سرمقاله

بحرانِ رفتن / نیما غلامرضایی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • کیوسک‌های دیجیتال نخستین اپراتور سلامت کشور رونمایی و نصب شد
  • پرونده مرکز مبادله در دیوان عدالت اداری آیا مرکز مبادله ارز و طلای ایران، فاقد وجاهت قانونی است؟
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 22597  |  صفحه ۲ | سیاست روز  |  تاریخ: 01 بهمن 1402
    رئیسی در دیدار با اعضای ستاد گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب
    همدلی جریانات سیاسی، زمینه بسیاری از اقدامات در کشور است
    سید ابراهیم رئیسی روز شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ در دیدار با اعضای ستاد گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی  با بیان این‌که «همدلی جریانات سیاسی، زمینه بسیاری از اقدامات در کشور است» افزود: از نکات مهم دهه فجرِ امسال، توجه به انسجام ملی است. همه افراد با هر سلیقه سیاسی و هر انگیزه‌ای که به انقلاب و امام عشق می‌ورزند، صاحب این ایام هستند.
    رئیسی پیش از ظهر امروز شنبه در جمع اعضای «ستاد گرامیداشت چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی» ضمن قدردانی از تلاش‌های اعضای دوره‌های مختلف این ستاد در برگزاری هر چه بهتر جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی، اجرای عدالت، مقاومت در برابر زیاده‌خواهان، توجه به خواست و اراده مردم،کارآمدی نظام اسلامی، دفاع از مظلوم، جایگزینی نظم ناعادلانه فعلی با نظمی عادلانه و دفاع از حقانیت ملت مظلوم فلسطین را از جمله آرمانهای انقلاب اسلامی دانست که در حد قابل قبولی محقق شده‌اند و افزود: گرامیداشت دهه فجر نیز در حقیقت، جشن و بزرگداشت این پیروزی‌ها و دستاوردهاست.
    وی با تاکید بر جذابتر و غنی‌تر برگزار شدن مراسم دهه فجر بویژه راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال، اظهارداشت: با اینکه مراسم گرامیداشت دهه فجر به منظور بزرگداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ برگزار می‌شود، اما ما هر سال یک ۲۲ بهمن جدید داریم که ویژگی‌ های خاص خود را دارد و یکی از ویژگی‌های مهم دهه فجر امسال موضوع اساسی جهان اسلام یعنی به اوج رسیدن جنایت ضد بشری صهیونیست ها علیه ملت مظلوم و مقاوم فلسطین است که امروز به مسئله اصلی همه جهان بشریت تبدیل شده است.
    وی در ادامه اثبات حقانیت موضع جمهوری اسلامی ایران درباره ملت مظلوم و مقتدر فلسطین و نیز رویکرد انقلاب اسلامی در دفاع از مظلوم را از جلوه‌های مهم دهه فجر دانست و افزود: نفرت بی سابقه جهانی علیه موجودیت جعلی صهیونیستها، محصول مواضع و آرمان‌های انقلاب شکوهمند و نظام جمهوری اسلامی ایران درباره قطعیت پیروزی ملت فلسطین و نابودی رژیم صهیونیستی است که باید به عنوان یک پیروزی بزرگ و جلوه‌ای از جلوه‌های دهه فجر گرامی داشته شود.
    رئیس جمهوری آشکار شدن ماهیت ظالمانه نظم و ساختار فعلی حاکم بر جهان را از دیگر آثار مقاومت ظفرمند فلسطینیان در برابر جنایات رژیم صهیونیستی و حامیان غربی اش برشمرد و گفت: این موضوع نیز یکی دیگر از جلوه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی است و همواره در شعارها و آرمان های انقلاب اسلامی بر ظالمانه بودن نظم جهانی فعلی تاکید می شد.
    وی با اشاره به برگزاری ۲ انتخابات در اسفند ماه امسال به فاصله اندکی از سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: یکی دیگر از مهمترین جلوه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی توجه به اراده مردم است. جمهوری اسلامی در ۴ دهه گذشته همواره بر مبنای اراده و خواست مردم اداره شده و اساسا توجه به اراده مردم در این سرزمین مولود انقلاب اسلامی است.
    وی دهه فجر را جلوه انسجام ملی، وحدت و یکپارچگی دانست و با بیان اینکه همه از هر سلیقه و نگاهی باید خود را صاحب این ایام بدانند، اثرگذاری و امیدآفرینی الگوی انقلاب اسلامی را از جمله دلایل حقد و کینه دشمنان نسبت به این انقلاب و نظام برآمده از آن دانست و خاطرنشان کرد: دهه فجر ترجمان ایجاد حس امید و قدرت در دل ملت‌هاست تا باور کنند که با توکل بر خدا و تکیه بر داشته‌ها و مبانی خود می‌توانند کارهای عظیمی انجام دهند. از همین رو دهه فجر باید مبنایی برای تبیین دستاوردهای بزرگ ملت ایران باشد که با وجود همه فشارها و تحریم‌ها و توطئه‌ها حاصل شده است.
    رئیسی با اشاره به هجمه سنگین رسانه‌ای دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران، جهاد تبیین را از ابزارهای مهم مقابله با شبیخون فرهنگی و جنگ ترکیبی دشمن دانست و اظهار داشت: دشمن به دنبال رکود اقتصاد کشور بود، اما امروز شاهد آن است که رشد اقتصادی کشور از ۴ دهم درصد در ابتدای دولت سیزدهم به بیش از ۴ درصد رسیده و طبق گزارش مرکز امار ایران روند رشد اقتصادی در در شش ماهه اول امسال نیز تدام داشته است.
    وی نفس خدمت‌رسانی عادلانه به همه مردم ایران و نه فقط مناطق برخوردار را نیز از مواهب و جلوه‌های انقلاب اسلامی برشمرد و بابیان اینکه، اشاره به دستاوردها و پیشرفت‌ها  به معنای نبود مشکلات نیست خاطرنشان کرد: خواست مردم این است که عملکرد مسئولان با اهداف و آرمان‌های جلوه یافته در دهه فجر تطبیق کامل داشته باشد بنابراین باید تلاش کنیم  در حوزه تقنین با قانون گذاری کارآمد، در حوزه عمل با اجرای دقیق و صحیح کارها و در عرصه قضاوت نیز امور مربوطه به گونه ای به انجام برسد که منجر به کارآمدی و گره‌گشایی باشد.
    وی با اشاره به اظهارات مطرح شده در جلسه درباره اهمیت مسائل اقتصادی و تمرکز دشمن بر برخی مشکلات این عرصه اظهار کرد: دولت مردمی همه توان و تمرکز خود را برای رفع کاستی‌ها و تامین مطالبات مردم به کار گرفته و رسیدگی به عرصه اقتصاد و معیشت مردم را در اولویت قرار داده است تا بتواند با غلبه بر مشکلات ساختاری و مزمن اقتصادی و گره گشایی های اقتصادی و معیشتی، رفاه بیشتری در زندگی مردم ایجاد کند
    رئیس‌ جمهوری همچنین با اشاره به ظرفیت بزرگ ایرانیان خارج از کشور دلبستگی عموم آنها به کشور و انقلاب اسلامی توجه بیش از پیش به این بخش از جمعیت ایرانی اسلامی را خواستار شد.