سرمقاله

نگاهی به قتل داریوش مهرجویی ‪/‬ سیف الرضا شهابی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • تقسیم سود 80 درصدی بابت هر سهم همراه اول
  • ادامه پخش ویژه برنامه‌های رادیو محرم از لنز ایرانسل
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه فیبرنوری ایرانسل در شهر امیرکلا
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 16985  |  صفحه ۲ | سیاست روز  |  تاریخ: 25 مهر 1402
    زمان برای راه‌حل‌های سیاسی روبه پایان است
    وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با همتایان خود در کشورهای تونس، مالزی و پاکستان  درمورد تحولات جاری فلسطین به صورت تلفنی رایزنی و گفت‌وگو کرد.  حسین امیرعبداللهیان در این ارتباط در صفحه اجتماعی ایکس نوشت: «امروز با همتایانم در تونس، مالزی و پاکستان گفت‌وگو کردم. بر ضرورت توقف فوری کشتار و جنایات جنگی صهیونیست‌ها در غزه و ارسال سریع کمک‌های انسان‌دوستانه به این منطقه تاکید شد.
    تصریح کردم زمان برای راه‌حل‌های سیاسی روبه پایان است و گسترش احتمالی جنگ در دیگر جبهه‌ها به مرحله اجتناب‌ناپذیر نزدیک می‌شود.»
    گفتنی است امیرعبداللهیان روز یکشنبه نیز در دیدار با امیر قطر در دوحه
    بر ضرورت تحرک جمعی کشورهای اسلامی برای پایان بخشیدن به جنایات جنگی رژیم آپارتاید صهیونیستی علیه شهروندان غزه تاکید کرد و در این چارچوب بر اهمیت برگزاری نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی در سطح وزرای امور خارجه و نیز رؤسای این کشورها تصریح نمود.
    وزیر امور خارجه کشورمان افزود: درصورت ادامه حملات رژیم صهیونیستی علیه شهروندان و مردم بی دفاع غزه، هیچ کس نمی‌تواند کنترل اوضاع و عدم گسترش دامنه درگیری‌ها را تضمین کند.
    وی در این رابطه افزود: آمریکا که دیگران را به خویشتنداری توصیه می‌کند، خود به چنین توصیه ای ملتزم نیست و حمایت‌های همه جانبه خود را از رژیم صهیونیستی تقویت کرده است.
    رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان گفت: آنهایی که علاقه‌مند هستند که دامنه جنگ و بحران توسعه نیابد، ضرورت دارد مانع حملات وحشیانه جاری رژیم صهیونیستی علیه شهروندان و غیرنظامیان در غزه شوند.
    امیرعبداللهیان با اشاره به گفت‌وگوهای خود با مسؤلان عالیرتبه جنبش حماس در بیروت و دوحه گفت: مسؤلان جنبش یادشده تاکید کردند که با نگاه اسلامی و انسانی، رسیدگی به موضوع اسرای غیرنظامی را با اولویت در برنامه خود دارند و اگر شرایط میدانی فراهم شود، در این زمینه اقدام لازم را انجام خواهند داد.
    شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر نیز در این دیدار شرایط انسانی غزه را نگران کننده خواند و گفتک اولویت ما توقف جنایات در غزه است و موضع ما در خصوص فلسطین تغییری نمی‌کند. وی افزود: نیروهای اشغالگر مسئول جنایاتی هستند که مرتکب می‌شوند.