سرمقاله

طبقه مهم متوسط ‪/‬ ژوبین صفاری

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • رئیس فراکسیون اشتغال و تولید مجلس نهم و دهم به خبرنگار نبض بورس گفت: پایدارسازی منابع، اولویت اصلی صندوق های بازنشستگی و بیمه ای است
  • تقسیم سود 80 درصدی بابت هر سهم همراه اول
  • ادامه پخش ویژه برنامه‌های رادیو محرم از لنز ایرانسل
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 19686  |  اخبار آنلاین  |  تاریخ: 08 آذر 1402
    ضرورت هدایت منابع به سمت کسب و کار‌های کوچک

    به نقل از تابناک اقتصادی؛ آلبرت بغزیان، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران درباره نقش سککوک در حمایت از اقشار ضعیف و رفع محرومیت‌ها گفت: سککوک سامانه‌ای برای تامین مالی زنجیره تأمین است که در زمینه رشد تولید و شکوفایی اقتصادی دارای کارکرد صحیح است و می‌تواند در صورت فراگیری به رفع محرومیت‌ها کمک کند.
    وی افزود: سککوک بستری برای تسهیل انجام معاملات است و به واسطه اینکه نوعی زنجیره تأمین مالی است می‌تواند فعالیت واحدهای تولیدی، بازرگانی، تعاونی و دیگر صنوف را رونق بخشد و با رونق بخشیدن به فعالیت اینها تمام اقشار جامعه به ویژه محرومان نفع خواهند برد.
    استاد اقتصاد دانشگاه تهران با بیان اینکه حمایت از اقشار ضعیف و محرومان یک امر مهم است که باید در تحقق آن تلاش شود، اظهار داشت: با حمایت از کسب و کارهای خرد، کوچک و متوسط می‌توان محرومیت‌ها را کاهش داد و به توسعه کسب و کار در مناطق محروم کمک کرد.
    بغزیان افزود: سامانه‌هایی مانند سککوک می‌توانند زنجیره تأمین مالی را سر و سامان بخشند و هدایت منابع را به درستی و با هدف رفع محرومیت‌ها و اشتغال‌زایی انجام دهند.
    وی بیان کرد: اقشار ضعیف نیازمند حمایت هستند و این حمایت‌ها، باید هدفمند باشند تا مبادا هدررفت منابع باعث شود که حمایت‌ها مقطعی باشد و به باور من سککوک می‌تواند این مهم را انجام دهد و زنجیره تأمین مالی را تقویت و کارامد سازد.
    این کارشناس اقتصادی گفت: حمایت از کسب و کارهای کوچک و هدایت اقشار ضعیف به انجام این نوع کسب و کارها می‌تواند به کاهش محرومیت‌ها کمک کند، ولی به شرط اینکه سیستم تأمین مالی به درستی این کسب و کارها را شناسایی کند و لذا سککوک این توانایی را دارد که منابع را به سمت کسب و کارهای کوچک هدایت کند.
    بغزیان در پایان اظهار کرد: ما در راستای توسعه اقتصادی و شکوفایی کسب و کارها به سامانه‌هایی مانند سککوک نیاز مبرم داریم و لذا ضرورت دارد که چنین سامانه‌هایی را تقویت کنیم.