صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • حضور مجموعه کری گیمز به عنوان ناشر بازی‌های موبایلی در الکامپ 1403
  • ارائه بیمه رایگان سرقت گوشی و سیمکارت توسط آی‌بیمه در الکامپ 1403
  • حضور ایرانسل در نشست‌های تخصصی دومین روز الکامپ
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 30593  |  صفحه ۵ | جهان ورزش  |  تاریخ: 11 تیر 1403
    سرمربی اسپانیایی این روزها چه می‌کند؟
    گاریدو، تماشاگر قهرمانی پرسپولیس!
    خوان کارلوس گاریدو در حال آشنایی با ستاره‌های پرسپولیس است و به زودی راهی ایران خواهد شد.
    به گزارش ورزش سه، سرمربی 55 ساله اسپانیایی، مردی که هرگز فوتبال بازی نکرده و از راه آنالیز کامپیوتری توانسته به مدارج بالای این شغل دست پیدا کند، این روزها ماموریت جدیدی را برای خود انتخاب کرده که چالش هدایت تیم قهرمان ایران است. این چالشی است که گابریل کالدرون نیز بعد از جدایی برانکو آن را پذیرفت و به بهترین شکل ممکن انجامش داد و حالا گاریدو که در رئال بتیس برخوردی جالب با کالدرون داشت، در همین موقعیت قرار گرفته است.
    مذاکره پرسپولیس و خوان کارلوس چندان طولانی نبود. توافقات برای امضای قرارداد دو ساله به سرعت پیش رفت و طرفین پای برگه قرارداد الکترونیکی را امضا کردند. حالا قرار است گاریدو به ایران بیاید تا هدایت پرسپولیس را برعهده بگیرد و باتوجه به فرصت طولانی تا شروع لیگ بیست و چهارم، تاخیر در حضور او چندان پرسپولیس را نگران نمی‌کند.
    گاریدو هم اکنون ویدیوهای آنالیز بازیکنان پرسپولیس را در اختیار گرفته و در حال آشنایی با آنهاست. برخلاف شایعات هیچ لیستی از سوی او در اختیار باشگاه پرسپولیس قرار نگرفته و این سرمربی هیچ شناختی از بازیکنان تیم هم ندارد و با تماشای بازی‌های پرسپولیس در لیگ بیست و سوم، این شناخت را به دست می‌آورد.
    نکته جالب اینکه او در حالی نمایش‌های پرسپولیس را در خانه تماشا می‌کند که احتمالا این خبر به او رسیده که مهدی ترابی، دانیال اسماعیلی‌فر، عبدالکریم حسن و علیرضا بیرانوند به عنوان چهار بازیکن اصلی، احتمالا فصل آینده در جایی خارج از پرسپولیس فوتبال خود را ادامه خواهد داد.
    همچنین نکته مهم در مورد گاریدو اینکه او هنوز نتوانسته ویزای کاری در ایران را به دست بیاورد و تلاش باشگاه پرسپولیس برای این موضوع همچنان ادامه دارد تا او زودتر بتواند به ایران بیاید.
    گاریدو که علاقه‌مند به استفاده از سیستم 4-3-3 است، احتمالا درخواست خرید دو وینگر را برای پرسپولیس خواهد داد و در عین حال به دنبال خرید مهاجم نوک خواهد بود.
    او قصد دارد دو مربی و یک مربی دروازه‌بان‌ها به ایران بیاورد و برای مربی بدنساز هم احتمال دارد از پپه لوسادا استفاده کند؛ هرچند که در مذاکره اولیه اعلام کرده که مربی بدنساز را هم خودش به ایران خواهد آورد.
    در این بین شایعات زیادی هم پیرامون عدم تمایل پرسپولیس به کار با گاریدو بعد از اعتراض هواداران این تیم شکل گرفته بود اما حتی اگر این خبر درست هم باشد، باتوجه به امضای قرارداد، باشگاه پرسپولیس امکان فسخ بدون غرامت را نخواهد داشت؛ هرچند که این موضوع به شدت از سوی مسئولان پرسپولیس تکذیب می‌شود.
    خوان کارلوس که سابقه دو قهرمانی جام کنفدراسیونی را در آفریقا داشته و با تیم آخر خود نیز به مرحله نیمه نهایی این مسابقات صعود کرد، حالا چالش جدی را در پرسپولیس خواهد داشت و در مقابل انتظارات هواداران این تیم قرار خواهد گرفت اما نکته مهم در مورد او، فعلا تمرکز روی شناخت از تیم پرسپولیس و لیگ برتر ایران است، ماموریتی که تا هفته آینده به صورت تئوریک ادامه خواهد داشت.