سرمقاله

بحرانِ رفتن / نیما غلامرضایی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام عیدی ایرانسل برای نوروز ۱۴۰۳
  • رونمایی از هدیه ویژه همراه اول برای سفرهای نوروزی دور دنیا
  • آغاز جشنواره نوروزی لنز ایرانسل با جوایز ویژه
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 22600  |  صفحه ۲ | سیاست روز  |  تاریخ: 01 بهمن 1402
    مصوبات کمیسیون تلفیق درباره لایحه بودجه ۱۴۰۳
    با پایان جلسات کمیسیون تلفیق برای بررسی جزییات بخش اول لایحه بودجه ۱۴۰۳، مجلس در هفته جاری وارد بررسی جزئیات بودجه خواهد شد. به گزارش ایسنا، با اتمام جلسات کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ در هفته گذشته، مهلت سه روزه ثبت پیشنهادات نمایندگان در سامانه قانون در مورد گزارش کمیسیون تلفیق امروز به اتمام می رسد.
    احتمالا مجلس از یکشنبه وارد بررسی بخش اول جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ خواهد شد.
    متن کامل مصوبه کمیسیون تلفیق درباره بخش اول بودجه ١۴۰۳ را اینجا بخوانید.
    البته امسال روند بررسی لایحه بودجه طبق اصلاحات انجام شده در ماده ۱۸۲ آیین‌نامه داخلی تغییر کرده است؛ بدین شکل که ابتدا کلیات بخش اول لایحه بودجه شامل ماده واحده مشتمل بر احکام مورد نیاز برای اجرای بودجه کل کشور، سقف منابع بودجه عمومی دولت به تفکیک درآمدها و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی و اجزای اصلی آنها، ترازهای عملیاتی، سرمایه‌ای و مالی بودجه عمومی دولت و فروض برآورد منابع و مصارف بودجه در مجلس بررسی می شود و در صورت تصویب، جلسات کمیسیون تلفیق برای رسیدگی به جزییات تشکیل می شود.
    مجلس در جلسه علنی روز ۲۱ آذر با کلیات لایحه بودجه مخالفت کرد لذا دولت اصلاحیه لایحه را تقدیم مجلس کرد. مجلس در جلسه علنی ۲۹ آذر با کلیات لایحه بودجه موافقت کرد.
    سپس بعد از اتمام مهلت کمیسیون های تخصصی، جلسات کمیسیون تلفیق برای بررسی جزییات بودجه تشکیل و گزارش مصوبات گزارش در سامانه بارگذاری شد.
    اکنون با به پایان رسیدن زمان ثبت پیشنهادات نمایندگان، گزارش کمیسیون تلفیق در دستور مجلس قرار می گیرد؛ پس از اتمام رسیدگی به بخش اول لایحه بودجه، مصوبه مجلس به شورای نگهبان ارسال و پس از تأیید آن شورا به دولت ابلاغ می شود.
    دولت موظف است حداکثر ۱۰ روز از زمان ابلاغ بخش اول قانون بودجه، بخش دوم لایحه بودجه مربوط به جداول تفصیلی مشتمل بر ارقام بودجه را به مجلس ارسال کند.