سرمقاله

نشانه‌های ملموس به جای حرف / ژوبین صفاری

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آغاز ثبت‌نام دهمین دوره کارآموزی همراه اول
  • امضای قرارداد توسعه زیرساخت شهر هوشمند بین ایرانسل و شهرداری قائمشهر
  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل به مناسبت عید فطر
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 4572  |  صفحه ۶ | حوادث  |  تاریخ: 15 بهمن 1401
    رئیس پلیس کشور:
    مردم پلیس مقتدر، مهربان و هوشمند را دوست دارند
    رئیس پلیس کشورگفت: نباید اقتدار خودتان را مورد خدشه قرار دهید، پلیسی که شان خود را بشکند، در نزد مردم پلیس نیست؛ مردم پلیس مقتدر اما مهربان را دوست دارند.
    به گزارش فارس، سردار احمدرضا رادان فرمانده، کل انتظامی کشور در چهل و پنجمین مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی امام حسن مجتبی(ع) اظهار کرد: یکی از اساسی ترین،کلیدی ترین و پرسرمایه ترین‌ اقدامات ما برای کسب مقام آخرت و البته دعای دنیا، این فرمان حضرت آقا مقام معظم رهبری مدظله العالی که فرمودند؛ در مسیر خدمت؛ جلب رضایت خدا و در امتداد آن، مردم را رقم بزنید، باشد.
    لباس سبز خدمت، افتخاری گرانبها
    رئیس پلیس کشور با تاکید بر اینکه چه نیکو سرنوشتی خداوند برای تک تک ما رقم زد خطاب به دانشجویان و دانش آموختگان بیان کرد: امروز افتخاریست لباس سبز انتظامی، لباسی توام با آرامش، مهربانی، اقتدار بر تن دارید که اتوشه ای برای ذخیره آخرت شود.
    راه شهدا را ادامه دهیم
    سردار رادان خطاب به دانش آموختگان تاکید کرد: عزیزان، فرزندان ایران اسلامی مقتدر، فرزندان تمدن نوین اسلامی، بر خود ببالید و ببالیم که خداوند بر تمام ما منت گذاشت تا لباس خدمت به تن‌ کنیم تا راه شهدا، از صدر اسلام تا به امروز را ادامه دهیم و از نسل سلیمانی‌ها باشیم.
    نسل سلیمانی ها ؛ عزت آفرین و اقتدار آفرین
    وی اضافه کرد : عزیزان ، فرزندان عزیز ایران اسلامی، امروز عهد بستید که ضمن اینکه سرباز ولی امر مسلمین مقام معظم رهبری مدظله العالی هستید؛ نسل سپهبد شهید سلیمانی هم باشید، نسل سلیمانی بایستی عزت آفرین، اقتدار آفرین، مهربان متواضع، هوشمند و پلیس در تراز انقلاب اسلامی و در مسیر گام دوم انقلاب اسلامی باشد.
    فرمانده کل انتظامی کشور تصریح کرد: امروز دهه فجر انقلاب اسلامی را جشن می‌گیریم، انقلابی که از آغازین روزش تمامی دشمنان، استکبار و کسانی که شعار استقلال دینی و اسلامی ما را برنمی‌تابیدند، به توطئه اقدام کردند.
    جبهه دشمن هر روز نا امیدتر
    سردار رادان با بیان اینکه دشمنان ایران اسلامی هر روز به خودشان وعده‌ای از سقوط و سرنگونی ما را دادند اما هر روز با اقتدار ما، از روز قبل نا امیدتر شدند، افزود: کار دشمن، دشمنی، عداوت و شک و تردید در دل انداختن است و کار ما هوشیاری و آمادگی روز افزون... کار ما عزم و اراده است؛ امروز هر روزی که از انقلاب می‌گذرد، ناامیدی در جبهه دشمن مشهودتر و ملموس‌تر است.
    این مقام ارشد انتظامی تاکید کرد: و مادامی که چند عنصر گرانبها چون دلاورانی چونان شما، بسیجیان و سپاه عزیز، مردم عزیز و همواره در صحنه، در کنار نظام مقدس است؛ همواره دشمن مایوس و سر افکنده است.
    توصیه سردار رادان به دانش آموختگان
    سردار رادان خطاب به دانش آموختگان دانشجویان دانشگاه افسری و تربیت پلیس امام حسن مجتبی(ع) اظهار کرد: هر روزی که از تولد خدمت شما می‌گذرد، باید مبناهای علمی، پرورشی و آمادگی شما بیشتر از روز قبل باشد؛ در واقع شما آغازین روزهای تولد خدمتی در مرکز علمی را شروع و تا پایان باید خودتان را از جنبه‌های مختلف به روز نگه دارید.
