سرمقاله

نقش رسانه ها؛ بایدها و نبایدها ‪/‬ شهاب زمانی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • جشنواره خرید مودم و سیمکارت همراه اول ویژه تمامی متولدین 1373
  • میزبانی همراه اول از مدیران بانکی در نمایشگاه صنعت مالی ایران
  • حضور همراه اول در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 29417  |  صفحه ۶ | حوادث  |  تاریخ: 21 خرداد 1403
    رئیس پلیس بین‌الملل:
    کلاهبردار ۱۲۰ میلیاردی به کشور بازگردانده شد
    رئیس پلیس بین‌الملل از استرداد یک فرد به اتهام کلاهبرداری به مبلغ حدود ۱۲۰ میلیارد ریال به کشور خبر داد و گفت: این فرد با درخواست مرجع قضایی مورد پیگرد قانونی قرار گرفت و دستگیر شد.
    به گزارش ایرنا از پلیس، سردار مجید کریمی اظهار داشت: حسب درخواست مرجع قضایی مبنی بر پیگرد فردی به اتهام کلاهبرداری، جعل مهر و سربرگ‌های یک شرکت تولید معدنی، فرایند ردیابی، شناسایی و دستگیری این متهم در دستور کار پلیس بین‌الملل فراجا قرار گرفت و با اقدام‌های حقوقی و پلیسی، سازمان بین المللی پلیس جنایی علیه مشارالیه اعلان قرمز صادر و مراتب به کشورهای عضو سازمان اینترپل نیز منعکس شد.
    وی دادامه داد: براساس اعلام مقام قضایی، متهم به شاکی پیشنهاد خرید و فرآوری آلومینیوم اکساید را ارائه داده بود و از شاکی نیز مبلغ ۸۰۰ میلیون ریال به عنوان آورده در این سرمایه گذاری مشترک دریافت کرد اما پس از دریافت مبلغ یادشده، همه خطوط تلفن همراه خود را خاموش کرد و از کشور متواری شد.
    رئیس پلیس بین‌الملل فراجا در ادامه افزود: در فرآیند شناسایی و دستگیری این متهم، مشخص شد، نامبرده به اتهام کلاهبرداری در یکی از استان های کشور به مبلغ ۷۰۰ هزار درهم امارات نیز تحت تعقیب شعبه دیگری از دادسرای عمومی و انقلاب است که در مجموع در 2 مرحله مبلغی حدود ۱۲۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است.
    سردار کریمی خاطرنشان کرد: به موازات اقدامات بین‌المللی در جهت ردیابی متهم در کشورهای احتمالی محل تردد، اعلان قرمز صادره به مبادی ذیربط داخلی نیز منعکس و شناسایی این شخص به صورت ویژه در دستور کار پلیس‌های کشورهای منطقه قرار گرفت و در نهایت متهم در یکی از کشورهای همسایه شناسایی و دستگیر شد.
    وی با اشاره به تلاش‌های بی وقفه در پلیس بین‌الملل فراجا گفت: با هماهنگی صورت گرفته میان پلیس بین‌الملل فراجا و پلیس کشور مورد نظر، متهم از طریق مرز زمینی به کشور مسترد و برای ادامه روند رسیدگی پرونده تحویل مرجع قضایی شد.