سرمقاله

بحرانِ رفتن / نیما غلامرضایی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام عیدی ایرانسل برای نوروز ۱۴۰۳
  • رونمایی از هدیه ویژه همراه اول برای سفرهای نوروزی دور دنیا
  • آغاز جشنواره نوروزی لنز ایرانسل با جوایز ویژه
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 22623  |  صفحه ۹ | تولید و تجارت  |  تاریخ: 01 بهمن 1402
    آی بی کراد بزرگترین بازیگر صنعت تأمین مالی جمعی کشور
    رتبه اول تامین مالی جمعی از لحاظ ارزش به آی بی کراد رسید
     با گسترش و نفوذ بیش از پیش بازار تامین مالی جمعی از سبد تامین مالی شرکت ها ، سکوی تامین مالی جمعی آی بی کراد توانست رتبه اول این بازار از لحاظ ارزش ریالی را به خود اختصاص دهد .
    به گزارش مدیریت ارتباطات و رسانه تامین سرمایه تمدن ، طی بررسی صورت گرفته تا نیمه اول دی ماه 1402، تعداد 332 طرح با موفقیت ارائه شده اند که از نظر ریالی بالغ بر 2.7 همت از بسترسکوهای تامین مالی جمعی ، تامین سرمایه صورت پذیرفته است و سهم آی بی کراد از این بازاربیش از 1.5 همت می باشد .
    در حال حاضر تعداد 22 سکو در زمینه تامین مالی جمعی از فرابورس مجوز فعالیت دریافت نموده اند که با توجه به عملکردمنتشر شده توسط شرکت فرابورس ایران  بیش از 90 درصد فرصتهای سرمایه گذاری تامین مالی جمعی توسط 6 سکو از ابتدای فعالیت این بازار ارائه شده است که سکوی تامین مالی جمعی آی بی کراد از لحاظ ارزش رتبه اول و از نظر تعداد طرح های تامین مالی شده رتبه دوم را ابه خود اختصاص داده است.
    سرمایه گذاری در بخش تامین مالی جمعی با روند رو به رشد قابل توجهی همراه بوده بصورتی که در شش ماهه نخست 1402 نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 6.6 برابر افزایش داشته است ودر بازه زمانی 6 ماهه دوم 1402 (تا نیمه اول دی ماه 1402) نسبت به 6 ماهه اول آن، حدود 1.5 برابر شده است.
    همچنین میانگین مبلغ تأمین مالی در سکوهای تأمین مالی جمعی ۴۰ الی ۵۰ میلیارد ریال بوده در حالی‌که میانگین مبلغ تأمین مالی در سکوی آی‌بی‌کراد ۲۰۰ میلیارد ریال می‌باشد و از زمان اخذ مجوز انتشار طرح‌های تأمین مالی جمعی تا سقف مبلغ ۲۵۰ میلیارد ریال توسط سکوی آی‌بی‌کراد، غالب طرح‌های تأمین مالی جمعی منتشر شده توسط این سکو با مبلغ ۲۵۰ میلیارد ریال منتشر و با موفقیت تأمین مالی شده است.
    تا کنون سکوی آی‌بی‌کراد 73 طرح موفق داشته است و 2536نفر در این طرح‌ها سرمایه‌گذاری نموده‌اند.
    با افزایش ضریب نفوذ بازار تأمین مالی جمعی از سبد تأمین مالی شرکت‌ها و شناخت بیشتر این ابزار توسط سرمایه‌گذاران، این بازار در سال‌های پیشِ رو رشد مناسبی را تجربه و در سیستم اقتصادی کشور نقش مهمتری را ایفا خواهد کرد.
    تمدن تنها تأمین سرمایه کشور است که به صورت تخصصی در حوزه تأمین مالی جمعی فعالیت می‌نماید. این شرکت با داشتن شبکه گسترده‌ای از سرمایه‌گذاران، امکان خلق ارزش برای طیف وسیعی از سرمایه‌گذاران را ایجاد نموده است.