سرمقاله

خواست یکجانبه غرب از تهران / جلال خوش‌چهره

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • جشنواره خرید مودم و سیمکارت همراه اول ویژه تمامی متولدین 1373
  • میزبانی همراه اول از مدیران بانکی در نمایشگاه صنعت مالی ایران
  • حضور همراه اول در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 32807  |  صفحه ۷ | ایران زمین  |  تاریخ: 24 مرداد 1403
    مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان خبر داد
    هدف گذاری برای بازگشت واحدهای تعطیل به چرخه تولید
    مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان گفت: سال گذشته ۴۶ واحد تعطیلی به چرخه تولید برگشتند که امسال همین میزان هدف گذاری شده است.
    زاهدان محمد شکوهی فر : علیرضا راشکی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: هم اکنون سیستان و بلوچستان با دارا بودن ۳۲ شهرک و ناحیه صنعتی موقعیت جغرافیایی ویژه خود از جمله دسترسی به سواحل مَکُران و دارا بودن مرزهای طولانی با کشورهای افغانستان و پاکستان نقش موثری در اجرایی شده برنامه توسعه محور شرق کشور دارد. وی با بیان اینکه مشارکت مردم در شهرک‌های صنعتی که در واقع شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» است، عملی شده، افزود: نوع تولید کشور در چند دهه اخیر کمک کرده تا با توجه به تحریم‌های استکبار جهانی؛ اما چرخ اقتصاد پویا و در حرکت باشد و توطئه دشمن را خنثی کند.
    مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان یکی از برنامه اصلی شرکت شهرک‌های صنعتی در استان را ایجاد زیرساخت به منظور استقرار واحدهای صنعتی در بخش نقاط استان دانست و ادامه داد: در این زمینه ۲ ناحیه صنعتی را با این نگاه توانستیم در سال گذاشته زیرساخت آن را فراهم کنیم و تکمیل شود.
    وی تاکید کرد: سیستم صنعتی زرآباد و بمپور به منظور استقرار صنایع کشاورزی و همچنین تکمیل زنجیره ارزشی صنایع در حوزه محصولات خرما و موز انجام شده؛ امسال هم برنامه ریزی کرده‌ایم تا ۲ ناحیه دیگر هم در سطح سیستان و بلوچستان ساخته و در واقع شرایط برای استمرار صنایع مهیا شود که در آن پست برقی هم هدف گذاری شده که در نصرت آباد این پست مستقر خواهد شد.
    راشکی برنامه اصلی شرکت شهرک های صنعتی را ایجاد زیرساخت های لازم برای استقرار واحدهای صنعتی در نقاط مختلف سیستان و بلوچستان دانست و ادامه داد: سال گذشته ۴۶ واحد تعطیلی به چرخه تولید برگشتند که امسال همین میزان هدف گذاری شده، علاوه بر آن سال گذشته با برنامه ریزی و کمک دستگاه های متولی حدود ۶۰ واحد صنعتی توانستند با افزایش ظرفیت روبرو شوند که امسال نیز همین مدل در دستور کار قرار دارد.
    وی بیان کرد: پایش، قراردادهای واگذاری حق بهره‌برداری زمین‌هایی که در سال‌های گذشته به متقاضیان تحویل شده اما به تعهدات خود در بازه زمانی معین عمل نکرده‌ و در نهایت منجر به ایجاد کسب و کار نشده‌اند، یکی از اهداف مهم کارگروه پایش طرح‌های صنعتی است.
    مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان گفت: تعداد ۴۱ واحد تولیدی در گستره شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان سال گذشته که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان «مهار تورم و رشد تولید» نامگذاری شده بود، راه اندازی مجدد شد، از این تعداد واحد تولیدی ۲۷ واحد تولیدی در داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان و ۱۴ واحد نیز در محدوده خارج از شهرک‌ها و نواحی صنعتی راه اندازی مجدد شدند.
    وی افزود: ۳۰ شهرک و نواحی صنعتی سیستان و بلوچستان در زمینی به مساحت چهار هزار و ۴۲۷ هکتار راه اندازی شده و تعداد واحدهای به بهره برداری رسیده به یک هزار و ۳۷۶ واحد می‌رسد.
    راشکی بیان کرد: همچنین سال گذشته ۲۱۱ قرارداد با سرمایه گذاران در سیستان و بلوچستان منعقد شده است.