۰۰۲ است.
    اظهارات خواهر یکی از منافقین در دادگاه
    در ادامه جلسه خواهر یکی از اعضای گروهک منافقین در دادگاه از جا برخاست و گفت برادر من فریب خورده بود و در عملیات مرصاد توسط خود منافقین کشته شد. من از منافقین شکایت دارم. خانواده ما از نظر روحی روانی قربانی این گروهک است من خودم شش ماه بستری بودم چون افسردگی گرفتم هنگامی که متوجه شدم بردارم عضو گروهک منافقین شده است.
    یکی از وکلای متهمین در پاسخ به این شاکی درخواست صحبت کرد اما قاضی گفت چون هنوز قرائت کیفر خواست تمام نشده شما اجازه صحبت ندارید.
    مستشار دادگاه سوال کرد که چطور برای شما مسجل شده که برادر شما توسط منافقین کشته شده؟ شاکی گفت از طریق باجناق‌هایش متوجه شدیم که از عضویت در مجاهدین خلق پشیمان شده است
    اما به ما نگفتند توسط آنها کشته شده، ما فقط شنیدیم که کشته شده است.
    مسئول سوژه‌زنی منافقین
    فائزه خیاط حصاری محمدی متهم ردیف ۴۵ این پرونده است. نامبرده در سال ۱۳۵۸ به منافقین پیوسته و مدتی بعد نیز از کشور متواری و به آلمان رفته و سپس به پادگان اشرف در عراق ملحق می‌شود. وی در حال حاضر، عضو فعال شورای مرکزی این گروهک تروریستی است. از جمله فعالیت‌ها و مسوولیت‌های وی شامل عضویت در شورای تروریستی موسوم به ملی مقاومت از سال ۱۳۷۲، مسؤولیت شاخه نظامی گروهک تروریستی منافقین، مسئول دوره‌های آموزش، طراحی و سازماندهی تیم‌های عملیاتی، معاون ستاد داخله تشکیلات در عراق و مسؤول اعزام و هدایت تیم‌های تروریستی به داخل کشور و همچنین سوژه‌زنی در سال‌های ۱۳۷۷ تا ۱۳۷۹، ضمناً نامبرده تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز شماره A-۴۳۷/۶-۲۰۰۲ است.
    برگزاری جلسات غسل منافقین بر عهده که بود؟
    صالح رجوی متهم ردیف ۴۶ در دادگاه رسیدگی به پرونده گروهک تروریستی منافقین است. نامبرده که در سال ۱۳۵۱ به فرانسه رفته بود، پس از متواری شدن مسعود رجوی از کشور، در حومه پاریس، یک باب منزل خریداری کرده و برادرش را در آن خانه، مستقر می‌کند. در ادامه وی علاوه بر حضور در ملاقات‌های مسعود رجوی به عنوان مترجم، با تأسیس شورای تروریستی موسوم به ملی مقاومت، مسؤول کمیسیون به اصطلاح بهداشت شده و به منظور شرکت در جلسات شورا، به پادگان اشرف تردد می‌کند. همچنین نامبرده از سال ۱۳۷۰، در راستای رفع چالش‌های اعضای گروهک تروریستی منافقین، در برخی از کشورهای اروپایی، فعالیت دارد.
    محمدسادات خوانساری زندانبان تروریست‌ها
    محمدسادات خوانساری متهم ردیف ۴۷ دادگاه رسیدگی به پرونده گروهک تروریستی منافقین است. نامبرده که پس از پیروزی انقلاب اسلامی جذب منافقین شده بود، ضمن فعالیت در بخش تبلیغات گروهک، در روز ۳۰ خرداد سال ۱۳۶۰، به عنوان مسئول تیم عملیاتی، اقدام به درگیری با نیروهای انقلاب می‌کند.در ادامه، وی که با توجه به اقداماتش، در ابتدای دهه ۶۰ بازداشت و به حبس محکوم شده بود، پس از اتمام محکومیت خود و آزادی از زندان، در سال ۱۳۶۳، از کشور متواری شده و به آلمان پناهنده می‌شود. متعاقباً نامبرده در سال ۱۳۶۵ به عراق اعزام و به عنوان مسئول زندان گروهک منصوب شده و سپس در سال ۱۳۷۰، در بخش حفاظت تشکیلات تروریستی منافقین، سازماندهی می‌شود. البته پس از مدتی، وی مجدداً به اروپا اعزام شده و در بخش مالی- انتفاعی (در حوزه‌ فعالیت‌های تجاری) به کارگیری می‌شود.
    گرچه که نامبرده برای شرکت در نشست‌های سالیانه این گروهک تروریستی، همچنان تردداتی به مقر اشرف داشته است.
    پرنیان سرآمد متهم ردیف ۴۸ پرونده است نامبرده در سال ۱۳۵۸ از کشور متواری و ساکن فرانسه شده و پس از اعزام به عراق، در تجاوزات مرزی منافقین به خاک ایران در زمان جنگ تحمیلی شرکت می‌کند. از جمله فعالیت‌ها و مسئولیت‌های وی شامل مسؤول دسته پشتیبانی- مهندسی مرکز ۱۰ گروهک در عراق، عضویت در شورای مرکزی منافقین است همچنین پیگیر مأموریت‌های تشکیلاتی با تردد مستمر فی‌مابین عراق و اروپا بود که در این رابطه نیز یکی از تیم‌های تروریستی که از عراق به داخل کشور و تهران اعزام شده بود، با هماهنگی پرنیان سرآمد، مقرر بوده از امکان منزل پدری نامبرده در تهران، استفاده کند که تیم تروریستی مذکور دستگیر می‌شود.وی در حال حاضر عضو کادر مرکزی تشکیلات تروریستی منافقین است. ضمناً نامبرده تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به شماره A-478/6-2002 است.
