صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم: وام ازدواج غیرنقدی محدود به بانک‌های دولتی نشود
  • حضور همراه اول در سومین نمایشگاه رصتا
  • مکالمه رایگان و بسته تخفیفی ایرانسل به مناسبت هفته وحدت
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 34430  |  صفحه ۲ | سیاست روز  |  تاریخ: 27 شهریور 1403
    سالاری:
    پزشکیان دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات رهبری را با تعابیر دیگری عنوان کرد
    یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اشاره به مباحث مطرح شده در نخستین نشست خبری رئیس جمهوری عنوان کرد: اظهارات امروز رئیس‌جمهوری بیانگر آن است که ایشان درک فهیمانه‌ای از مسائل داخلی و جهانی دارد.
    عثمان سالاری نماینده مردم تربت جام، تایباد، باخزر و صالح‌آباد و عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به نخستین نشست خبری مسعود پزشکیان رئیس جمهوری با رسانه‌های داخلی و خارجی گفت: اظهارات امروز رئیس‌جمهوری بیانگر آن است که ایشان درک فهیمانه‌ای از مسائل داخلی و جهانی دارد و ایشان در واقع دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات رهبری را با تعابیر دیگری عنوان کردند.
    وی درباره تاکید رئیس جمهوری بر ارتقای روابط ایران با کشورهای مختلف عنوان کرد: تاکید مکرر رهبری بر این بوده ما یک رابطه صلح آمیز و مسالمت‌جویانه‌ای با دنیا و رابطه مستحکم و محکمی با کشورهای همسایه به ویژه اسلامی داشته باشیم. شاکله سیاست جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر تنش‌زدایی است و با هرگونه تنش زایی و چالش توسط هر کشوری جمهوری اسلامی ایران مخالف است.
    این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه ایران به دنبال ایجاد فضایی دوستانه و صمیمانه در عرصه جهانی است، افزود: اگر در برخی موارد جمهوری اسلامی ایران واکنش و عکس‌العمل تندی داشته نیز ناشی از عملکرد سو آمریکا یا برخی از کشورهای غربی بوده است.
    سالاری هم‌چنین به بخش‌هایی از اظهارات رئیس جمهوری درباره مذاکرات هسته‌ای تاکید کرد: بدیهی است که ما برای حفظ خیر و منفعت عمومی و منافع ملی هر اقدامی که لازم باشد برای اینکه یک گشایش عقلانی و عقلایی برای حل مشکلات مردم و بن بست شکنی در عرصه‌ها و جنبه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی ایجاد کند، انجام می‌دهیم؛ معتقدم که باید اقدامات مطلوب و معقولی صورت بگیرد که از مصاحبه امروز رئیس جمهوری معلوم می‌شود که ایشان درک واقع بینانه‌ و مطلوبی از وضعیت موجود کشور دارد.