سرمقاله

مفهوم «برد و باخت‌» در سیاست خارجی ‪/‬ جلال خوش‌چهره

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • بازدید دبیر شورای عالی و رییس مرکز ملی فضای مجازی از غرفه ایرانسل در الکامپ
  • جذاب‌ترین "جمعه‌ی فوتبالی" با تلویزیون اینترنتی آرپا
  • سرویس سونوگرافی از راه دور و مبتنی بر فناوری 5G رونمایی شد
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 7282  |  صفحه ۷ | ایران زمین  |  تاریخ: 22 فروردین 1402
    با تلاش شبانه روزی ارکان شهرداری همدان ؛
    فاز ۲ پل غدیر همدان افتتاح شد
    شهرداری همدان در آیین بهره برداری از پل غدیر گفت: پروژه تقاطع غیرهمسطح غدیر را به منظور کاهش بار ترافیکی و حذف تداخلات ورودی شمالی شهر همدان به عنوان گریدور اصلی اتصال مسیر شمال به غرب و جنوب کشور، سهولت عبور و مرور شهروندان محترم، کاهش اثرات منفی ترافیک نظیر آلودگی هوا، کاهش اتلاف وقت و تصادفات ، در دستور کار خود قرار داد.
    سید مسعود حسینی افزود؛ این پروژه پس از برداشت های اولیه و تأیید طرح نهایی و همچنین اخذ مجوزهای انتقال ترافیک، عملیات اجرایی سازه اصلی را به طور رسمی در مهرماه 1398 با حفاری شمع آغاز و به صورت فازبندی شده در 5 فاز مختلف شروع به کا کرد. با توجه به شروع عملیات اجرایی پروژه در فازهای مختلف به منظور افزایش ایمنی و تسهیل عبور و مرور، انحراف و انتقال ترافیک و ایجاد معابر جدید در مسیرهای دسترسی محلی ضروری بوده که به عنوان مثال می توان به بلوار فاضلیان وتعریض بلوار نجفی و احداث کندور بلوار سردار همدانی و اجرای خروجی جدید شهرک فرهنگیان به همراه اصلاح لوپ غربی جنوبی پل قدیمی اشاره نمود که به صورت همزمان با عملیات اجرایی انجام گردیده است و هم اکنون عملیات اجرایی آن تکمیل و آماده بهره برداری می باشد. وی افزود: گذشته از بتن ریزی و آسفالت و دیگر مصالح برای اتمام پل، تجهیزات ترافیکی و تزئینی نیز برای اتمام تقاطع غیر هم سطح غدیر ضرورت داشت که شهرداری با اتمام این امور و تکمیل پل غدیر را رقم زد.
    سید مسعود حسینی اتمام پروژه های نیمه تمام را اصلی ترین مطالبه مردم دانست و افزود : پل غدیر و پل سردار شهید همدانی دو پروژه بزرگ در سطح شهر همدان است که با برخی مشکلات اقتصادی و فنی با رکود مواجه شده بود .
    شهردار همدان خاطر نشان کرد : پل غدیر هرچند با تاخیر ولی تقدیم مردم شریف همدان شد تا موجبات رضایتمندی آنان را فراهم کند و نقش غیر قابل انکار و حایز اهمیتی را در حوزه رفع مشکلات ترافیکی به دوش خواهد کشید . رییس شورای اسلامی شهر همدان نیز افزود: توجه بیشتر به نیاز های مردم و رفع آنان سبب رضایتمندی مردم است . محمود مسگریان سیاست های شورای ششم و شهرداری در سال گذشته را اتمام پروژه های نیمه تمام ذکر کرد و اظهار کرد : افتتاح دو پل غدیر و سردار همدانی مورد تاکید شورای شهر همدان برای بهره برداری بوده ، که عملیات اجرایی این پروزه ها به دلایل مختلف با تاخیر روبرو بوده است وی در ادامه اضافه کرد : این پل با وجود مشکلات مالی با تلاش شبانه روزی ارکان شهرداری و با هدف رفع چالش های ترافیکی به بهره برداری رسید و برای پروژه های دیگر نیز برنامه خواهیم داشت .
    محمود مسگریان سیاست های شورای ششم و شهرداری در سال گذشته را اتمام پروژه های نیمه تمام ذکر کرد و اظهار کرد : افتتاح دو پل غدیر و سردار همدانی مورد تاکید شورای شهر همدان برای بهره برداری بوده ، که عملیات اجرایی این پروزه ها به دلایل مختلف با تاخیر روبرو بوده است .