سرمقاله

نشانه‌های ملموس به جای حرف / ژوبین صفاری

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آغاز ثبت‌نام دهمین دوره کارآموزی همراه اول
  • امضای قرارداد توسعه زیرساخت شهر هوشمند بین ایرانسل و شهرداری قائمشهر
  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل به مناسبت عید فطر
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 4588  |  صفحه ۷ | ایران زمین  |  تاریخ: 15 بهمن 1401
    یک هزار میلیارد ریال پروژه عمرانی شهرک‌های صنعتی فارس به بهره برداری رسید
    مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: طی یکسال گذشته تاکنون و با حمایت های دولت سیزدهم، ۷۸ پروژه عمرانی و زیرساختی با اعتباری افزون بر یک هزار میلیارد ریال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی فارس افتتاح شده است. سید مصطفی هاشمی، در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: علاوه بر این، ۵۸ طرح زیرساختی نیز در دست اجرا است. وی، با اشاره به جایگاه دوم فارس در کشور با توجه به قرار داشتن ۶۳ شهرک و ناحیه صنعتی در این استان ادامه داد: هم اینک هفت هزار و ۴۵۵ قرارداد سرمایه گذاری به مساحت دو هزار و ۱۲۰ هکتار به صنعتگران واگذار شده که از این تعداد سه هزار ۳۹۵ واحد با اشتغال افزون بر ۳۹ هزار نفر به بهره برداری رسیده است. مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: هم اینک چهار هزار و ۴۶۰ واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه‌گذاری اولیه ۱۵۰ هزار میلیارد ریال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان در دست احداث است که از این تعداد ۵۷۵ واحد افزون بر ۸۰ درصد و ۴۹۷ واحد نیز بین ۵۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند. هاشمی افزود: با بهره برداری از این واحدها، جهش قابل توجهی در آمار اشتغال و بهره برداری از واحدهای صنعتی استان فارس ایجاد خواهد شد. وی ادامه داد: انعقاد قرارداد تامین آب شهرک صنعتی برمشور شیراز ، انعقاد قرارداد خرید انشعاب آب شهرک صنعتی دارویی بیضا با حجم ۱۰ لیتر بر ثانیه و مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال، اخذ موافقت اولیه شرکت آبفا جهت تامین آب شهرک صنعتی سروستان ۲ از محل پساب تصفیه خانه شیراز با حجم ۱۵۰ لیتر، انعقاد قرارداد و خرید انشعاب تامین آب شهرک صنعتی بزرگ شیراز با حجم ۴۰ لیتر بر ثانیه و خرید انشعاب و اجرای خط انتقال آب در شهرک صنعتی فتح آباد مرودشت به طول ۱۲ کیلومتر از جمله اقدامات انجام شده در جهت تامین آب شهرک های صنعتی طی یک سال گذشته تاکنون است. هاشمی بیان کرد: در بخش تامین برق و برق رسانی به شهرک‌های صنعتی فارس نیز اقداماتی همچون اجرای خط انتقال برق شهرک صنعتی دارویی بیضا به طول ۱۴ کیلومتر و برآورد اولیه ۱۰۰ میلیارد ریال، تکمیل خط انتقال برق شهرک صنعتی پاسارگاد به طول ۱۶ کیلومتر و برآورد اولیه ۱۰۰ میلیارد ریال، تامین ۱۵ مگاوات برق از محل نیروگاه های مولد مقیاس کوچک در شهرک‌ها و نواحی صنعتی فارسن و برگزاری جلسات بین دستگاهی به منظور اجرای بند ط تبصره ۱۵ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ با هدف بهره مندی از اعتبارات برق رسانی شرکت توانیر جهت اجرای پست برق شهرک‌های صنعتی سروستان ۲، شیراز، بیضا، برمشور و سورمق انجام شده یا در دست پیگیری است.
    افتتاح ۴۳ طرح زیرساختی و صنعتی شهرکهای صنعتی فارس در دهه فجر
    مدیر عامل شرکت شهرهای صنعتی فارس، ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر گفت: همزمان با دهه مبارک فجر امسال شاهد بهره برداری از ۴۳ طرح زیرساختی و صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان خواهیم بود. هاشمی افزود: از این تعداد ۳۵ طرح عمرانی و زیرساختی است که با هدف توسعه و تکمیل زیرساخت های شهرک ها و نواحی صنعتی استان اجرا شده است.
    وی ادامه داد: همچنین هشت واحد صنعتی نیز با سرمایه گذاری سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال و اشتغال ۲۰۰ نفر همزمان با دهه مبارک فجر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان و با سرمایه گذاری بخش خصوصی به بهره برداری خواهد رسید.