صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم: وام ازدواج غیرنقدی محدود به بانک‌های دولتی نشود
  • حضور همراه اول در سومین نمایشگاه رصتا
  • مکالمه رایگان و بسته تخفیفی ایرانسل به مناسبت هفته وحدت
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 34439  |  صفحه ۴ | فرهنگ و هنر  |  تاریخ: 27 شهریور 1403
    ۸ تراژدی برای ۸ سلبریتی هالیوودی
    «شهرت» معشوقه‌ای بی‌رحم!
    گروه فرهنگ و هنر - شهرت می‌تواند یک معشوقه بی‌رحم باشد و شاید باورش سخت به نظر برسد، اما زندگی برخی از محبوب‌ترین بازیگران هالیوود با داستان‌های غم‌انگیزی همراه بوده که بیش از هر فیلم و نمایشی تراژیک است.
    به گزارش ایرنا، آنگاه که دوربین‌ها از حرکت باز می‌ایستند و چراغ‌ها خاموش می‌شوند، این بازیگران تنها می‌مانند تا با ارواح گذشته خود روبه‌رو شوند. برخی از داستان‌های بسیار غم انگیز است. در این فهرست، هشت بازیگر غمگین با تاریک‌ترین گذشته را بررسی می‌کنیم:
    کوین اسپیسی
    داستان سقوط بازیگر کوین اسپیسی لحظه‌ای تعیین‌کننده برای هالیوود بود؛ مردی که زمانی در راس همه چیز قرار داشت، ناگهان به دلیل یک سری رفتارها که توسط هیچ کسی قابل توجیه نیست، به پایین پرتاب می‌شود و سقوط می‌کند.
    در حالی که اقدامات اسپیسی قابل توجیه نیست، حداقل می‌توانیم یک دلیل روان‌شناختی پشت آنها پیدا کنیم. کوین و برادرش رندی در کودکی مورد آزار روانی و جنسی پدرشان قرار می‌گرفتند، در حدی که مادرشان از ترس چشمانشان را می‌بست. مادر اسپیسی بعدها گفت که او نیز به همراه پدر اسپیسی نیز قربانی کودک آزاری شده‌ است. در پایان، اسپیسی خودش تبدیل به یک کودک آزار می‌شود و این دایره هولناک سوء استفاده و انحطاط را برای نسل دیگری از خانواده‌اش تداوم می‌بخشد.
    وودی هارلسن
    باورش سخت است که این بازیگر زندگی غم‌انگیزی داشته باشد، اما ستاره «ونوم» نه تنها زندگی خانوادگی پیچیده‌ای داشت، بلکه دوران کودکی‌اش را هم در یکی از فیلم‌های درامش نشان می‌دهد. پدر وودی (چارلز هارلسن)، داستان بسیار خوبی برای گفتن داشت، داستانی که زندگی بازیگر را برای همیشه تغییر می داد.
    بر خلاف اکثر بازیگران در تجارت سرگرمی، پدر وودی یک سلبریتی یا یک تهیه‌کننده مشهور نبود. او یک قاتل اوباش بود. چارلز وید هارلسن که یک شخصیت برجسته در دنیای جرایم سازمان‌یافته است، در سال ۱۹۷۳ به قتل یک فروشنده غلات در تگزاس محکوم شد، درست قبل از اینکه دوباره در سال ۱۹۷۸ به دلیل ارتکاب جرم دیگری به زندان بیافتد.
    وودی از آنجایی که شخصیت برجسته‌ای است، در بیشتر دوران بزرگسالی خود سعی کرد با رویکرد خود اثر کار منفی پدرش را جبران کند. چارلز در سال ۲۰۰۷ در یک زندان فوق امنیتی درگذشت.
    ساموئل ال جکسون
    نیازی به معرفی ساموئل ال جکسون نیست: پس از موفقیت او در فیلم‌هایی مانند «جانگوی رها از بند Django Unchained» و بازی در نقش نیک فیوری در دنیای سینمایی ماروِل هیچ کسی نیست که نام او را نشنیده و یا او را با اشتیاق خاص خود تماشا نکرده باشد. مانند بسیاری از افراد مشهور دیگر، جکسون رابطه پیچیده‌ای با پدرش داشت؛ یک الکلی ته خطی بود، این بازیگر تنها دو بار در زندگی خود پدرش را ملاقات کرد. با این حال، پایین‌ترین نقطه زندگی جکسون می‌توانست زمانی باشد که او در سال ۱۹۶۹ مارتین لوتر کینگ را در محوطه کالج مورهاوس گروگان گرفت. اگرچه آنها به هیچ یک از گروگان‌های خود آسیبی نرساندند، اما این اقدام برای اخراج او از این شهر کافی بود.
