صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم: وام ازدواج غیرنقدی محدود به بانک‌های دولتی نشود
  • حضور همراه اول در سومین نمایشگاه رصتا
  • مکالمه رایگان و بسته تخفیفی ایرانسل به مناسبت هفته وحدت
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 34463  |  صفحه ۷ | ایران زمین  |  تاریخ: 27 شهریور 1403
    رئیس امور اندازه‌گیری شرکت گاز آذربایجان شرقی خبر داد
    تجهیز ۳۲۶ ایستگاه گاز به سامانه مانیتورینگ و پایش لحظه‌ای
    هدف‌گذاری شرکت گاز آذربایجان شرقی، پایش لحظه‌ای و تجهیز سامانه مانیتورینگ برای تمامی ایستگاه‌های گاز با ظرفیت بالای ۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب بر ساعت بوده که از ۴۷۲ ایستگاه مشمول، تاکنون ۳۲۶ مورد به این سامانه پایش متصل شده است.
    رئیس امور اندازه‌گیری شرکت گاز استان آذربایجان شرقی با اعلام این خبر اظهار کرد: سامانه مانیتورینگ و پایش لحظه‌ای مصارف گاز در 326 ایستگاه شامل كلیه ایستگاه‌های منشعب از خطوط لوله سراسری، ایستگاه مولدهای مقیاس كوچك، جایگاه‌های عرضه CNG و ایستگاه‌های صنعتی عمده نصب شده است.
    کاظم طلوعی افزود: از مزایای این سامانه می‌توان به کنترل میزان گاز ورودی استان و پایش شرایط ایستگاه‌ها CGS بخصوص در فصل سرد سال و نیز کنترل وضعیت و صحت عملکرد ایستگاه‌های CNG اشاره کرد.
    وی ادامه داد: جایگاه‌های CNG موجود در کلیه شهرستان‌های استان و با استفاده از تجهیزات مانیتورینگ آنلاین، تحت کنترل و نظارت قرار گرفته‌اند که این موضوع می‌تواند نقش مهمی در رصد مقدار گاز ورودی و مصارف این جایگاه‌های سوخت داشته باشد.
    رئیس امور اندازه‌گیری شرکت گاز آذربایجان شرقی تصریح کرد: سیستم مانیتورینگ مجهز به سامانه اعلام هشدار در خصوص پارامترهای حیاتی ایستگاه‌های گازرسانی شامل فشار، دما، حجم گاز عبوری و وضعیت دستگاه‌های ایمنی و ... است که هم بصورت ثبت آنلاین و هم بصورت پیام کوتاه برای مسئولین مرتبط ارسال می‌شود.
    در تداوم بهره مندی روستاهای استان آذربایجان شرقی از نعمت گاز طبیعی، 5 روستای خداآفرین به مدار مصرف گاز کشور متصل شد. رئیس اداره گاز شهرستان خداآفرین با اعلام مشخصات این پروژه مهم گازرسانی گفت: 5 روستای علی بلاغی، رشدین، دیشگدوکی، حسن بیگلو، آقامیرلو با 130 خانوار از نعمت گاز طبیعی بهره مند شدند.
    سجاد اسمعیلی افزود: این پروژه گازرسانی با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد ریال اجرایی شده و آخرین درصد بهره مندی خانوار روستایی این شهرستان را به 99 درصد رسانده است.
    وی در خصوص روستاهای باقیمانده شهرستان با قابلیت گازرسانی اظهار کرد: صرفاً 5 روستای این شهرستان در مرحله اجرا قرار داشته که به زودی شاهد به ثمر رسیدن این پروژه های اجرایی و اتمام گازرسانی روستایی در شهرستان خداآفرین خواهیم بود.
    رئیس اداره گاز شهرستان خداآفرین همچنین از افتتاح ساختمان پست امداد شهر عاشقلو همزمان با پروژه گازرسانی به 5 روستای این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: این پروژه با اعتباری بالغ بر 55 میلیارد ریال و در مساحتی با زیربنای 390 عرصه و اعیان 100 متر در راستای ارتقای خدمات رسانی به مشترکین گاز این شهر افتتاح شده است.