سرمقاله

نشانه‌های ملموس به جای حرف / ژوبین صفاری

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام عیدی ایرانسل برای نوروز ۱۴۰۳
  • رونمایی از هدیه ویژه همراه اول برای سفرهای نوروزی دور دنیا
  • آغاز جشنواره نوروزی لنز ایرانسل با جوایز ویژه
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 4563  |  صفحه ۵ | جهان ورزش  |  تاریخ: 15 بهمن 1401
    سیاست‌های متفاوت در مواجهه با استعفای زیردستان
    یک بام و ۲ هوای دبیر
    «علیرضا دبیر» در مواجهه با استعفای برخی از مدیران و مربیان شاغل در فدراسیون کشتی موضع کاملا متفاوتی را اتخاذ می‌کند.
    به گزارش ایرنا، فرهاد اسماعیل‌نژاد سرمربی تیم کشتی فرنگی نونهالان هفته گذشته استعفا کرد و علیرضا دبیر نیز جاسم امیری را به عنوان جانشین وی انتخاب کرد.
    اسماعیل‌نژاد در گفت و گو با ایرنا گفت: بازنشسته‌ام و هزینه زندگی زیاد است لذا نتوانستم به صورت مجانی با فدراسیون کشتی همکاری کنم. زمانی که حسن رنگرز و حمید سوریان در فدراسیون سمت داشتند پیشنهاد شد تا مبلغی به عنوان ایاب و ذهاب به من پرداخت شود، اما این پیشنهاد عملی نشد و من تمام هزینه خود را پرداخت کردم. مجانی کار کردن من در حالی بود که در این چهار سال، حدود ۱۵۰ مربی و کشتی‌گیر در اردو حضور یافتند و چهره‌های شاخصی به رده سنی نوجوانان و جوانان کشتی فرنگی معرفی شدند.
    گلایه‌های اسماعیل‌نژاد با واکنش رییس فدراسیون کشتی همراه شد. علیرضا دبیر بعد از پایان مجمع انتخاباتی استان تهران در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا بدون اشاره به بحث اقتصادی و پرداختی‌ها به اسماعیل نژاد گفت: باور دارم استعفا کار افراد ضعیف است که توانایی انجام کاری را ندارند. پیش از استعفا برخی رفتن خود را به صورت شفاهی اعلام می‌کنند و من نیز بدون هیچ درنگی آن را می‌پذیرم. من استعفا را دوست ندارم و از آن نیز خوشم نمی‌آید. کسانی که به عشق کشتی فعالیت می‌کنند دنبال استعفا نیستند. بهتر بود پیش از طرح استعفا مشکلات با ما در میان گذاشته شود تا آن را حل کنیم.
    علیرضا دبیر در حالی دلیل استعفای فرهاد اسماعیل نژاد را ضعف می‌داند و بی‌درنگ با آن موافقت کرد که در برابر استعفای حمید سوریان نایب رییس خود موضع متفاوتی را اتخاذ کرد.
    دبیر که در جریان استعفای اسماعیل‌نژاد اعلام کرده بود که من استعفا را بدون نامه کتبی قبول می‌کنم نسبت به استعفای ژنرال هفت ستاره کشتی ایران اظهار نظر متفاوتی دارد و حتی نامه استعفای دارنده مدال طلای المپیک ۲۰۱۲ لندن را پاره کرد و این اقدام دبیر در جلسه خصوصی با سوریان از سوی سخنگوی فدراسیون مورد تایید قرار گرفت.
    محمدابراهیم امامی سوم آبان ماه و پس از استعفای حمید سوریان از پست نایب رییسی فدراسیون در مصاحبه‌ای گفته بود: دبیر کاملا مخالف این استعفا بود و حتی نامه استعفای وی را پاره کرد. دبیر به سوریان اعلام کرده، مدیریت فدراسیون آشی است که خودتان برای من پختید، پس باید تا آخر با هم باشیم و پس از این جلسه مشکلات نیز حل شد.
    هر چند که در روزهای ابتدایی آبان‌ماه امامی سخنگوی فدراسیون کشتی اعلام کرده بود که با جلسه دبیر و سوریان استعفای نایب رییس فدراسیون حل و فصل شده، اما غیبت‌های متوالی سوریان در فدراسیون کشتی همچنان ادامه دارد و تاکنون دبیر نیز برای جایگزین وی تصمیمی نگرفته است.
    دبیر حتی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در خصوص حضور سوریان در فدراسیون با خنده گفت: من هم مثل شما از حضور سوریان در فدراسیون بی‌خبرم.
    حمید سوریان در پنجم مردادماه سال ۱۳۹۸ با حکم دبیر به عنوان نایب رییس فدراسیون کشتی انتخاب شد اما پس از سه سال در دوم آبان‌ماه ۱۴۰۱ رسما اعلام کرد که با فدراسیون همکاری ندارد. سوریان در چهار ماه کمترین حضور در فدراسیون کشتی را داشته است.
    توجیه رییس فدراسیون کشتی برای عدم حضور نایب رییس مستعفی خود پرده از تصمیمات خاص و جهت‌دار دارنده مدال طلای المپیک سیدنی برداشت. دبیر در حالی موضع قاطعانه‌ای در برابر استعفای اسماعیل‌نژاد داشت و وی را متهم به ضعف کرد که در برابر استعفای سوریان کاملا منفعل بوده و حتی تا کنون برای جایگزینی وی اقدامی نکرده است.