    استکبار ستیزی رزمندگان دوران دفاع مقدس
    وی خطاب به دانش آموختگان مطرح کرد: چهره شما جوانان عزیز با محاسن زیبا، آدمی را به خاطرات اول انقلاب اسلامی و رزمندگانی می برد که جلوی تمام استکبار و عداوت ها ایستادند و پاپس نکشیدند، خونشان در سنگر ریخت و سر سوزن عقب نکشیدند و این راه امام (ره) و آقاست، که ما در راه امام (ره) قدم و با راه مقام معظم رهبری مد ظله العالی این راه را ادامه دادیم تا سرباز شایسته حضرت ولی عصر (عج) باشیم، این‌امر محقق نمی‌شود مگر با تلاش، استقامت، دانش و آگاهی روز افزون.
    وارث خون شهدا هستیم
    وی خطاب به افراد حاضر در میدان عنوان کرد: زنان و مردان قوی، شما امروز وارث خون شهدا هستید؛ وارث جانبازانی هستید که تعدادی در میدان شرف حضور دارند؛ قدر لحظه ها را بدانید.
    ماجرایی از جنس خوبی ها و ثواب ها
    فرمانده کل انتظامی کشور گفت: برای پلیس ایجاد امنیت، آسایش و آرامش برای مردم، ماجرایی از جنس خوبی‌ها و ثواب ها است، ما همواره در بطن این ماجراها هستیم تا مسیر زشتی ها و پلشتی ها را ببندیم؛ در واقع ماجرایی از جنس خدمت و مجاهدت.
    مجاهد و تلاش برای کسب رضایت خداوند و مردم
    وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری مدظله العالی پلیس را مجاهد فی سبیل الله نامیدند، گفت: مجاهد همواره بایستی مسیر جلب رضایت خداوند و آسایش و امنیت مردم را فراهم کند.
    سردار رادان با توصیه به دانش آموختگان که شان و اقتدار خودتان در وهله اول دست خودتان است، خاطر نشان کرد: نباید اقتدار خودتان را مورد خدشه قرار دهید، پلیسی که شان خود را بشکند، در نزد مردم پلیس نیست؛ مردم پلیس مقتدر اما مهربان را دوست دارند.
    وی تاکید کرد: مردم پلیس مقتدر، هوشمند و در صحنه را دوست دارند که در صحنه عالمانه و حکیمانه رفتار کند،پلیسی که جایی که نیاز به اقناع و مجاب کردن باشد، توان اقناع داشته باشد و جایی که نیاز به اقدام است، مقتدرانه عمل نماید.
    فرمانده کل انتظامی کشور تاکید کرد: مردم؛ پلیس مقتدر، شان آفرین، مهربان و هوشمند را دوست دارند، مردم پلیس در صحنه را می‌خواهند.
    مسیر خدمت ؛ مسیر آزمایش
    سردار رادان ادامه داد: مسیر سخت و پر پیچ و خم خدمت، مسیر آزمایش است، در آزمایش‌‌های مختلف این هوشمندی است که می‌تواند شما را به سرمنزل و مقصدهایتان برساند‌، مردم پلیسی که در آزمایش‌‌ها به زمین بخورد را دوست ندارد.
    وی افزود:لحظه ها را دریابید و قدر بدانید چرا که این روزها هم برای شما روزی به پایان میرسد و به لحظه‌های آخر خدمت می رسید.
    ویژگی های پلیس در تراز انقلاب اسلامی
    فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به اهمیت تحقق پلیس در تراز انقلاب اسلامی بیان کرد: پلیس در تراز انقلاب اسلامی؛ یعنی پلیسی که قانع است و نفس خود را تربیت کرده است، پلیسی می تواند نفس های شیطانی را زیر پا بگذارد، که بر بدی‌ها و پلیدی‌ها غلبه کند.
    وی افزود: شما جنود الله هستید و سرباز خدایید، جنود الله در هیچ‌حادثه‌ای به خود تردید راه نمی‌دهد، قناعت سرلوحه خدمت برای رضایت خدا است، هوس‌ها و تردید‌ها اگر در دل آمد به راحتی به بیرون نخواهد رفت.
    سردار رادان گفت: زمانی که زبان به ذکر باز شود خدمت توام با عبادت می‌شود که البته خدمت عبادت است و آن زمان، زبان دعای ما گیرا خواهد شد، برای عاقبت بخیری و ختم به خیر شدن اموراتتان، از خداوند مدد بخواهید.
    آرزوی شهادت
    وی با اشاره به تقدیم شهدای انتظامی در راه نظام و کشور افزود: در باغ شهادت در انتظامی باز است و ما هم مشتاق ... شهدای بسیاری تقدیم شد تا امنیت و آسایش به خدشه نیفتد و ان شاء الله همه ما افتخار زیارت آقا امام زمان(عج) و شهادت در رکاب ایشان را داشته باشیم.
    گفتنی است در ابتدای این مراسم، پس از ادای احترام به مقام شامخ شهدای والامقام از برخی خانواده‌های شهدا و جانبازان انتظامی، مدیران برتر، دانش آموختگان نمونه، توسط فرمانده کل انتظامی کشور با اهدای لوح تقدیر، تجلیل شد.