سرمقاله

شرایط مبهم، وضعیت شکننده / محمدعلی وکیلی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام عیدی ایرانسل برای نوروز ۱۴۰۳
  • رونمایی از هدیه ویژه همراه اول برای سفرهای نوروزی دور دنیا
  • آغاز جشنواره نوروزی لنز ایرانسل با جوایز ویژه
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 22569  |  صفحه ۹ | تولید و تجارت  |  تاریخ: 30 دی 1402
    رشد ۱/۵ برابری سود خالص "ودی" در ۹ ماهه سال جاری
    بیمه دی در ۹ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ سودی بالغ بر ۷٫۷۴۵ میلیارد ریال را شناسایی کرده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۱۵۱ درصد افزایش داشته است.صورت‌های مالی میان دوره‌ای ۹ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ (حسابرسی نشده) شرکت بیمه دی با نماد «ودی» در حالی روی سامانه کدال رفت که این شرکت بیمه ای در تداوم رکوردشکنی‌های خود در سال جاری توانسته است در گزارش عملکرد نه‌ ماهه خود نیز شگفتی‌ ساز شود.
    گام جدید بیمه دی به سمت سودآوری و ارزش آفرینی پایدار شرکت بیمه دی در دوره ۹ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ به ازای هر سهم ۱٫۳۰۲ ریال سود خالص شناسایی کرده است. این سود نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۵۱۸ ریال به ازای هر سهم بود، رشد ۱/۵ برابری را نشان می دهد. رشد سودآوری شرکت در ۹ ماه اخیر، بیانگر عملکرد مناسب شرکت در حوزه بیمه گری و سرمایه گذاری بوده که می تواند شرکت را در مسیر سودآوری پایدار قرار دهد. شرکت بیمه دی با سرمایه ثبت شده ۵٫۹۵۰ میلیارد ریال طی عملکرد ۹ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ مبلغ ۷٫۷۴۵ میلیارد ریال سود شناسایی کرده است. این در حالی است که سود این شرکت در ۹ ماهه منتهی به ۱۴۰۱/۰۹/۳۰ مبلغ ۳,۰۸۵ میلیارد ریال بوده است.
    رشد خیره کننده سود عملیاتی بیمه دی فروش شرکت در ۹ ماهه سال جاری بالغ بر ۱۵۶,۴۷۶ میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل (۸۷,۲۷۲میلیارد ریال) معادل ۷۹ درصد رشد نشان می دهد.سود عملیات بیمه گری بیمه دی در ۹ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ به رقم ۹,۹۵۸ میلیارد ریال رسیده که در مقایسه با ۹ ماهه منتهی به ۱۴۰۱/۰۹/۳۰ رشد ۱۸۷ درصدی را نشان می دهد.
    وجود سود عملیات بیمه گری و رشد چشمگیر آن نسبت به دوره مشابه سال قبل، فاکتور بنیادی مهمی در تحلیل سهم به شمار می‌رود چرا که به معنای گسترش و افزایش فروش و درآمد حق بیمه و مدیریت مناسب ریسک است.