سرمقاله

فقدان سندیکا علت طبس‌های کارگری / میثم قهوه‌چیان

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • نگاهی به خدمات و فعالیت‌های شبکه گستران یاقوت سرخ؛ برند خوش‌سابقه حوزه IT
  • نکته‌هایی که در سفر به دهلی هیچ‌کس به شما نمی‌گوید
  • چربی سوزی دو برابر با دستگاه های ورزشی
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 34733  |  صفحه ۷ | ایران زمین  |  تاریخ: 04 مهر 1403
    انجام همزمان دو عملیات توپكرانی هوشمند خط لوله آماك و تزریق مواد كند كننده خوردگی سه خط لوله اصلی
    مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون از انجام موفقیت آمیز دو عملیات توپکرانی هوشمند خط لوله انتقال گاز واحد آماک شماره دو به پالایشگاه شیرین سازی گاز و تزریق مواد کند کننده خوردگی سه رشته خط لوله اصلی حدفاصل ایستگاه‌های تقویت فشار گاز مجتمع‌های صنعتی آبتیمور، اهواز۳ ، اهواز ۲ و پالایشگاه شیرین سازی با هدف ارزیابی خطوط لوله اصلی و کاهش ریسک‌های عملیاتی خبر داد. حسن شهروئی در تشریح خبر فوق اظهار داشت:با توجه به برنامه ریزی لازم جهت انجام دو عملیات توپکرانی هوشمند،با تلاش نیروهای متخصص و مهیا نمودن امکانات لازم نسبت به همزمان سازی هر دو فرایند اقدام و طی ۵ روز کاری از ۱۱ الی ۱۵ شهریور هر دو عملیات با هدف کاهش زمان گاز سوزی و با رعایت تمامی دستورالعمل‌های فنی و ایمنی با موفقیت صورت پذیرفت و پس از اتمام کار ایستگاه‌های تقویت فشار گاز آماک مجدداً در مدار تولید قرار گرفت.
    شهروئی مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون از تلاش مضاعف و شبانه روزی کلیه همکاران دست اندرکار در شرکت کارون و مدیریت‌های مهندسی و ساختمان، مدیریت تولید،امور فنی و HSE شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب تقدیر و تشکر نموده و با تأکید بر اهمیت موضوع گفت: ان شاءا... با انجام اقدامات به موقع جهت ایمن سازی کریدور غرب به شرق رودخانه کارون برنامه ریزی و اقدامات مؤثری با هماهنگی و همکاری مدیریت‌های مذکور صورت پذیرد.
    مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون اظهار داشت:با توجه به اهمیت پایش، نگهداری و تعمیرات خطوط لوله اصلی انتقال نفت و گاز در حوزه عملیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون،بالاخص با توجه به همجواری حدود ۷۰ درصدی تاسیسات با مناطق مسکونی کلانشهر اهواز و مراکز مهمی همچون فرودگاه و ورزشگاه‌ها، بازرسی و ارزیابی وضعیت خطوط لوله از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و انجام عملیات توپکرانی هوشمند به عنوان یکی از تکنولوژی‌های بروز و متداول در بازرسی و نگهداری تجهیزات مذکور نقش تعیین کننده ای دارد.
    شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون با ظرفیت تولید ۲۷ درصد نفت خام کل کشور،بزرگترین شرکت بهره بردار تابع مناطق نفتخیز جنوب است که از تامین کنندگان اصلی خوراک پالایشگاه‌ها،صنایع پتروشیمی و شرکت گاز بوده و مسئولیت راهبری و تولید صیانتی نفت، گاز و مایعات گازی را برعهده دارد.