سرمقاله

اقتصاد و امنیت ‪/‬ پیمان مولوی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آغاز عملیات اجرایی پروژه فیبرنوری ایرانسل در شهر امیرکلا
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه فیبرنوری ایرانسل در آستارا
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه فیبرنوری ایرانسل در شهرهای اردکان، شوش و بندر دیلم
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 16936  |  صفحه ۷ | ایران زمین  |  تاریخ: 24 مهر 1402
    مدیر منطقه ۸ عملیات انتقال گاز:
    ۴ هزار كیلومتر از خطوط لوله منطقه ۸ عملیات ولتاژگیری شد
    آذربایجان شرقی - فلاح: مدیر منطقه ۸ عملیات انتقال گاز از ولتاژگیری بالغ بر ۴ هزار كیلومتر از خطوط لوله این منطقه در نیمه نخست سالجاری خبر داد.
    فیروز خدائی، با اعلام این خبر گفت: بمنظور انتقال پایدار و ایمن گاز، ولتاژگیری 4 هزار و 217 كیلومتر با برنامه ریزی های صورت گرفته طی شش ماهه نخست برای تمامی خطوط لوله انتقال گاز تحت پوشش این منطقه عملیاتی انجام شد.
    خدائی افزود: از 4 هزار و 217 كیلومتر ولتاژگیری، 675 كیلومتر مربوط به مركز بهره برداری خطوط لوله اردبیل، 465 كیلومتر مربوط به ارومیه، 1150 كیلومتر مربوط به تبریز، 663 كیلومتر مربوط به بوكان، 370 كیلومتر مربوط به قره ضیاء الدین و 894 كیلومتر نیز مربوط به میانه می باشد كه طی مدت یاد شده ولتاژگیری شد.
    مدیر منطقه 8 عملیات انتقال گاز هدف از ولتاژگیری را اندازه گیری ولتاژ كلیه تست پوینت های منطقه و مقایسه با حداقل ولتاژ حفاظت كاتدی مورد نیاز دانست و اظهار داشت: چنانچه ولتاژ نقاطی از خطوط لوله منطقه به مدت طولانی زیر ولتاژ حفاظت كاتدی باشد منجر به خوردگی و در نهایت انفجار خط می شود لذا با این اوصاف ضرورت دارد سالیانه دو بارعملیات ولتاژگیری انجام شود. وی بر عزم جزم پرسنل این منطقه عملیاتی برای ارائه خدمات مطلوب، ایمن و پایدار انتقال گاز اشاره كرد و تصریح نمود: موفقیت در انجام رسالت سازمانی و ارائه خدمات مطلوب به‌ویژه در زمینه انتقال پایدار گاز، ناشی از همفكری و مشاركت تمامی كاركنان بوده و لازم است با بهره‌مندی مناسب از توان علمی و بالقوه انسانی در جهت تعالی سازمان، گام‌های استوار برداریم.
    پایش بالغ بر 29 هزار كیلومتر از مسیر خطوط لوله در منطقه 8 عملیات
    مدیر منطقه ۸ عملیات انتقال گاز همچنین از پایش بالغ بر 29 هزار كیلومتر از مسیر خطوط لوله انتقال گاز جهت حفظ و حراست از حریم خطوط لوله، طی 6 ماهه سالجاری خبر داد.
    فیروز خدائی با اعلام این خبر هدف از بررسی و پایش های مستمر را صیانت از خطوط لوله گاز دانست و گفت: خطوط لوله گاز کشور از سرمایه های عظیم و ﺷﺮﯾﺎﻧ‌ﻬﺎی ﻣﻬﻢ اﻗﺘﺼﺎدی بوده و حفاظت و حراست از این سرمایه های ملی بسیار حائز اهمیت است. خدائی افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه 29 هزار و 420 كیلومتر بازدید از مسیر خط انتقال گاز در منطقه انجام شده که در این راستا 203 مورد اخطار در جهت رفع تجاوزات حریم خطوط لوله و 132 مورد نیز رفع تجاوز از حریم صورت گرفته است.
    مدیر منطقه 8 عملیات انتقال گاز اظهار داشت: نظر به توسعه ساخت و سازها در مجاورت خطوط لوله انتقال گاز و به منظور حفظ حریم ایمنی و ممانعت از ساخت و سازهای غیر مجاز، پاسخ دهی به استعلام ها و نامه های اشخاص حقوقی، حقیقی و سازمانها ضرورت داشته كه در این مورد، طی شش ماهه سالجاری 1447 مورد پاسخ به استعلامات داده شده است. وی با تاكید بر مشتری مداری و تسریع در پاسخگویی به مكاتبات و تلاش در جهت رفع مشكلات موجود افزود: پاكسازی حریم و جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز به منزله صیانت از سرمایه های ملی بوده و فراهم نمودن حداقل ایمنی و سلامتی برای ساكنین جوار خطوط لوله فشار قوی، باید در سرلوحه كارهایمان قرار گیرد.