سرمقاله

اسماعیل هنیه؛ مقتول جنایتی جهانی / میثم قهوه چیان

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • جشنواره خرید مودم و سیمکارت همراه اول ویژه تمامی متولدین 1373
  • میزبانی همراه اول از مدیران بانکی در نمایشگاه صنعت مالی ایران
  • حضور همراه اول در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 32707  |  صفحه ۶ | حوادث  |  تاریخ: 21 مرداد 1403
    دستگیری سارقان سابقه دار ۱۵ خانه در تهران
    صبح دیروز صحنه بازسازی سرقت از منزل در محله خیابان امام خمینی با حضور رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ، شاکی و متهمان در محل سرقت برگزار شد. به گزارش ایسنا، سردار علی ولیپور گودرزی رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ باحضور در این بازسازی صحنه جرم گفت: همکاران پرتلاشم در پایگاه ۸ آگاهی با اقدامات اطلاعاتی موفق شدند ۳ نفر سارق سابقه دار حرفه ای که اقدام به سرقت منزل کرده بودند را دستگیر کنند.
    وی افزود: این سارقان سلاح گرم به همراه داشتند که طی چندروز گذشته دستگیر شدند.
    رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: یکی از این سارقان هنگام مواجه با پلیس قصد فرار داشت که ماموران پلیس با استفاده از قانون به کار گیری سلاح این فرد را مجروح و دستگیر کردند.
    وی افزود: تاکنون این سارقان به ۱۵ سرقت از منزل اعتراف کرده و ۱۵ شاکی نیز دارند. این افراد از خانه مردم پول، طلا و هر وسیله گران قیمتی که می دیدند را سرقت می کردند.
    رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: روش این سارقان به این شکل بود که صبح ها حدود ساعت ۸ تا۱۱ خانه های خالی را شناسایی می کردند و با تخریب در، وارد منازل شده و اقدام به سرقت می کردند که این سارقان سابقه دار تحویل مراجع قضایی شدند.
    گودرزی خطاب به سارقان هشدار داد: به مجرمانی که جرایم خشن انجام می دهند هشدار می دهم که حداکثر مجازات در کمترین زمان ممکن در انتظار آنهاست و بهتر است هرچه زودتر دست از این اقدامات مجرمانه بردارند.
    همه اموال قیمتی‌ام را سرقت کردند
    شهروندی که خانه وی توسط این افراد سرقت شده بود به ایسنا گفت: آبان ماه سال گذشته بود که برای انجام کاری صبح زود از خانه رفتم. ساعت حدود ۱۱ بود که برگشتم و دیدم در خانه شکسته است.
    وی افزود: وارد خانه شدم و همه چیز به هم ریخته بود، آنجا بود که متوجه شدم خانه ام مورد سرقت قرار گرفته است.
    این مالباخته ادامه داد: من حدود ۵۰۰ میلیون تومان طلا داشتم که به سرقت رفته بود. همچنین وسایل قابل حمل دیگری مانند لپ تاپ و تلفن همراهی که دد خانه داشتیم نیز به سرقت رفته بود.
    وی افزود: خانه ما قفل کتابی و در آکاردئونی داشت که متاسفانه سارقان توانسته بودند آنها را بشکنند.
    یکی از این متهمان نیز به ایسنا گفت: صبح ها به همراه همدستم در محلات مختلف قدم می زدیم و زنگ خانه‌ها را می زدیم. اگر کسی جواب می‌داد فرار می کردیم.
    وی افزود: اما اگر کسی جواب نمیداد به تصور اینکه کسی در خانه نیست، وارد خانه‌ها می شدیم و درها را تخریب می کردیم.
    این متهم اظهار کرد: هرچیز قیمتی که می‌دیدیم برمی‌داشتیم و در بازار به راحتی می‌فروختیم. من نمیدانم چقدر از این راه پول درآوردم اما چندسال است که کارم همین است.
    این سارق سابقه دار گفت: من سال‌ها است که سرقت از منزل انجام می دهم. سه بار نیز دستگیر شدم و حبسش را هم کشیدم اما امروز هم پشیمانم و هم پیر شده‌ام و دیگر دست به سرقت نمی‌زنم.