    جیم کری
    هر چقدر هم که دلخراش به نظر برسد، برخی از خنده‌دارترین کمدین‌ها غم‌انگیزترین داستان‌های پشت پرده دارند. زندگی جیم کری قبل از اینکه او به عنوان یکی از همه‌کاره‌ترین بازیگران کمدی نسل خود شناخته شود، یک نمونه کامل است. او یکی از بزرگترین بازیگران است اما داستانی فوق العاده غم انگیز دارد.
    در سن ۱۶ سالگی، زمانی که پدرش شغل خود را از دست داد، این کمدین مجبور شد برای حمایت از خانواده گرسنه خود کار کند. پس از آن، کری نیز مجبور شد مدرسه را رها کند تا غذا سر میز بیاورد، وضعیتی که باعث شد او و خانواده‌اش از روی ناچاری در خودرو ون خود زندگی کنند. خوشبختانه، کار کری به عنوان یکی از پرکارترین کمدین‌های دهه نود برای او به اندازه کافی ثابت شد تا به اوج ستاره‌های هالیوود برسد.
    جک نیکلسون
    داستان زندگی جک نیکلسون یک تراژدی است - اما شاید با دیگر افراد در لیست ما قابل مقایسه نباشد.با این اوصاف، او مشکلات و ناراحتی‌های زیادی در زندگی‌اش داشته است.
    این بازیگر در سال ۱۹۳۷ متولد شد و زنی که همیشه فکر می‌کرد خواهرش است در واقع مادرش بود. پدربزرگ و مادربزرگ نیکلسون، دختر تئاتری که عاشق مردی متاهل شده بود، نوه خود را به عنوان پسر بزرگ کردند تا از ناموس دختر ۱۷ ساله خود محافظت کنند. نیکلسون تنها در سال ۱۹۷۴ متوجه این موضوع شد که هر دو مادرش - فرزندخوانده و بیولوژیکی - درگذشتند. او هیچ بدخواهی نسبت به مادر واقعی خود ندارد، زیرا می‌گوید که دلیل کارهای خانواده‌اش را درک می‌کند اما این غم همیشه با اوست.
    درو بَریمور
    ستاره کودک بودن هرگز آسان نبوده است. در هالیوود شهرت برای خردسالان خطرات و تهدیدات جدی به دنبال دارد و درو بریمور نیز از این قاعده مستثنی نبود. باریمور در فیلم «ای تی» E.T. فرازمینی زمانی که تنها هفت سال داشت بازی کرد و به شهرت رسید. و در سن ۱۱ سالگی به الکل اعتیاد پیدا کرد.
    چند سال بعد، کوکائین آمد و بازیگر را به زندگی پر از مهمانی و سوءمصرف مواد سوق داد که تقریباً در زمانی که در ۱۴ سالگی در یک آسایشگاه روانی بستری شد به اوج خود رسید. با این وجود او توانست اعتیاد خود را شکست دهد و اکنون به عنوان یکی از مورد احترام‌ترین بازیگران زن درام هالیوود شناخته می‌شود.
    رابرت داونی جونیور
    رابرت داونی جونیور، دیگر بازیگر هالیوودی است که هنرپیشگی را از کودکی آغاز کرد. بعد از آن متأسفانه به دلیل زندگی افراطی و سوء مصرف مواد در هالیوود، زندگی‌اش زیر و رو شد. او دوران کودکی خود را یکی از تاریک‌ترین دوران کودکی که تا به حال دیده‌ایم، توصیف می‌کند.
    سابقه او با مواد مخدر از زمانی شروع شد که او تنها ۶ سال داشت. رابرت داونی پدر، فیلم‌ساز پریشان، مسیر اعتیاد پسرش را تعیین می‌کند. داونی جونیور در سال ۲۰۰۳ پس از یک سفر طولانی و سخت توانبخشی موفق شد اعتیاد را ترک کند. او اکنون یکی از محبوب‌ترین چهره‌ها در سینمای ماروِل ابرقهرمانی است که احتمالاً می‌تواند او را به مشهورترین مرد در کل جهان تبدیل کند.
    کلسی گرامر
    کلسی گرامر که به خاطر نقش اصلی‌اش در فیلم Frasier شناخته می‌شود، در خنداندن مردم با سبک کمدی بی‌نظیر خود استاد است. چیزی که بیشتر مردم در مورد این کمدین نمی‌دانند این است که زندگی او از کمدی فاصله‌ها دارد. پس از طلاق والدینش مجبور شد با پدربزرگ و مادربزرگش زندگی کند، زندگی گرامر زمانی که در سن ۱۲ سالگی پدربزرگش را از دست داد، رو به وخامت گذاشت. سال بعد، در یک حمله به خانه پدرش به قتل رسید. بدترین بخش زندگی گرامر بدون شک در سال ۱۹۷۵ رخ داد، زمانی که خواهر ۱۸ ساله او توسط چهار مرد ربوده شد و مورد تجاوز قرار گرفت. بدتر از همه، خواهر گرامر موفق شد از دست ربایندگانش بگریزد، اما لحظاتی بعد تنها بمیرد.