سرمقاله

تبعات پنهان انحصارطلبی ‪/‬ ژوبین صفاری

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آغاز عملیات اجرایی پروژه فیبرنوری ایرانسل در شهر امیرکلا
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه فیبرنوری ایرانسل در آستارا
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه فیبرنوری ایرانسل در شهرهای اردکان، شوش و بندر دیلم
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 18718  |  صفحه ۴ | فرهنگ و هنر  |  تاریخ: 23 آبان 1402
    مرتضی شایسته:
    تبلیغات برای سینما در تلویزیون رایگان شود
    مرتضی شایسته رئیس کانون پخش‌کنندگان فیلم سینمای ایران با اشاره به هزینه بالای تبلیغات آثار سینمایی پیشنهاد داد: با حمایت سازمان صدا و سیما حتی‌المقدور، تبلیغات برای سینما رایگان شود.
    به گزارش ایسنا به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، نشست هم‌اندیشی برای تقویت و رونق بخشی تبلیغات داخلی صنعت سینما با حضور مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان سینمایی، رسانه ملی و مدیران صنوف با موضوع «تبلیغات و پخش تیزر فیلم‌های سینمایی در صدا و سیما» برگزار و پیرامون موانع و مشکلات موجود، وضعیت و ضرورت صدور مجوزهای لازم در این زمینه گفت‌وگو و تبادل نظر صورت گرفت.
    این جلسه با هدف بررسی همکاری‌های مشترک بین سینماگران و صدا و سیما و راه‌های انجام تبلیغات فیلم‌های سینمایی در سیمای جمهوری اسلامی در سالن شهید آوینی این سازمان برگزار شد، مباحث و نقطه نظرات و راهکارهای مطلوب برای دستیابی به شرایط بهتر و کارآمدتر تبلیغات محصولات سینمایی و حمایت گسترده‌تر از طریق بسترهای‌های داخلی مطرح شد.
    در ابتدای این نشست، حبیب ایل بیگی معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی در سخنانی کوتاه با اشاره به ماهیت حمایتی سازمان از رونق سینما گفت. این جلسه برای بحث و گفتگو جهت رسیدن به راهکارهایی برای حمایت داخلی از تبلیغات محصولات سینما تشکیل شده است.
    وی اضافه کرد: در صدد آن هستیم تا با همکاری‌های متقابل میان سازمان سینمایی، سینماگران و سازمان صدا و سیما شرایط موثرتری برای تبلیغ فیلم‌های سینمایی بویژه از طریق تلویزیون مهیا شود و در این زمینه رویکرد همراهی و همکاری در مدیران صدا و سیما هم محسوس است.
    در ادامه جلسه عباس محمدیان مدیرکل تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه سینما یکی از صنایع و صنوفی است که مورد رصد و حمایت این اداره‌کل قرار گرفته، گفت: امروز دور هم آمده‌ایم تا کمک کنیم از ظرفیت‌های تبلیغات و توسعه و تقویت آن، برای رونق بخشی به صنعت سینما بهره ببریم و با مشورت و همراهی دوستان به سمت و سویی برویم که شایسته صنعت سینما در ایران است و امیدواریم بتوانیم با رفع چالش‌های موجود شرایط استفاده بیشتر از سیستم رسانه‌های داخلی را فراهم کنیم.
    در ادامه این جلسه محمدحسین فرحبخش با اشاره به جایگاه نظارتی دولت و اعتبار مجوزهای صادره از سوی سازمان سینمایی خواستار حذف نظارت‌های موازی و جداگانه این تولیدات در صدا و سیما شد.
    علی سرتیپی تهیه‌کننده و پخش‌کننده فیلم نیز، عنوان کرد: اگر می خواهیم سینما رونق بگیرد و سالن‌سازی توسعه یابد و بخش‌های خصوصی در این عرصه ورود بیش تری پیدا کند باید به این صنعت کمک کنیم.