سرمقاله

نقش رسانه ها؛ بایدها و نبایدها ‪/‬ شهاب زمانی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • جشنواره خرید مودم و سیمکارت همراه اول ویژه تمامی متولدین 1373
  • میزبانی همراه اول از مدیران بانکی در نمایشگاه صنعت مالی ایران
  • حضور همراه اول در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 29425  |  صفحه ۷ | ایران زمین  |  تاریخ: 21 خرداد 1403
    رئیس سازمان آتش نشانی گرگان:
    افزایش دما و زنگ خطر غرق شدگی
    به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان ،موسی الرضا صفری رئیس سازمان آتش نشانی گرگان نسبت به افزایش مرگ‌های ناشی از غرق شدگی در استان هشدار داد.
    وی اظهار کرد : با توجه به وجود آب بندان ها و استخرهای کشاورزی در استان تجربه نشان می دهد که با افزایش دما، تمایل به شنا و آب‌تنی هم در میان مردم بیشتر می‌شود.
    همین موضوع می تواند موجب افزایش مرگ‌های ناشی از غرق شدگی بخصوص در بین جوانان شود و بیشترین آمار در موارد غرق شدگی به ترتیب آببندانها ، سدها و استخرهای کشاورزی می باشد .
    رئیس سازمان آتش نشانی گرگان در خصوص پیشگیری از حوادث غرق شدگی گفت : این مهم مستلزم رعایت نکات ایمنی از سوی شهروندان بخصوص والدین در کنترل و مراقبت از فرزندان در زمان حضور در مناطق گردشگری و تفرجگاه ها و همچنین همکاری مسئولین دستگاه های متولی در خصوص ایمن سازی اینگونه مکان های آبی می باشد .
    وی افزود : شهروندان توجه نمایند حتی با وجود آشنایی با مهارت های لازم ، شنا در آبندانها ، استخرهای کشاورزی ، سدها و ... ممنوع می باشد ، تا حد امکان از حضور در حریم مکانهای آبی اجتناب نموده در صورت حضور کودکان و نوجوانان را در حاشیه این مکانها رها ننمایند ، قبل از تاریکی هوا اقدام به جمع آوری و ترک محل های مذکور را نمائید ، استخرهای کشاورزی بدلیل استفاده از کفی های با جنس پلاستیک ژئوممبران باعث سر خوردن می شود و اگر شخصی به داخل آن بیفتد تنها راه نجاتش اندختن طناب و یا نردبان طنابی است و در غیر این صورت باعث غرق شدن حتی ماهرترین شناگرها می شود .
    صفری همچنین به دستگاه های متولی توصیه نمود : مواردی مانند کشیدن حصار ، نصب تابلو و بنرهای هشدار دهنده ، گماردن نیروی حفاظتی و تجهیزات نجات و غریق نجات در موارد بروز حادثه جهت پیشگیری و بروز اینگونه حوادث لازم می باشد .