سرمقاله

معمایی بنام دولت فراجناحی / سعید پایبند

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آغاز عملیات اجرایی فیبرنوری ایرانسل در ۲۰ شهر جدید
  • سیفی: تامین مالی زنجیره تامین از بهترین ابزار‌ها برای مقابله با ناترازی بانک‌هاست
  • فراخوان جدید طرح پژوهانه همراه اول برای حمایت از پایان‌نامه‌ها و طرح‌های پژوهشی
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 32166  |  صفحه ۱۱ | ایران و جهان  |  تاریخ: 10 مرداد 1403
    تنش بین وزیر جنگ و وزیر امنیت داخلی رژیم اسرائیل بالا گرفت
    در حالی که وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، وزیر امنیت داخلی این رژیم را مسئول یورش شهرک نشینان صهیونیست به یک پادگان نظامی در سرزمین های اشغالی دانست، وزیر امنیت داخلی نیز وزیر جنگ را مسئول شکست از مقاومت فلسطین در عملیات طوفان الاقصی معرفی کرد.
    به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی، «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم خواست تا نقش «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی در یورش دیروز دوشنبه شهرک نشینان صهیونیست به یک پادگان نظامی را بررسی کند.
    وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت که وزیر امنیت داخلی این رژیم به پلیس تحت فرمان خود دستور داده تا مانع یورش شهرک نشینان صهیونیست به یک پادگان و دادگاه نظامی این رژیم در شهر «بیت‌لید» در مرکز سرزمین های اشغالی نشود.
    در مقابل نیز، بن گویر از نتانیاهو خواسته است تا درباره نقش گالانت در شکست رژیم اشغالگر از مقاومت فلسطین در عملیات طوفان الاقصی در هفت اکتبر سال ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تحقیق کند.
    وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی همچنین از نخست وزیر این رژیم خواست تحقیق کند که آیا گالانت از انجام عملیات طوفان الاقصی پیش از اجرای آن باخبر بوده است و اگر باخبر بوده، چرا برای جلوگیری از آن کاری انجام نداده است.
    به گزارش ایرنا، مقامات رژیم صهیونیستی در پی یورش دیروز دوشنبه شهرک نشینان صهیونیست‌ به پادگان و دادگاه نظامی در شهر بیت‌لید در مرکز سرزمین های اشغالی و برگزاری تظاهرات گسترده در آنجا تاکید کردند که این اقدام موجودیت این رژیم جعلی را با تهدید مواجه کرده است.
    گروهی از شهرک نشیان صهیونیست در اعتراض به بازداشت چند نفر از نظامیان ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی که اقدام به شکنجه اسرای فلسطینی اهل نوار غزه در بازداشتگاه «سدیه تیمان» کردند، دیروز دوشنبه به دادگاه و پادگان نظامی در بیت لید حمله کردند. در میان این افراد، تعدادی از وزرا و نمایندگان کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی نیز حضور داشتند.
    تحولات بازداشتگاه «سدیه تیمان» محل نگهداری اسیران فلسطینی ساکن نوار غزه‌ و صحنه های درگیری بین نیروهای پلیس و ارتش و شهرک نشینان رژیم صهیونیستی، شکاف و دودستگی جدیدی را بین اشغالگران ایجاد کرده است.
    با وجود اینکه مقامات رژیم اشغالگر می دانند که اقدام پلیس نظامی رژیم صهیونیستی در بازداشت چند نیروی ذخیره ارتش به خاطر شکنجه یک اسیر فلسطینی نمادین است که تحت فشار جامعه بین المللی انجام شد، اما این واقعه به موضوع جدیدی برای شکاف و دودستگی تبدیل شده و همچنین سبب بروز اختلاف میان ارتش و پلیس این رژیم شد و به اختلاف بین سران صهیونیست نیز دامن زد.
    در حالی که «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی، «ایلی کوهن» وزیر انرژی و «یولی ادلشتاین» رئیس کمیسیون خارجی و امنیت پارلمان رژیم صهیونیستی از نظامیان بازداشت شده و شکنجه گر حمایت کردند، در مقابل «یائیر لاپید» رئیس اپوزیسیون به شدت حمله شهرک نشینان و برخی اعضای کنست را محکوم کرده و گفت: حمله به سدیه تیمان خطرناک است. اگر آنهایی که در راس کار هستنند و بر زندگی ما مسلط هستند، کنار زده نشوند اسرائیل در معرض خطر موجودیتی قرار می گیرد.
    «یائیر گولان» رئیس حزب «کار» رژیم صهیونیستی در واکنش به یورش شهرک نشینان صهیونیست و شماری از وزیران و اعضای کنست به پادگان بیت لید گفت که کابینه نتانیاهو به دستور بن‌گویر وزیر قانون‌شکن، از سرکشی و هرج و مرج در داخل ارتش این رژیم حمایت می‌کند.
    وی تاکید کرد که مخفی شدن عمدی پلیس نظامی و نادیده گرفتن حمله به پادگان و دادگاه بیت لید تصادفی نیست.
    این مقام صهیونیست افزود که بن گویر رژیم اسرائیل، صهیونیست ها و امنیت آنها را در معرض خطر قرار داده است.