سرمقاله

اسماعیل هنیه؛ مقتول جنایتی جهانی / میثم قهوه چیان

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • جشنواره خرید مودم و سیمکارت همراه اول ویژه تمامی متولدین 1373
  • میزبانی همراه اول از مدیران بانکی در نمایشگاه صنعت مالی ایران
  • حضور همراه اول در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 32712  |  صفحه ۷ | ایران زمین  |  تاریخ: 21 مرداد 1403
    امانت‌داری در خبر مهمترین اصل در خبرنگاری است
    زاهدان محمد شکوهی فر :  دکتر حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان و رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی؛ با بیان اینکه رسالت خبرنگار بسیار سنگین بوده، گفت: امانتداری جزو اصول حرفه‌ای کار خبرنگاری است.  دکتر شهریاری روز پنجشنبه در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار که با حضور اصحاب رسانه در محل سالن کنفرانس مرکز اورژانس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برگزار شد، بیان کرد: رعایت اصول حرفه‌ای در هر کاری ضروری بوده؛ اما در امر اطلاع‌رسانی که با اندیشه مردم سر و کار دارد، بسیار حیاتی است.
     نماینده مردم شریف زاهدان، افزود: خبرنگاران باید به کار و رسالت خود اهمیت و ارزش داده که لازمه تحقق آن نیز مطالعه و تحقیق است.
     رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نقد پایه اصولی در روند پیشرفت و اصلاح جامعه است، ادامه داد: خبرنگاران باید اخبار خود را به صورت آزادانه، بی طرفانه و منصفانه برای پیشرفت تعالی منطقه و تصمیم گیری درست منتشر کرده تا مخاطب آنها درست در خصوص آنها تصمیم گیری کنند.  وی خاطر نشان کرد: خبرنگاران نقش موثری در اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و آگهی بخشی مردم دارند و در مسائل مختلف بویژه انتخابات، تلخی و شیرینی های کشور همواره با تلاش و همت همراه و هماهنگ بوده که وظیفه خود دانسته از تلاش ها و حضورتان کمال تقدیر را داشته باشیم.
     دکتر حسینعلی شهریاری می‌گوید : نمونه کار خطیر خبرنگاری را در نوار غزه شاهد هستیم، تعداد زیادی از اهالی رسانه که برای آگاه کردن افکار عمومی و انعکاس جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه حضور دارند، علی رغم اینکه در تمامی جنگ ها اعلام می شود که نباید به خبرنگاران تعرض کرد، به صورت هدفمند هدف قرار می‌گیرند و به شهادت می رسند.
     نماینده مردم شریف زاهدان، اظهار داشت: این تلاش مذبوحانه رژیم صهیونیستی نا موفق بوده، زیرا تلاش اهالی رسانه و ظرفیت شبکه های اجتماعی باعث انعکاس واقعیت ها و در دسترس قرار گرفتن اطلاعات شده است.
     وی با اشاره به اینکه بارها مسائل را به رییس جمهور شهید منتقل کردم، اما مسائل رفع نشد، بیان کرد: به رغم تلاش های صورت گرفته، سیستان و بلوچستان مثل همیشه مشکلات خاصی دارد، انتظاری که از شهید رئیسی داشتیم، برآورده نگردید و به بسیاری از مشکلات رسیدگی نشد.  رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: علی رغم این‌که اعتبارات قابل توجهی در حوزه امنیت به سیستان و بلوچستان اختصاص داده شده، اما به شهادت رسیدن حدود ۹۰ نفر از مدافعان امنیت از فراجا و سپاه طی یکسال در استان نشان می دهد که سیستان و بلوچستان به خوبی مدیریت نمی شود.  دکتر شهریاری تصریح کرد: مشکلات امنیتی به ویژه سرقت های مسلحانه، سبب نگرانی مردم زاهدان شده و مردم مدام با بنده تماس می گیرند.  وی خاطرنشان کرد: انتظار می رود جابه جایی که در فرماندهی انتظامی استان رخ داد، موجب کاهش مشکلات استان شود.  دکتر شهریاری با تاکید بر اینکه باید مرزها را کنترل کنیم، گفت: مرزها را تقریبا رها کردیم و قصد داریم امنیت را در شهر کنترل کنیم، این مسئله موجب آزار رساندن به مردم می شود، امیدوارم در دولت جدید اتفاقات خوبی رقم بخورد. وی یادآور شد: آقای دکتر پزشکیان می‌خواهد کار کند، امیدوارم که جناح ها و طیف های سیاسی بگذارند و مانع تراشی نکنند. وی افزود: بیش از ۱۲ هزار نفر از اعضای جامعه پزشکی به دلیل عدم رضایت از سیستم بهداشت و درمان و شرایط اقتصادی از کشور مهاجرت کردند.  نماینده مردم شریف زاهدان، گفت: با روی کار آمدن دولت چهاردهم باید برنامه‌های ویژه ای در حوزه بهداشت و درمان اجرا شود تا ضمن حمایت از فعالان حوزه بهداشت و درمان، از مهاجرت این قشر نیز کاسته شود.