صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • نگاهی به خدمات و فعالیت‌های شبکه گستران یاقوت سرخ؛ برند خوش‌سابقه حوزه IT
  • نکته‌هایی که در سفر به دهلی هیچ‌کس به شما نمی‌گوید
  • چربی سوزی دو برابر با دستگاه های ورزشی
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 23736  |  صفحه ۲ | سیاست روز  |  تاریخ: 23 بهمن 1402
    قالیباف اعلام کرد
    انتخابات نباید عرصه رقابت نامزدها و فهرست‌ها باشد
    رئیس مجلس گفت: انتخابات نباید عرصه رقابت نامزدها و فهرست‌ها باشد، بلکه باید درباره کارهای تحول‌ساز روی ریل انقلاب و به نفع مردم گفتمان شکل گیرد، نه بر اساس قبیله‌گرایی که باعثی‌ می‌شود رقابت به جای مشارکت باعث دلزدگی مردم از قدرت‌طلبی مسئولان شود.
    محمدباقر قالیباف دیروز (۲۲ بهمن ماه) در پایان مراسم راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب در حرم مطهر رضوی (ع) با بیان اینکه امام خمینی (ره) امام تحول بود و جز برای خدا کاری نمی‌کرد، اظهار کرد: امام در مقطعی از تاریخ که معنویت از جوامع رخت بر بسته بود، اسلام را احیا کرد و بیش از گذشته به امت اسلامی عزت داد.
    قالیباف با بیان اینکه امروز ما بین بایدهای انقلاب و واقعیات فاصله داریم، افزود: این ناشی از فاصله گرفتن از ارزش‌های دینی بین مسئولان و نخبگان جامعه است. ما باید طوری نقش‌آفرینی و مدیریت کنیم که مردم در متن تمام امور قرار گیرند، کما اینکه در جنگ نیز چون مردم حضور داشتند، پیروز شدیم. اگر غیر از این عمل کنیم، از ریل انقلاب خارج می‌شویم‌. باید جبران گذشته کنیم و بدانیم انقلاب ما زنگ شروع تحول بود، نه نقطه پایان تحول.
    وی بیان کرد: امروز مردم بیش از مسئولان ارزش انقلاب را درک کرده‌اند و اگر سختی‌ها را تحمل می‌کنند، به‌خاطر راه مقدس و عزیزی است که پیش داریم و همه باید صادقانه پای کار انقلاب باشیم. ما مسئولان بدانیم مدیون مردمیم و باید با همه توان به خدمت مردم بپردازیم و توجه کنیم که عدم رعایت حقوق مردم، مواخذه الهی را به دنبال خواهد داشت.
    قالیباف با بیان اینکه در هر نقطه‌ای از حرکت بایستیم، پس‌روی خواهیم داشت، اظهار کرد: به همین دلیل همواره می‌گوییم محافظه‌کاری قتل‌گاه انقلابی‌گری است. یکی از بزرگترین خطرهای تحول انقلاب، رکود و تحجر است. رکود و تحجر در تضاد با عقلانیت دینی، عدالت و معنویت است. باید براساس بیانیه گام دوم و تحولی که رهبر انقلاب در آغاز سال گفتند، با قدرت حرکت کنیم. مردم همه سختی‌ها را برای اعتلای کشور خود تحمل کردند و انتخابات یک فرصت تحول‌آفرین است که از دست نمی‌دهند. انتخابات نباید عرصه رقابت نامزدها و فهرست‌ها باشد، بلکه باید درباره کارهای تحول‌ساز روی ریل انقلاب و به نفع مردم گفتمان انجام شود، نه بر اساس قبیله‌گرایی که باعث می‌شود رقابت به جای مشارکت باعث دلزدگی مردم از قدرت‌طلبی مسئولان شود.