سرمقاله

مصائب ظریف درنهادسازی ؟ /محمدعلی وکیلی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • ادامه پخش ویژه برنامه‌های رادیو محرم از لنز ایرانسل
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه فیبرنوری ایرانسل در شهر امیرکلا
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه فیبرنوری ایرانسل در آستارا
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 31559  |  صفحه آخر  |  تاریخ: 30 تیر 1403
    «مبانی موسیقی ایران و جهان» منتشر شد
    کتاب «مبانی موسیقی ایران و جهان» به نویسندگی عباس ابوحمزه در انتشارات سوره‌مهر به چاپ رسید. به گزارش ایلنا، کتاب «مبانی موسیقی ایران و جهان» با به‌کارگیری روشی خاص و زبانی ساده و روان قوانین، قواعد، اصطلاحات، سازشناسی، تاریخ موسیقی ایران و جهان، کار در استودیو و موضوعات مختلف در حوزه موسیقی را به هنرجویان و علاقمندان این رشته آموزش می‌دهد. ضمن این که برای اولین‌بار توضیح واژه‌های متفاوت و مورد نیاز موسیقی در کتاب گنجانده شده است.
    «مبانی موسیقی ایران و جهان» حاصل حدود سی سال تدریس عباس ابوحمزه در حوزه موسیقی و تجربه و شناخت کافی از نیازمندی‌های هنرجویان رشته‌های مختلف هنر است که درنهایت باعث شده اطلاعات متنوع و جامعی در همۀ زمینه‌های این علم را در یک کتاب جمع کند. در مقدمه نویسنده تاکید دارد که؛ «در بخش‌های عملیِ کتاب مانند آکوردها، گام‌ها، نت‌های متفاوت زینت و تریل‌هاست که باید با سازهای مختص به هر یک از هنرجویان به‌طور عملی اجرا شود، زیرا اجرای عملی با ساز مختص تئوری‌های فراگرفته شده را از قالب محفوظات در محدودۀ ذهن خارج می‌کند و آن‌ها را به صورت اصوات به گوش هنرجو می‌رساند و اثربخشی آن را کامل می‌کند.»
    در بخشی از کتاب می‌خوانیم:
    «موسیقی صدایی است موزون، متعادل و زیبا که احساسات و عواطف انسانی را با تاثیر خاصی که دارد به اوج رسانده و در نتیجه درک لذتی وصف نشدنی و بی‌پایان را باعث می‌شود.»
    کتاب «مبانی موسیقی ایران و جهان» با شمارگان ۱۲۵۰، در ۲۵۳ صفحه و با قیمت ۲۷۵ هزار تومان در بازار نشر موجود است.