سرمقاله

آقایان صاحب قدرت! برسر قدرت ماندن به چه قیمتی؟ / مرتضی عزتی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • استقرار نمونه کاربردی خودروی متصل در الکامپ ۱۴۰۳
  • می‌خواهم زنده بمانم/هیجان و تفاوت با تلویزیون اینترنتی آرپا
  • تفاهم صندوق‌های پژوهش و فناوری همراه فاند و صنعت نفت با محوریت هوشمندسازی
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 30647  |  اخبار آنلاین  |  تاریخ: 11 تیر 1403
    سرویس سونوگرافی از راه دور و مبتنی بر فناوری 5G رونمایی شد

    گروه همراه اول با شعار «اتصال به آینده هوشمند» در رویداد الکامپ 1403، به ارائه جدیدترین سرویس‌های دیجیتال با محوریت فناوری‌های جدید نسل پنجم می‌پردازد.

    به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، از آنجا که شبکه های پرسرعت 5G در دنیای پزشکی به شکل چشم گیری تاثیرگذار است، سرویس سونوگرافی از راه دور بر بستر نسل پنجم ارتباطی با امکان انتقال تصاویر و داده های پزشکی با سرعت و دقت بالا در نمایشگاه الکامپ توسط شرکت همراه اول و با همکاری شرکت  دانش بنیان نبض آوا، رونمایی شد.

    سرویس سونوگرافی از راه دور بر بستر شبکه های پرسرعت 5G تحول بزرگ در حوزه پزشکی ایجاد و بهبود قابل توجهی در دسترسی به خدمات پزشکی را امکان پذیر می کند.

    این فناوری نوآورانه، قادر است با انتقال پرسرعت داده های تصویربرداری سونوگرافی، بهبود چشمگیری در سرعت ارسال تصاویر سونوگرافی ارائه دهد.  

    این رونمایی نه تنها از جنبه فنی بلکه از منظر پزشکی از راه دور نیز حائز اهمیت است زیرا به پزشکان این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به حضور فیزیکی، با کیفیت بیشتر و در زمان کوتاه تری بیماران را معاینه کرده و تشخیص خود را منتقل کنند. 

    یکی از ویژگی های برجسته فناوری نسل پنجم، پهنای باند و سرعت بالای انتقال داده ها است؛ در سونوگرافی، این ویژگی به معنای امکان دریافت تصاویر با رزولوشن بالا و سریع توسط پزشکان است.  

    با ارتقاء کیفیت تصاویر و دسترسی فوری به اطلاعات، پزشکان می توانند بیماری های مختلف را با دقت بالاتری تشخیص دهند و برنامه های درمانی مناسب تری را اجرا کنند. استفاده از شبکه های 5G بهبود قابل توجهی در ارتباطات پزشکی، مانند انتقال تصاویر و اطلاعات بیماری، ایجاد می کند که این امر از اهمیت بسیاری، به ویژه در موارد اورژانسی و پیچیده برخوردار است. 

    همچنین با استفاده از این سیستم می توان با کیفیت بسیار بالا، بدون نیاز به اعزام پزشک و از راه دور در مناطق محروم و عملیاتی یا منطقی که امکان حضور مداوم پزشک متخصص وجود ندارد، معاینه توسط پزشک انجام شود. 

    به طور خلاصه، رونمایی از خدمت سونوگرافی مجهز به فناوری 5G در نمایشگاه الکامپ نشان از پیشرفت فناوری در حوزه پزشکی دارد.

    این تکنولوژی نه تنها بهبودی در کیفیت تصاویر و دقت تشخیص بیماری ها ایجاد می کند، بلکه ارتقاء سرعت و کارایی در ارتباطات پزشکی را نیز فراهم می سازد.