سرمقاله

آیا کنترل تورم امکانپذیر است؟ / پیمان مولوی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آغاز عملیات اجرایی فیبرنوری ایرانسل در ۲۰ شهر جدید
  • سیفی: تامین مالی زنجیره تامین از بهترین ابزار‌ها برای مقابله با ناترازی بانک‌هاست
  • فراخوان جدید طرح پژوهانه همراه اول برای حمایت از پایان‌نامه‌ها و طرح‌های پژوهشی
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 12731  |  صفحه ۷ | ایران زمین  |  تاریخ: 28 تیر 1402
    با هدف ارتقای تاب آوری در شرایط بحران انجام گرفت؛
    برگزاری مانور ترکیبی در انبار نفت شهدای پخش تبریز
    آذربایجان شرقی - فلاح: مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه آذربایجان شرقی از برگزاری مانور ترکیبی تداوم کسب و کار و بازتوانی در حوادث با هدف ارتقای تاب آوری در شرایط بحرانی با تعامل سازمانهای مرتبط و ناظران و کارشناسان در انبار نفت شهدای پخش تبریز خبر داد.
    ناصر راشدی ضمن اعلام این خبر و با اشاره به ضرورت تاب آوری در شرایط بحران و آمادگی لازم برای ارائه خدمات بی وقفه تا رسیدن به وضعیت عادی اظهار کرد: با توجه به ماهیت فعالیت شرکت و لزوم تأمین و توزیع بی وقفه سوخت، مانور ترکیبی تداوم کسب و کار و بازتوانی در حوادث با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل استان، کارشناسان و ناظران مناطق ارومیه، زنجان و اردبیل، مدیریت بحران استان و تعامل و همکاری سازمانهای معین، شرکت پالایش نفت تبریز، شرکت پتروشیمی، آتش نشانی شهر و شرکت توزیع نیروی برق در انبار نفت شهدای پخش تبریز برگزار شد. ناصر راشدی با بیان ابعاد مانور مذکور افزود: با وقوع قطعی سیستم مکانیزه انبار با تلاش به موقع نیروهای متخصص، فرآورده بنزین و نفتگاز با استفاده از دیزل ژنراتور و دیزل پمپ های سیار و با انجام عملیات بارگیری به جایگاههای عرضه سوخت ارسال گردید.
    مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه آذربایجان شرقی اضافه کرد: با وقوع زلزله فرضی، نشتی فرآورده در یکی از مخازن انبار نفت اتفاق افتاد که درحین مداخله کارکنان برای رفع نشتی حریق فرضی رخ داد که با تلاش پرسنل اچ اس ای انبار نفت شهدای پخش تبریز و گروه های امدادی و خودروهای آتش نشانی سازمانهای همجوار حریق با موفقیت مهار گردید.
    به گفته وی، همچنین دو نفر مصدوم فرضی نیز با امداد رسانی و انجام اقدامات اولیه و فوریت های پزشکی توسط امدادگران سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور و اورژانس تبریز به نزدیک ترین بیمارستان شهر انتقال یافتند. لازم به ذکر است در خاتمه مانور جلسه جمع بندی و اختتامیه برگزار شد که نقاط ضعف و قوت در مراحل اجرای مانور مورد بحث و بررسی قرار گرفت و حاضرین در جلسه نکته نظرات خود را جهت بهبود نقاط ضعف و آمادگی بیشتر برای مقابله با شرایط بحرانی و حوادث غیرمترقبه بیان کردند.