سرمقاله

چرا رأی؟ چرا پزشکیان؟ ‪/‬ میثم قهوه‌چیان

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آغاز عملیات اجرایی فیبرنوری ایرانسل در چهار شهر جدید
  • نگاهی به خدمات و فعالیت‌های شبکه گستران یاقوت سرخ؛ برند خوش‌سابقه حوزه IT
  • نکته‌هایی که در سفر به دهلی هیچ‌کس به شما نمی‌گوید
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 29888  |  صفحه ۷ | ایران زمین  |  تاریخ: 29 خرداد 1403
    شهردار کرج :
    زمان بهره برداری از پروژه های نیمه تمام عمرانی کرج نزدیک است
    مهرداد کیانی با بیان اینکه ۲ پروژه مهم قطار شهری و آزاد راه شمالی کرج با گذشت سالها توقف پروژه ، اکنون در مدار تکمیل و تعیین سرنوشت قرار گرفته است،اعلام کرد: با اهتمام مدیریت شهری زمان بهره مندی شهروندان از مزایای این پروژه ها نزدیک است.
    البرز- مهشید سلیمان گرمابکی - شهردار کرج در حاشیه بهره برداری از بوستان تفریحی حضرت ولیعصر (عج ) مهرشهر کرج در گفت: امروز شاهد تلاش های گسترده برای به ثمر رسیدن پروژه های خرد و کلان در کرج هستیم و امسال زمان سرنوشت ساز برای قطار شهری و آزاد راه شمالی این کلانشهر است. وی ادامه داد: پروژه قطار شهری کرج به طول ۲۷ کیلومتر سال ۱۳۸۵ عملیات اجرایی آن آغاز شد اما به رغم تعیین چشم انداز پنج ساله ، سالها در کش و قوش موانع و مشکلات قرار گرفت و به صورت نیمه تمام به شورای ششم و دولت سیزدهم رسید.
    شهردار کرج گفت: حمایت دولت سیزدهم و عزم جهادی مدیریت شهری موجب شد تا سال ۱۴۰۱ قطعه نخست خط ۲ قطار شهری کرج به طول ۶.۵ کیلومتر مورد بهره برداری آزمایشی قرار گیرد.
    کیانی بیان کرد: اکنون تیم های ویژه در حال تکمیل بخش دیگری از قطار شهری هستند و امسال مهمترین بخش آن بین چهار راه طالقانی و ایستگاه خط صادقیه تهران افتتاح می شود؛ اقدامات صورت گرفته طی سه سال گذشته در متروی کرج با ۱۰ سال پیش آن برابری می کند.
    شهردار کرج گفت : امیدواریم دولت با تامین رام قطار برای خط ۲ متروی کرج در سرعت بخشی به خدمات ریلی این کلانشهر اهتمام داشته باشد.
    وی بیان کرد: مدیریت شهری کرج در کنار تکمیل پروژه های نیمه تمام، طرح های عمرانی را در محله های کم برخوردار شهر دنبال کرده و پارسال ۱۰ هزار میلیارد ریال در این محله ها توسط شهرداری صرف پروژه ها شد. شهردار کرج گفت : پروژه های بزرگ و کوچک عمرانی با شتاب در حال احداث و تکمیل است تا مردم از مزایای آنها بهره مند شوند. وی ادامه داد: مطالباتی که حق مردم است و به آن کم توجهی شده انجام می دهیم، سال۱۴۰۳، زمان سرنوشت سازی به لحاظ پروژه های عمرانی کرج است.
    کیانی اظهار کرد: امسال نهضت بزرگی در بخش آسفالت معابر کرج آغاز شده و بودجه کلان برای آن گذاشته ایم ؛ یعنی ۲ برابر سال گذشته شرکت پیمانکار به کارگیری شده است؛ طی ۴۰ روز آینده شاهد پخش آسفالت در سطح وسیعی از معابر کرج خواهیم بود. شهردار کرج در خصوص آخرین وضعیت آزاد راه شمالی این شهر به طول ۱۸ کیلومتر گفت: تملک تمام اراضی در مسیر این آزاد راه پس از چهار سال کامل شد و الان هیچ معارضی نداریم؛ امسال زمان بهره برداری کامل از این پروژه است.
