سرمقاله

مصائب ظریف درنهادسازی ؟ /محمدعلی وکیلی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • ادامه پخش ویژه برنامه‌های رادیو محرم از لنز ایرانسل
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه فیبرنوری ایرانسل در شهر امیرکلا
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه فیبرنوری ایرانسل در آستارا
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 31495  |  صفحه ۱  |  تاریخ: 30 تیر 1403
    در آرزوی دولت وحدت ملی / مراد گنجوی
    دولت دکتر پزشکیان آخرین امید ایرانیان جهت خروج از تهدید های سقوط اجتماعی و اقتصادی و سیاسی و خطرات بزرگتریست که ملت تا بیخ گوش آن را احساس کرد و حدود 27 درصد افراد دارای شرایط رای دادن پای کار آمدند تا فریاد بزنند: کشورمان ایران را یکپارچه و قدرتمند و آباد و آزاد میخواهیم.
    نهمین رییس جمهور از خطه آذری ها پا به عرصه رقابت گذاشت،جذابیت های شخصیتی و همچنین گفتمان رییس جمهور و بعضی اطرافیان وی با طرح شعار های زیبای (دولت وحدت ملی) (کار کارشناسی و تخصص گرایی)(توجه به اقوام و زنان و جوانان) کلید واژه هایی را تداعی کردند، که(popular) عامه پسند بوده و در دوران افول احزاب،این اقوام و ایلات بودند که مانند عصر مشروطه به میدان آمده و فتح دیگری این بار در برابر جبهه پایداری برای کشور رقم زدند تا بیش از این مجلس و مردم به توپ های روسی بسته نشوند!
    اقوام زاگرس نشین متشکل از لر و کرد و آذری در 17 استان کشور پیشگام عرصه رقابت انتخاباتی و حمایت از فرزند خویش دکتر پزشکیان بودند و دلخوش به شعار دولت وحدت ملی!!!
    هنگامی که لیست 31 نفره شورای راهبری کشور اعلام شد و حتی یک نفر از قوم اول ایران (لر) در خط مشی گذاری و ریل گذاری آینده کشور وجود ندارد، شک ها به یقین تبدیل شد!!!
    و ۱۰ سوال اساسی به وسعت تاریخ در ذهن لرها مرور گردید!
    _ چرا به لر های فاتح قندهار به فرماندهی علی صالح خان سردار و کریم خان زند به جای صدارت داخل کشور،حکومت پیشاور تفویض شد ؟
    _نبش قبر کریم خان زند و انتقال استخوان های وی از شیراز به تهران و به زیر پله های کاخ عمارت نگارخانه جهت لگدکوبی روزانه، به چه جرمی صورت گرفت ؟
    _چرا قتل عام لرهای زندیه و پیاده کردن ایرانی ترین قوم یعنی لر ها از قطار حکومت قجری و به دنبال آن، از دست رفتن 19 شهر وطن در غرب خزر، منطقه قفقاز درس عبرت برای بعضی ها نمیشود !؟
    _چرا حسین قلی خان ایلخانی بختیاری به دستور ناصرالدین شاه و توسط ضل السلطان ناجوانمردانه کشته شد؟ پیامد آن چه بود؟
    _چرا به قوای لر بختیاری فاتح مشروطیت به فرماندهی سردار اسعد القاب سردار ملی و سالار ملی اهدا نشد ؟
    _چرا بزرگان لرستان توسط حاکمان پهلوی به بروجرد دعوت شدند و بدون محاکمه ناجوانمردانه اعدام شدند ؟
    _آیا اگر جانفشانی لر ها در برابر لشکر تا دندان مسلح صدام نبود، بعثی ها تا تهران پیشروی نمیکردند ؟
    _چرا طی 30 سال گذشته 7 استان (خراسان شمالی ، خراسان جنوبی ، اردبیل ، گلستان ، قزوین ، قم ، البرز) به اقلیم البرز اضافه شده اما حتی یک استان به اقلیم لر نشین و زاگرس اضافه نشده؟
    _چرا نماینده قوم لر از گچساران بدون پرونده و با وجود تایید نهاد های متعدد نظارتی از خدمت به مردم باید محروم میشد ؟
    _آیا قدردانی از حرکت وطن پرستانه مرد لر تبار جناب قنبری که پدر 120 ساله اش را جهت پایان دادن به آلام ملت ایران تا محل صندوق رای کول کرد، اینگونه پشت کردن به قوم وطن پرست لر است ؟
    _چگونه پذیرفته میشود که هیچکدام از بزرگان و متخصصین و فرهیختگان قوم بزرگ لر ،استحقاق قرارگرفتن در لیست 31 نفره شورای راهبری دولت چهاردهم جایگاهی نداشته باشند ؟
    ما لرها فرزندان ایران زمین، کتاب قوانین نانوشته و کتمان وقایع تاریخی و رشادت و فتوحات لرهای همیشه سرباز را بارها مرور و تجربه کرده ایم.