سرمقاله

راه‌های عبور از گرداب تورم ‪/‬ نیما غلامرضایی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آغاز عملیات اجرایی فیبرنوری ایرانسل در ۲۰ شهر جدید
  • سیفی: تامین مالی زنجیره تامین از بهترین ابزار‌ها برای مقابله با ناترازی بانک‌هاست
  • فراخوان جدید طرح پژوهانه همراه اول برای حمایت از پایان‌نامه‌ها و طرح‌های پژوهشی
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 14349  |  صفحه آخر  |  تاریخ: 30 مرداد 1402
    «رویای سفر، ایتالیا» منتشر شد
    «رویای سفر، ایتالیا» دومین جلد از مجموعه‌ کتاب‌های راهنمای سفر به شهرها و کشورهای اروپایی برای گردشگران ایرانی منتشر شد. به گزارش ایسنا، این کتاب در ۴۸۰ صفحه و ۱۱ فصل، روایت‌هایی از جغرافیا و تاریخ ایتالیا و هنرهای مختلف اعم از معماری، نقاشی، موسیقی، سینما و ادبیات این سرزمین را برای گردشگران شرح می‌دهد و گردشگران ایرانی را با مُد و پوشاک، طعم خوراک و جشن‌ها و رویدادهای فرهنگی این کشور آشنا می‌کند.
    در ادامه روابط ایران و ایتالیا از منظر اسطوره و ادبیات مورد توجه قرار می‌گیرد و شرحی از روابط سیاسی و تجاری، مذهبی و فرهنگی این دو کشور به میان می‌آید. همچنین جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و ناملموس مرکز، شمال و جنوب ایتالیا به تفصیل برای خواننده‌ مشتاق به تصویر کشیده می‌شود. رُم، فلورانس، پیزا، ونیز، میلان، بولونیا، تورینا، ورونا، جنوا، ناپل، لچه و پالرمو تنها برخی از شهرهای مقصد در این کتاب هستند.
    در ادامه شرح محتوای این کتاب آمده است که «با مطالعه‌ی راهنمای گردشگری در ایتالیا به سهولت می‌توان در جاده‌ رؤیایی سفر به جذابترین نقاط این کشور قدم گذاشت. مرور شیرین تاریخ هنر این کشور رویارویی با نمادهای متعدد بر هر دست‌ساخته را شگفت‌انگیز خواهد کرد. از یک سو آشنایی با مشاهیر، لذت آشنایی با دستاوردهایشان را افزون می‌سازد و تجربه‌ طعم و بوی انواع خوراک، همواره مزه‌ سفر را به خاطر مسافر می‌آورد. از سوی دیگر مطالعه‌ این کتاب برای گردشگر، شانس حضور در رویدادهای دلخواه در مقصد را به ارمغان خواهد آورد.»
    فصل‌های نهم تا یازدهم این کتاب گردشگران را برای پرسه در شهرهای مختلف مرکز، شمال و جنوب ایتالیا هدایت می‌کند.
    شناسایی محله‌ها، رازهای پشت پنجره‌های هر محله، معرفی موزه‌ها و ابنیه تاریخی و مراکز فرهنگی و مناسب‌ترین زمان بازدید از آن‌ها در این فصول میسر می‌شوند. راهنمای نویسنده در هر بخش، شما را با مناسب‌ترین کافه‌ها، رستوران‌ها، بازار محلی و مراکز خرید، وسایل حمل و نقل، مراکز تفریحی و مسیرهای پرسه‌زنی نیز آشنا می‌کند. بدون شک شناخت تنوع و تمایز سه بخش مختلف جغرافیایی این کشور و دریافت نقش این اجزا در چیستی آن، جز با سفر آگاهانه و مسؤولانه‌ گردشگران کنجکاو مقدور نخواهد شد. با طراحی‌های اینفوگرافیک در این کتاب، اطلاعات تکمیلی قابل دریافت است.