سرمقاله

اقتصاد و امنیت ‪/‬ پیمان مولوی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آغاز عملیات اجرایی پروژه فیبرنوری ایرانسل در شهر امیرکلا
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه فیبرنوری ایرانسل در آستارا
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه فیبرنوری ایرانسل در شهرهای اردکان، شوش و بندر دیلم
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 16920  |  صفحه ۳ | جامعه  |  تاریخ: 24 مهر 1402
    انتقاد عضو شورای شهر از نحوه انتصابات در شهرداری تهران
    رئیس کمیسیون نظارت شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شهردار حق دارد که خود انتخاب کند، از نحوه انتصابات در شهرداری تهران انتقاد کرد و گفت: از شهردار تهران انتظار داریم نگاه خود را به این مسئله تغییر دهد. به گزارش ایسنا، نرجس سلیمانی در یکصد و هشتاد و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در تذکری با اشاره به حس سرخوردگی کارکنان در شهرداری تهران درخصوص انتصابات درون شهرداری تهران گفت: به صورت آماری ۹۹ درصد انتصابات از داخل شهرداری است و اگر ۸۰۰ پست مدیریتی داشته باشیم شهرداری پذیرفته که ۶۴ درصد از مدیران از بیرون از مجموعه به کار گرفته شده اند. این ۶۴ درصد باید قابلیت داشته باشند که به صورت هماهنگ و دقیق فعالیت کنند.
    وی ادامه داد: تغییرات مداوم و پی در پی در مدیریت نشان می دهد که این هماهنگی مورد انتظار در سطح عالی نبوده است. ۲۰ ماه بیشتر از عمر مدیریت شهری فعلی نمانده و نمی توان چند هندوانه را به دست یک نفر سپرد.
    عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه کسی به توانمندی آقای هرمزی شکی ندارد، افزود: مگر در شهرداری قحط الرجال است که چند جایگاه مدیریتی را به یک نفر سپرده اند؛ در حالیکه مدیرانی یا صادر شده و یا در جایگاه های بی ربط فریز شده اند. آیا برای سرپرستی چند روزه، یک فرد متخصص و قابل اعتماد وجود نداشته که مسئولیت به او واگذار شود؟
    وی ادامه داد: اگر به سرمایه‌های انسانی توجه نکنیم بازخورد آن را در بین مردم خواهیم دید. امور را کارشناسان انجام می دهند و اگر آنها را در شرایطی قرار دهیم که ناامید شوند، عملکرد خود را در سطح شهر نشان خواهد داد. به ویژه در حوزه حمل و نقل که هر تصمیمی می تواند در زندگی ۱۰ میلیون نفر اثرگذار باشد. چطور یک نفر می تواند به چندین حوزه تسلط داشته باشد.
    سلیمانی تأکید کرد: می‌دانم این انتصابات، اشکال قانونی ندارد و شهردار حق دارد که خود انتخاب کند؛ اما انتظار داریم نگاه خود را به این مسئله تغییر دهد.
    در همین حال گفته شد که اعضای شورای شهر تهران با یک فوریت فروش و واگذاری یک ملک شهرداری به بانک شهر برای تسویه بدهی موافقت کردند.
    به گزارش ایسنا، اعضای شورای شهر تهران یک فوریت لایحه مجوز فروش، واگذاری و انجام معامله یک ملک متعلق به شهرداری تهران را روی میز بررسی قرار دادند و لطف الله فروزنده معاون مالی و اقتصادی شهر تهران در تشریح این لایحه، گفت: در بودجه تکالیفی برای ما در خصوص تسویه بدهی با بانک‌ها مشخص شده است و حالا ما با بانک شهر در این زمینه مذاکره کرده‌ایم.
    وی با بیان اینکه ملکی که برای تسویه بدهی با بانک شهر در نظر گرفتیم در بلوار معلم واقع در منطقه ۱۸ است و وسعت آن بیش از ۴۰۰۰ متر مربع بوده و ارزش ریالی آن ۴۲۰۰ میلیارد تومان تعیین شده، گفت: شورای شهر سقف معامله ما را در تبصره ۱۳، ۳۰۰۰ میلیارد تومان مشخص کرده که این رقم تعیین شده برای این ملک بیش از سقف تعیین شده برای معاملات است و لازم است که از شورای شهر در این خصوص مجوز اخذ شود.
    اعضای شورای شهر تهران با رأی مثبت خود به یک فوریت لایحه مجوز فروش، واگذاری و انجام معامله یک ملک متعلق به شهرداری تهران موافقت کردند.