سرمقاله

قلم که به اینجا رسید سرها بشکست !؟ / محمدعلی وکیلی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • جشنواره خرید مودم و سیمکارت همراه اول ویژه تمامی متولدین 1373
  • میزبانی همراه اول از مدیران بانکی در نمایشگاه صنعت مالی ایران
  • حضور همراه اول در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 32598  |  صفحه ۵ | جهان ورزش  |  تاریخ: 20 مرداد 1403
    دختر شایسته تکواندو ایران به نشان برنز دست یافت
    شاهکار دختر ۱۹ ساله ایران
    دختر شایسته تکواندو ایران با برتری مقابل حریف عربستانی خود موفق به کسب مدال با ارزش برنز شد.
    به گزارش مهر، مبینا نعمت زاده نماینده وزن ۴۹- کیلوگرم کشورمان که با دو پیروزی و یک شکست به دیدار رده بندی رقابت های تکواندو بازی های المپیک راه یافته بود، با برتری مقابل رقیب عربستانی خود در دیدار رده بندی موفق به کسب مدال برنز شد.
    نعمت زاده در رقابت های امروز چهارشنبه در مبارزه نخست خود ۲ بر صفر در راند شماری «تاو میشله» از لسوتو را شکست داد و در ادامه با همین نتیجه «آدرینا ایگلسیز» از اسپانیا نایب قهرمان المپیک ۲۰۲۰ توکیو و دارنده مدال برنز ۲۰۲۳ جهان را از پیش رو برداشت و راهی مبارزه نیمه نهایی شد.
    تکواندوکار وزن ۴۹- کیلوگرم تیم ملی کشورمان در این مرحله برابر «گینگ گو» از چین با رنکینگ ۶ المپیک، نایب قهرمان سال ۲۰۲۳ جهان، قهرمان سال ۲۰۲۲ آسیا، برنز بازی‌های آسیایی هانگژو و یک نقره و دو برنز گرندپری ها بازنده میدان مبارزه را ترک کرد و به دیدار رده بندی رفت.
    وی برای کسب مدال برنز به دیدار «دنیا ابوطالب» از عربستان دارنده مدال برنز جهان و آسیا رفت و در راند اول ۳ بر صفر به پیروزی رسید. تکواندو کار کشورمان در راند دوم ۴ بر یک به پیروزی رسید و با برتری ۲ بر صفر برابر حریف عربستانی روی سکوی سوم المپیک ایستاد.
    این برای دومین بار است که دختران ایرانی در بازی‌های المپیک موفق به کسب مدال برنز می‌شوند.
    مبینا نعمت زاده: به خودم قول دادم ۴ سال بعد طلا بگیرم
    مبینا نعمت زاده پس از کسب مدال برنز بازی های المپیک ۲۰۲۴ پاریس گفت: به خودم قول دادم که در المپیک بعدی مدال طلا را کسب کند.
    مبینا نعمت زاده، دختر تکواندوکار ایران بعد از کسب مدال برنز وزن منهای ۴۹ کیلوگرم روی سکو و زمانی که مدال المپیک را به گردن انداخت؛ برای چند ثانیه مدالش را به دست گرفت و نگاهش کرد. او بعد از دریافت مدال درباره حس‌اش در آن لحظه گفت: «وقتی مدال را به گردنم انداختند، نگاهش می‌کردم؛ چراکه در همان چند ثانیه تمام سختی که کشیده بودم، از جلوی چشمانم رد شد.
    او ادامه داد: به سکوی کنارم نگاه کردم؛ جایی که تکواندوکار تایلندی ایستاده بود. برای یک لحظه حسرت خوردم اما همانجا به خودم قول دادم همین مسیر را ادامه دهم و چهار سال بعد مدال خوشرنگ طلا را به دست بیاورم. حسرت طلای این بازی‌ها به دلم ماند اما من آدمی هستم که جبران می‌کنم و همه تلاشم را انجام می‌دهم.
    درخواست دختر ۱۹ ساله از رئیس جمهور
    دارنده مدال برنز تکواندوی المپیک پاریس گفت: دوست داشتم رنگ مدالم طلا شود و شرمنده مردم شدم اما برای این مدال المپیک خیلی جنگیدم.
    مبینا نعمت‌زاده پس از کسب مدال برنز المپیک ۲۰۲۴ پاریس گفت: خیلی دوست داشتم رنگ مدالم بهتر باشد، تمام تلاشم را می‌کنم در المپیک بعدی رنگ مدالم را طلایی کنم. برای این مدال خیلی جنگیدم. از کسانی که من را حمایت کردند، مردم، کادرفنی تیم ملی و فدراسیون تشکر می‌کنم. خانواده‌ام من را دعا کردند و پدرم کربلا است. قبل از اینکه به المپیک بیایم با امام زمان (عج) عهد بسته بودم مدالم را به مردم ایران و امام زمان تقدیم کنم.
    او ادامه داد: از مردم می‌خواهم دعا کنند ناهید کیانی فردا بتواند مدال طلا بگیرد چون من و ناهید خیلی برای المپیک تلاش کردیم.
    دوست داشتم رنگ مدالم طلا باشد مردم خوشخال‌تر شوند اما نشد و شرمنده شدم.
    نعمت‌زاده که دومین مدال تاریخ زنان ایران در بازیهای المپیک را بدست آورد، همچنین گفت: از رئیس جمهور درخواست می‌کنم من را در دانشگاه قبول کنند چون بخاطر المپیک نتوانستم کنکور بدهم. درسم هم خوب است اما بخاطر المپیک نتوانستم کنکور بدهم.
    او همچنین در مورد مسابقه نیمه نهایی با چین گفت: داور بازی را خراب کرد. توانایی زدنش را داشتم. حریف اسپانیایی خیلی خوب بود و وقتی او را بردم مطمئن بودم طلا می گیرم. متاسفانه نشد و کمی بازی را از دستم در آوردند.
    دانشگاه تهران مبینا نعمت‌زاده مدال‌آور المپیک ۲۰۲۴ را پذیرش می‌کند
    رئیس دانشگاه تهران اعلام کرد که دانشگاه تهران خانم "مبینا نعمت‌زاده" مدال‌آور المپیک ۲۰۲۴ پاریس را بدون کنکور پذیرش می‌کند.
    به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، دکتر سیدمحمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران با تبریک به این مدال‌آور کشورمان، اعلام کرد: در پی درخواست خانم نعمت‌زاده برای پذیرش بدون کنکور، دانشگاه تهران از پذیرش این فرزند متعهد و اخلاق‌مدار ایران استقبال می‌کند.
    رئیس دانشگاه تهران افزود: بررسی لازم از نظر مقررات آموزشی وزارت علوم برای پذیرش بدون کنکور مدال‌آوران صورت گرفت و قوانین اجازه پذیرش بدون کنکور این افتخار تکواندوی ایران را می‌دهد.