سرمقاله

بحرانِ رفتن / نیما غلامرضایی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام عیدی ایرانسل برای نوروز ۱۴۰۳
  • رونمایی از هدیه ویژه همراه اول برای سفرهای نوروزی دور دنیا
  • آغاز جشنواره نوروزی لنز ایرانسل با جوایز ویژه
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 22611  |  صفحه ۷ | ایران زمین  |  تاریخ: 01 بهمن 1402
    مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی سیستان وبلوچستان:
    نقش رسانه‌ها در برجسته سازی حضور مردم قابل توجه است
     زاهدان  حسین  شکوهی  فر : مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی سیستان وبلوچستان نقش رسانه‌ها را در برجسته سازی حضور مردم، قابل توجه و از اهمیت بسیار بالایی عنوان کرد.
    علی سرگزی در کمیته مطبوعات و رسانه ستاد دهه فجر سیستان و بلوچستان اظهارکرد: مسوولیت سنگین و مهم کمیته خبرنگاران و خبرگزاری‌ها بر عهده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است و این کمیته وظیفه انعکاس دستاوردهای انقلاب اسلامی و جهاد تبیین در ایام الله دهه فجر را بر عهده دارد.
    وی بیان کرد: برای اولین بار در ایام الله دهه فجر در ۱۸ شهر استان، ۱۸ رویداد فرهنگی و هنری در مناطق کم برخوردار با توجه به فرهنگ و رسوم آن شهرها برگزار می‌شود.
    مسئول کمیته مطبوعات ورسانه دهه مبارک فجر در استان افزود: با  توجه به دور دوم سفرهای رئیس جمهور، بودجه و مصوبات بی‌سابقه‌ای در حوزه پروژه‌های عمرانی، فرهنگی و هنری در استان تصویب شده که شامل کتابخانه‌ها ،پلاتوها، سینماها و همه هنرهای معاصری که در استان فعال هستند می‌شود.
    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: امیدواریم در سفر دوم رئیس جمهور، جهش بی‌سابقه‌ای در حوزه فرهنگ و هنر استان شکل گیرد و تبیین و انعکاس این موارد در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی امید را به مردم، هنرمندان، اصحاب فرهنگ و هنر و خبرنگاران تزریق می‌کند. وی تاکید کرد: اراده دولت بر این است که سیستان و بلوچستان را به صورت ویژه ببیند و در همین راستا برای طرح‌های آبرسانی، راه سازی و پروژه‌های فرهنگی بودجه‌های بالایی تصویب شده است تا این استان در یک برنامه چهار ساله به سطح متوسط کشور برسد و از محرومیت خارج شود.
    سرگزی با اشاره به تاثیرگذاری خبرنگاران در حوادث اخیر گفت: موضوعات مختلف مانند غزه و فلسطین ،پاسخ کوبنده سپاه به مواضع تروریست‌ها باید توسط خبرنگاران تبیین شود و خبرنگاران همواره پا به پای نظام و انقلاب حرکت کرده‌اند و امید را به مردم منعکس و با حس ناامیدی که دشمن تزریق کرده مقابله کرده‌اند. وی ادامه داد: ۲۲ بهمن امسال در حوزه فرهنگ و هنر به صورت ویژه و متفاوت برگزار خواهد شد و دستگاه‌های فرهنگی هنری باید در طول مسیر راهپیمایی یک جشن برای مردم تدارک ببینند تا مردم از حضور در این جشن لذت ببرند و همچنین در این مراسم معرفی و تجلیل از خبرنگاران و عکاسان تاثیرگذار و تحول آفرین در عرصه انقلاب اسلامی و درج مقالات و یادداشت‌ها و مصاحبه در خصوص دستاوردهای انقلاب اسلامی مدنظر است.
    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: دشمن به دنبال کمرنگ نشان دادن حضور مردم در تمام صحنه های انقلاب است و نقش رسانه‌ها در برجسته سازی حضور مردم قابل توجه و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
    وی از سفر رئیس انجمن مفاخر ایران برای امضای تفاهم‌نامه مفاخر و شرکت در جلسه انجمن مفاخر سیستان و بلوچستان خبر داد.
    سرگزی با اشاره به برگزاری اولین کنگره ملی یعقوب لیث در دانشگاه زابل تصریح کرد: این کنگره با حضور  رئیس انجمن مفاخر کشور،رایزن فرهنگی تاجیکستان، شاعران ایرانی و خارجی در زابل برگزار می‌شود و در سال‌های آینده این کنگره به صورت بین المللی با تاسیس دبیرخانه در استان برگزار خواهد شد. وی با تشریح برنامه های فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان تا پایان سال بیان کرد: برگزاری کنگره ملی شعر بلوچ ایرانی به همراه تجلیل از مفاخر فرهنگی و هنری بلوچستان در ایرانشهر، برگزاری کنگره بین المللی شعر پیامبر مهربانی در زاهدان، برگزاری رویداد هوش مصنوعی با حضور افراد متخصص در حوزه هوش مصنوعی و برپایی نمایشگاه قرآن در زاهدان از مهمترین برنامه‌های این اداره‌کل است.