صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم: وام ازدواج غیرنقدی محدود به بانک‌های دولتی نشود
  • حضور همراه اول در سومین نمایشگاه رصتا
  • مکالمه رایگان و بسته تخفیفی ایرانسل به مناسبت هفته وحدت
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 34465  |  صفحه ۷ | ایران زمین  |  تاریخ: 27 شهریور 1403
    عملیات انشعاب گرم فاز دو شهرك صنعتی شهرستان آباده با موفقیت انجام شد
    مدیر منطقه پنج عملیات انتقال گاز از انجام موفقیت آمیز عملیات هات تپ 6اینچ بر روی خط انتقال 10 اینچ صفاشهر و در فاز دو شهرک صنعتی شهرستان آباده خبر داد. به گزارش روابط عمومی شرکت انتقال گاز ایران، محمد سیفی، مدیر منطقه پنج عملیات انتقال گاز، با اعلام این خبر افزود: با درخواست شرکت گاز استان فارس و بر اساس برنامه زمان بندی، پس از بازدید کارشناسان منطقه پنج عملیات از محل مورد تقاضا، بررسی و تست شیر انشعاب مذکور و اقلام مورد نیاز و تجهیز کارگاه، عملیات گاز دار کردن شیر ایستگاه گاز شهرک صنعتی2  آباده در دستور کار قرار گرفت.
    وی، تصریح کرد: این عملیات مهم پس از کنترل تمامی اقلام و اتصالات، ارزیابی ریسک عملیات، ارسال طرح واکنش در شرایط اضطراری، پس از هماهنگی و برقراری فشار و جریان مجاز انجام شد.
    مدیر منطقه پنج عملیات انتقال گاز، یادآور شد: با توجه به ضخامت حداقلی خط 10 اینچ صفاشهر، ضخامت سنجی و کنترل های دقیق در حین عملیات جوشکاری انجام شد.
    سیفی، در ادامه با اشاره به اینکه، عملیات انشعاب گیری گرم خط مذکور با رعایت الزامات ایمنی و بویژه با حضور نیروهای امدادی و استقرار آمبولانس و با حضور بهره بردار، HSE و بازرسی فنی منطقه و ... در حداقل زمان ممکن با موفقیت به پایان رسید، افزود: گاز دار کردن انشعاب فاز دوم شهرک صنعتی شهرستان آباده نقش بسزایی در تولید و اشتغال این شهرستان خواهد داشت.
    وی، در پایان از کارکنان واحد عملیات ساختمانی، حراست، مهندسی و مالی تقدیر به عمل آورد و تمامی این تلاش ها  را در راستای انتقال پایدار گاز طبیعی در کشور عنوان کرد.
    شایان ذکر است با توجه به اجرای این عملیات در زمانی کمتر از  48 ساعت، سرپرست شرکت گاز استان فارس طی نامه ای رسما از منطقه پنج عملیات انتقال گاز تقدیر و تشکر کرد.