سرمقاله

اسماعیل هنیه؛ مقتول جنایتی جهانی / میثم قهوه چیان

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • جشنواره خرید مودم و سیمکارت همراه اول ویژه تمامی متولدین 1373
  • میزبانی همراه اول از مدیران بانکی در نمایشگاه صنعت مالی ایران
  • حضور همراه اول در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 32698  |  صفحه ۵ | جهان ورزش  |  تاریخ: 21 مرداد 1403
    تولد ستاره جدید ورزش ایران در پاریس
    آرین سلیمی با پیروزی 2-1 مقابل شاپینا حریف سرسخت کروات به فینال المپیک صعود کرد
    به گزارش ورزش سه،آرین سلیمی، تکواندوکار جوان ایرانی با نمایش درخشان مقابل حریف قدرتمند کروات، چهارمین مدال آور تیم چهار نفره تکواندوی ایران شد که نتیجه تاریخی را در المپیک خلق کرده است.
    حریف آرین، ایوان شاپینا یک تکواندوکار عنوان دار و برنده مدال‌های مختلف جهانی و اروپایی بود که در نهایت مقابل ستاره نوظهور ورزش ایران زانو زد تا این مسابقه با شادی رونالدویی آرین به پایان برسد.
    نوجوانی که هنوز صورتش جوش‌های بلوغ می‌زند و حضور و درخشش در این سطح از رقابت‌ها امیدوارترمان می‌کند.
    آرین راند نخست این مبارزه را با شکست ۱۲ به ۵ به پایان رساند. او در راند دوم ۹ بر ۸ پیروز شد. مبارزه دو تکواندوکا در راند سوم با نتیجه۱۰ بر ۵ و با برتری سلیمی تمام شد و بدین ترتیب مبارز ایرانی برنده ۲ بر یک این مبارزه شد و در اولین حضور خود در بازی های المپیک راهی مبارزه پایانی شد.
    سلیمی در مبارز نخست «نیکیتا رافائلوویچ» از ازبکستان را در دو راند و با نتایج ۸ بر ۲ و ۵ بر یک شکست داد و درادامه برابر «کارلوس سانسورس» مکزیکی با رنکینگ ۲ المپیکی، طلا و دو نقره قهرمانی جهان و چهار طلا و دو برنز پان امریکن پس از آنکه رامد نخست را واگذار کرد در دو راند متوالی و با نتایج ۶ بر ۴ و ۱۲ بر صفر به سود خود خاتمه داد و به نیمه نهایی صعود کرد.
    او عملکرد بی‌نظیری از خود به اجرا گذاشت و با نمایشی درخشان موفق شد پس از شکست دادن رنک ۲ جهان، حالا مبارزه سرسخت کروات را که رنک ۳ جهان بود را هم شکست دهد.
    سلیمی تنها ۲۰ سال دارد و حالا با عملکرد درخشانش می‌تواند در فینال هم با نمایشی بهتر برای کسب مدال طلا اقدام کند و تبدیل به سومین طلایی تاریخ ایران در تکواندو و المپیک پاریس ۲۰۲۴ شود.