سرمقاله

پارادوکس فرهنگی این روزها ‪/‬ آرین احمدی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • حضور همراه اول در نمایشگاه جیتکس: فرصتی برای جهش اقتصاد دیجیتال ایران
  • برترین نشان مسوولیت اجتماعی به همراه اول رسید
  • بررسی بازار کار، وظایف و حقوق کارشناسان فروش
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 35512  |  صفحه ۵ | جهان ورزش  |  تاریخ: 19 مهر 1403
    مدیر امور آب و فاضلاب صالح آباد:
    ۹۴ کیلومتر از خطوط انتقال آب صالح‌آباد نیازمند اصلاح و بهسازی است
    مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان صالح‌آباد گفت: ۹۴ کیلومتر از خطوط انتقال آب صالح‌آباد نیازمند اصلاح و بهسازی است.
    علی آگاه در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان رضوی با بیان اینکه در شهرستان صالح‌آباد ۳۸۹ کیلومتر خط انتقال آب وجود دارد، اظهار کرد: ۹۴ کیلومتر از این خطوط نیازمند اصلاح و بهسازی است.
    مدیر امور آب و فاضلاب صالح آباد افزود: از مجموع ۲۲۴ کیلومتر شبکه توزیع آب شرب در شهرستان صالح آباد، ۵۵ کیلومتر آن نیازمند بازسازی است.
    مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان صالح‌آباد خاطرنشان کرد: برای بازسازی این ۵۵ کیلومتر شبکه توزیع که تأمین آب شرب ۲۰ روستا را برعهده دارد، حدود ۵۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
    آگاه مقایسه میزان بهره‌برداری و مصرف آب شرب در یک سال گذشته در شهرستان صالح آباد اظهار کرد: در همین مدت حدود ۵۰ هزار متر مکعب آب آشامیدنی سالم به علت فرسودگی شبکه از طریق بروز اتفاق یا سرریز هدر رفته است.
    مدیر امور آب و فاضلاب صالح آباد با اشاره به وجود ۱۳ هزار و ۱۳۰ اشتراک آب در سطح مناطق شهری و روستایی شهرستان صالح آباد افزود: آب شرب سالم مورد نیاز برای این میزان مشترک از طریق ۲۷ حلقه چاه، هفت قنات و ۹ چشمه تأمین می‌شود.
    وی تصریح کرد: هم‌اکنون ۸۱ مخزن با حجم ۱۲ هزار و ۵۲۰ مترمکعب در شبکه آبرسانی شهرستان صالح آباد در حال بهره‌برداری رسید.
    مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان صالح‌آباد با بیان اینکه تأمین آب شرب برخی از روستاهای این شهرستان از طریق آبرسانی با تانکر انجام می‌شود اظهار کرد: در شش ماهه نخست امسال ۳۷ روستای صالح آباد با تانکر آب رسانی شدند که در این راستا شش هزار و ۷۹۲ متر مکعب آب شرب بهداشتی از طریق ۵۶۶ سرویس حمل آب تانکری تأمین شد.
    مدیر امور آب و فاضلاب صالح آباد تعویض ۸۵۲ کنتور را از دیگر خدمات آبفای صالح آباد بیان کرد و افزود: در این راستا به منظور کمک به مشترکین کم برخوردار، محروم و … بیش از ۴۱ میلیارد ریال هزینه شد.‌
    مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان صالح‌آباد با بیان اینکه در راستای تقویت شبکه، تأمین و انتقال آب شرب سالم، پروژه‌های محرومیت‌زدایی از طریق قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در حال انجام است تصریح کرد: هم اکنون با هدف بهره‌مندی مردم از آب شرب سالم و پایدار، ۲۰ کارگاه در سطح شهرستان فعال است که از این تعداد ۱۵ کارگاه، پیشرفت فیزیکی ۷۵ تا ۸۰ درصدی دارند.
    آگاه از قنات‌ها و چشمه‌ها به عنوان منبع تأمین ۴۵ درصد آب مورد نیاز شهرستان صالح آباد یاد کرد و افزود: همین مساله موجب شده است تا با توجه به کاهش میزان نزولات جوی در سال‌های گذشته با چالش‌ها و مشکلاتی در زمینه تأمین آب شرب سالم مواجه شویم.‌
    مدیر امور آب و فاضلاب صالح آباد فرهنگ سازی در جهت مدیریت مصرف را یکی از مهمترین و ضروری‌ترین راهکارها برای کاهش مصرف آب بیان کرد و افزود: ارائه محتواهای مناسب در فضای مجازی و برگزاری جشنواره‌هایی در سطح مدارس، مساجد و … از مهمترین اقداماتی است که در راستای مدیریت بهینه مصرف انجام شده است.
    مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان صالح‌آباد خاطرنشان کرد: در حالی که در تابستان ۱۴۰۲ شاهد نوبت‌بندی آب و قطع آن در ساعاتی از شبانه‌روز بودیم ولی با انجام اقداماتی مانند مهندسی مجدد چاه‌ها، واردکردن مخزن و وارد مدار شدن شیر فلکه ۴۰۰ تابستان امسال را با پایداری آب ۲۴ ساعته پشت سر گذاشتیم.