    حکیمه سعادت‌نژاد متهم ردیف ۴۹ در سال ۱۳۵۸، با گروهک منافقین آشنا و از همان زمان، در کارهای عمرانی سازماندهی شده و با شروع فاز نظامیِ تشکیلات، به دلیل فعالیت‌های مجرمانه‌اش، دستگیر و به دو سال حبس محکوم می‌شود.
    لازم به یادآوری است که مشارالی‌ها در زندان، علیرغم توبه و اظهار ندامت ظاهری، همچنان به گروهک وفادار بوده و در تشکیلات زندان دارای مسئولیت بوده است. از همین رو، نامبرده پس از آزادی از زندان در سال ۱۳۶۳، به مقر منافقین در کردستان عراق ملحق می‌شود. وی از کادرهای اصلی منافقین محسوب شده و در تمامی عملیات‌های نظامیِ نفاق در جدار مرزی کشور، شرکت داشته و در عملیات تروریستی-نظامی فروغ جاویدان نیز مسئول تیم تروریستی بوده است.
    دیگر فعالیت‌ها و مسوولیت‌های وی شامل عضویت در شورای تروریستی موسوم به ملی مقاومت در سال ۱۳۷۲، مسؤول حفاظت مقر اشرف و مسؤول آموزش شاخه نظامیِ منافقین و همچنین شکنجه‌گر افراد متقاضی جدایی از گروهک است. وی در حال حاضر به عنوان مسئول نظامی، در تشکیلات منافقین ایفای نقش می‌کند.ضمناً نامبرده تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به شماره A-۴۴۲/۶-۲۰۰۲ است.
    زنان شکنجه گران اصلی تروریست‌ها
    حمیده شاهرخی امیری متهم ردیف ۵۰ در دادگاه رسیدگی به پرونده گروهک تروریستی منافقین است. نامبرده همواره از لایه‌های مسئولین تشکیلات بوده و به عنوان بازجو- شکنجه‌گر نیز فعالیت داشته است. مشارالیها در سال ۱۳۶۳، در پاریس با مسعود کلانی (گویندهی سیمای نفاق) ازدواج کرده و به عنوان مسؤول تیم تروریستی در عملیات فروغ جاویدان، شرکت می‌کند. برخی دیگر از مسوولیت‌های وی شامل معاونِ جانشینِ رهبرِ نفاق در شاخه‌ی نظامی گروهک تروریستی منافقین در مقر بدیع‌زادگان عراق، مسؤول بخش آموزش در سال ۱۳۸۱، معاون طرح و برنامه‌ی عملیات‌های تروریستی منافقین، عضو شورای مرکزی گروهک، مسؤول کمیسیون (سازماندهی) در شورای تروریستی موسوم به ملی مقاومت و عضو ارشد شاخه‌ی نظامی گروهک تروریستی منافقین است همچنینوی در حال حاضر به عنوان مسؤول آموزش در بخش تبلیغات، در آلبانی فعالیت دارد. ضمناً نامبرده تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به شماره A-۱۷۸/۱-۲۰۰۴ است.
    قاتل آیت‌الله قدوسی در دادگاه محاکمه شد
    محمود فخار زاده فرزند حسین متهم ردیف ۵۳ در دادگاه رسیدگی به پرونده گروهک تروریستی منافقین است. نامبرده در بهار سال ۱۳۵۹ در بخش انتشارات انجمن، به عنوان سرتیم فعالیت داشته و در تابستان ۱۳۵۹ و بعد از انقلاب فرهنگی، در یک اقدام طراحی شده از سوی منافقین، با این عنوان که او بریده و خائن است، در دادستانی انقلاب، نفوذ داده شده و بعد از بمب‌گذاری در دادستانی، آیت‌الله قدوسی را به شهادت یا به تعبیر حقوقی به قتل رسانده و از کشور متواری می‌شود.
    وی در سال ۱۳۶۴، به عنوان مسئول آموزشِ افرادِ تشکیلاتی در مقرِ نفاق در کرکوک، انتخاب می‌شود.
    دیگر فعالیت‌ها و مسوولیت‌های وی شامل معاون پایگاه و مسؤول امنیت به اصطلاح توپخانه‌ی مراکز ۱۰ و ۱۲ منافقین در سال ۱۳۷۰، عضو شورای تروریستی موسوم به ملی مقاومت و فعالیت در زندان‌های منافقین به عنوان بازجو است. وی هم اکنون از عناصر کادر مرکزی نفاق است. ضمناً نامبرده تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به شماره A-۴۸۷/۶-۲۰۰۲ است.
    فعال رسانه نفاق در کشور آلبانی
    علیرضا معدنچی متهم ردیف ۵۵ این پرونده است. نامبرده قبل از انقلاب، جذب گروهک منافقین شده و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به عنوان یکی از مسؤولان نفاق در همدان، مشغول به فعالیت می‌شود؛ که در نهایت پس از ورود تشکیلات به فاز نظامی، از ایران خارج و ساکن فرانسه می‌شود. وی پس از ورود گروهک به کشور عراق و استقرار در مقر اشرف، از فرانسه به عراق اعزام شده و به فعالیت در راستای اهداف تشکیلات می‌پردازد.ضمناً نامبرده در حال حاضر، در بخش رسانه نفاق در کشور آلبانی فعالیت دارد.