    کیانی در خصوص مشخصات بوستان حضرت ولیعصر (عج) مهر شهر گفت : این بوستان به وسعت پنج هزار ۸۰۰ متر مربع با اعتبار۱۳۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
    معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کرج گفت: افتتاح پارک ولیعصر در منطقه شعبان آباد به نوعی یک هدیه بزرگ به مردم این منطقه کم برخوردار است که انشالله برای بانیان و دست اندرکاران این امر باقی الصالحات محسوب شود.
    یحیی رمضانی در مراسم افتتاح پارک ولیعصر با بیان این مطلب افزود: در دولت سیزدهم رهنمود این بود که عدالت اجتماعی انجام شود، به این معنا که همه چیز در جای خود قرار گیرد.
    وی افود: استاندار البرز نیز برای تحقق این عدالت به دنبال فعال کردن قرارگاه اجتماعی بود و این قرارگاه اجتماعی توجه ویژه به مناطقی همچون شعبان آباد دارد. رمضانی اضافه کرد: در این راستا تلاش می‌کنیم اقدامات خدماتی تفریحی بیشتری مانند پارک ولیعصر در قالب برنامه های عمرانی و فرهنگی ذیل قرارگاه اجتماعی در منطقه شعبان آباد و حسین آباد مهرشهر اجرایی کنیم.
    فرماندار کرج تاکید کرد: نگاه شورای اسلامی شهر کرج در دوره ششم در واقع همین توزیع عادلانه امکانات در سطح شهر بوده، به عنوان نمونه از خیابان ارم تا کیانمهر تغییرات بنیادینی ایجاد شده که همه می توانیم مشاهده کنیم. ماهیت و ماموریت این دوره شورای ششم همین کار جهادی و عادلانه بود.
    یحیی رمضانی افزود: امیدوارم با تشریک مساعی و نظرخواهی از مردم و حفظ و نگهداری این اموال توسط مردم خود اهالی و مردم شاهد شکوفایی مناطق کم برخوردار ولی با استعداد به خصوص مناطق ۳ و ۴ شهرداری کرج باشیم. فرماندار کرج تاکید کرد: قرار ما با شهردار و اعضای شورای شهر کرج این است که هر چهارشنبه ساعت ۱۰ صبح اتفاقات خوب در شهر کرج رقم بزنیم. در آینده نه چندان دور بزرگراه شهید سلیمانی و مترو و BRT هم به عنوان کارهای جهادی انجام خواهد شد.
    مسعود محمدی در آیین افتتاح پارک ولیعصر در محله شعبان آباد مهرشهر با بیان اینکه این شورا سیاستگذاری و نگاه ویژه ای به چنین محلاتی دارد و شورای اسلامی شهر بودجه نیز برای آنها در نظر میگیرد،اظهارداشت:حضور بیش از ۸۰ درصد مدعوین که مردم این محله است نشان دهنده استقبال مردم از ساخت پارک های محله ای در مناطق کمتر دیده شده است که باعث دلگرمی و خوشحالی است.
    رئیس شورای اسلامی شهر کرج اذعان کرد: حضور مردم در آیین بهره برداری از پارک محله ای ولیعصر بخاطر تعامل و همکاری مردم در ساخت این بوستان است که مصداق شعار مردمی سازی دولت رییس جمهور شهید آیت الله رئیسی است که این پارک نیز از ثمرات این شعار است.
    محمدی، هدف از احداث بوستان ولیعصر را استفاده شهروندان از امکانات موجود و رفاه حال ساکنان محله عنوان کرد و افزود: با بهره برداری از این بوستان علاوه بر حفظ فضای سبز موجود و ارتقای سرانه فضای سبز، محل تفریحی سالم و مناسبی برای شهروندان مهیا می شود.
    رئیس شورای اسلامی شهر کرج، رسیدگی و توجه به مناطق کمتر دیده شده را از سیاست‌های دوره ششم شورای شهر عنوان و اذعان کرد:شورای شهر از ابتدای شروع دوره بدنبال رسیدگی به محلات کمتر دیده شده بود و بهره برداری از پارک های محله ای است که پارک ولیعصر حاصل پیگیری ها و تلاش اعضای شورای شهر است.